Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fort La Latte (Bretagne)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fort La Latte (Bretagne)

    Dit jaar voor de eerste maal naar Bretagne geweest. Ik ben er wel een aantal fotogenieke plaatskes tegengekomen. Hopelijk vinden jullie dat ook.

    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

  • #2
    Re: Fort La Latte (Bretagne)

    Mooie foto, is dat je nieuwe woonst
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: Fort La Latte (Bretagne)

      Een aantal dingen vind ik goed gedaan, zo heb je de foto aardig opgebouwd met een voorgrond en een achtergrond, hetgeen mooi diepte geeft.

      Het grote stuk lucht boven vind ik niet zo sterk. Het neemt veel van de foto in beslag, zonder dat er verder iets gebeurd. Ik zou daarom bij een dergelijke foto eerder geneigd zijn om de camera meer naar beneden te richten, zodat je nog wat meer aandacht aan de voorgrond kan geven en de diepte nog wat beter uitkomt.

      Ook jammer vind ik het gebruikte licht. Deze is vrij hard en komt bijna recht van achteren, waardoor de foto vrij vlak wordt. Het eea. zou een stuk mooier uitkomen als je meer strijklicht van opzij zou hebben, meer laat op de avond (of 's ochtends vroeg) als het licht zachter en warmer is. Bijkomend voordeel is dan dat het kleuren pallet vaak ook mooier wordt, met ook meer rode tinten in de lucht en zee, ipv. alleen blauwe.
      WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

      Comment


      • #4
        Re: Fort La Latte (Bretagne)

        Dit heb je mooi geformuleerd !

        Mis wel wat scherpte in de foto.

        Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
        Een aantal dingen vind ik goed gedaan, zo heb je de foto aardig opgebouwd met een voorgrond en een achtergrond, hetgeen mooi diepte geeft.

        Het grote stuk lucht boven vind ik niet zo sterk. Het neemt veel van de foto in beslag, zonder dat er verder iets gebeurd. Ik zou daarom bij een dergelijke foto eerder geneigd zijn om de camera meer naar beneden te richten, zodat je nog wat meer aandacht aan de voorgrond kan geven en de diepte nog wat beter uitkomt.

        Ook jammer vind ik het gebruikte licht. Deze is vrij hard en komt bijna recht van achteren, waardoor de foto vrij vlak wordt. Het eea. zou een stuk mooier uitkomen als je meer strijklicht van opzij zou hebben, meer laat op de avond (of 's ochtends vroeg) als het licht zachter en warmer is. Bijkomend voordeel is dan dat het kleuren pallet vaak ook mooier wordt, met ook meer rode tinten in de lucht en zee, ipv. alleen blauwe.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Fort La Latte (Bretagne)

          Als dit jouw buitenverblijf is, komen we zeker een keertje af!
          Gelukgewenst met je verjaardag vandaag!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Fort La Latte (Bretagne)

            Jarig vandaag ? proficiat

            in dat optrekje kan je misschien een receptie geven
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Fort La Latte (Bretagne)

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Als dit jouw buitenverblijf is, komen we zeker een keertje af!
              Gelukgewenst met je verjaardag vandaag!
              Bedankt . Dan ben je zeker welkom.

              Wat de foto betreft, had ik inderdaad boven beter een stuk weggecropt.
              Deze foto is inderdaad rond de middag genomen, dus met vrij hard licht. Ik was vrij vroeg op stap, maar het licht 's morgens stelde niet veel voor. Het is vrij plots rond 11h beginnen opklaren. En dan moet je er het beste van proberen te maken ( je hebt met natuurfotografie niet altijd het ideale licht, wat niet wil zeggen dat je de foto niet moet maken).
              En als we alleen nog foto's gaan posten met avond- of ochtendlicht, dan vrees ik dat het hier toch een beetje eentonig gaat worden.
              Maar zeker bedankt voor de opmerkingen, en ik volg jullie daar voor een stuk wel in.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment

              Working...
              X