Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwart/Wit fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwart/Wit fotografie

    Hey iedereen, ik had een vraag of liever tips ivm zwart/wit fotografie.
    Ik zit namelijk sinds kort op kot in hasselt, en zou graag een aantal
    posters of dergelijke omhoog hangen. Zo zijn mijn vriendin en ik op het idee gekomen
    om een fotoshoot van haar te houden :P, zodat ik altijd een aandenken bij me heb van haar.

    Nu, ik heb geen ervaring met zwart/wit fotografie, daarom een aantal goede tips ivm
    belichting, standpunten, poses? Ik wil binnen een shoot of 2 zelf een aantal licht pikantere dingen uittesten (lingerie) met haar maar dit is nog niet aan de orde (tips of thema's altijd welkom!!)


    Ik heb het volgende materiaal ter beschikking:
    -Canon EOS 450D
    - 580EX II flitser + een draadloos ontspanner
    - 70-200mm L f2.8 IS USM
    - 75 -300mm
    - statief
    -
    __________________________________________________ ____

    Amateurs worry about equipment, professionals worry about time, masters worry about light.

  • #2
    Re: Zwart/Wit fotofrafie

    en wat is nu precies de link met zwart wit fotografie?
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Zwart/Wit fotofrafie

      Altijd fotograferen in RAW én in kleur. Achteraf converteren naar ZW.
      Bij de opname zou ik al zorgen voor voldoende kleurcontrast, en zorgvuldig de belichting controleren om té donkere en té lichte stukken te vermijden. (Ik weet dat dit soms een moeilijke evenwichtsoefening is). In PS kun je dan per kleurkanaal de grijstinten sturen. Mijn ervaring is dat de omzetting naar ZW mooier is als de initiële belichting zo juist mogelijk is. Succes met je shoot !

      Comment


      • #4
        Re: Zwart/Wit fotofrafie

        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
        Altijd fotograferen in RAW én in kleur. Achteraf converteren naar ZW.