Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

    Hallo iedereen

    ik ben van plan om mijn eerste dslr aan te schaffen. Na wat rondgekeken te hebben op dit forum lijkt mij dit wel een goede aanbieding:
    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links


    Heeft er iemand ervaring met deze winkel? En wat denken jullie van de prijs?

    Best nog een extra batterij en ev. UV filter bijkopen dacht ik zo?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

  • #2
    Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

    Schitterende combinatie vindt ik(heb hem zelf ook) en nog net een paar euro's goedkoper bij www.digicamshop.be 748€
    Snelle service,vandaag voor 22.00 bestellen en morgen bij u thuis.
    Met studio73 heb ik geen ervaring.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

      Ik zou er geen UV filter bijkopen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

        studio 73 is hetzelfde als foto rubens en mijn ervaring is top.
        Je krijgt er ook nog een deftige uitleg van bekwame en vriendelijke mensen.
        Internet kan misschien nog iets goedkoper maar dat doe ik bewust niet.
        Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich beslissen
        En je hebt een prima toestel gekozen.
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik zou er geen UV filter bijkopen.
          waarom niet?

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

            Oorspronkelijk geplaatst door bengeltje Bekijk bericht
            waarom niet?
            Op mijn eerste lenzen zette ik ook een UV-filter (verkopers verkopen graag é).
            Tot ik ondervond dat onder bepaalde lichtomstandigheden je veel meer last hebt van flare op je foto's (reflecties tussen de verschillende lens-elementen).
            Test gedaan met dezelfde foto met en zonder filter en duidelijk verschil. Sindsdien liggen die filters in mijn kast stof te verzamelen.
            Beste bescherming voor je lens is een zonnekap, altijd en overal gebruiken!
            Btw: ik heb nu 3jaar mijn D90 en nog geen sekonde behoefte gehad aan een tweede batterij. Op reis neem ik wel altijd mijn lader mee.
            Wat ik wel zou aanraden is een statief. Je zal versteld staan wat een meerwaarde dit oplevert .
            Nikon Df

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

              En toch kan een tweede accu het overwegen waard zijn. Aan een lader heb je niets als je ergens aan het fotograferen bent en de accu begint leeg te raken....dan is het toch verrekte handig als je snel even een accu kan wisselen. Aan het einde van de dag kun je dan rustig de accu's weer gaan opladen...
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

                Heb ook al een paar jaar een D90, 2e batterij heb ik ook nog niet nodig gehad.
                Mijn geheugenkaartje is sneller vol dan mijn (volle) batterij leeg is.. een voldoende groot (of extra) geheugenkaartje lijkt me dan een betere investering.

                Enkel wanneer je bv enkele dagen gaat trekken op vakantie en niet elke avond de batterij kan opladen (of echt heel heel veel fotos per dag gaat maken) heb je al direkt een 2e batterij nodig.
                Maar dan zal je dat al gauw merken.. gewoon een 2e batterijkopen bij het toestel voor de zekerheid is niet nodig.

                UV filter hoeft niet, gewoon zonnekap op de lens zetten en wat voorzichtig aan doen.
                Enkel wanneer je bewust in zeer stoffige/vuile omstandigheden gaat fotograferen dan kan je een uv-filter erop zetten (bv op strand als het waait als bescherming tegen het zand, motocross waar de modder ook rond jouw oren vliegt, ..)
                Maar een uv-filter er op zetten en altijd op laten zitten hoeft niet perse.

                En op termijn eventueel een goed statief en een flitser.. maar begin maar eerst met die D90 ! na enkele weken/maanden zal je wel merken wat je tekortkomt en best eerst bij koopt :-)
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

                  Oorspronkelijk geplaatst door bengeltje Bekijk bericht
                  waarom niet?
                  omdat die uv geen enkel nut heeft.. koop dan een beschermingsfilter of laat de kap erop zitten..

                  (meeste krassen komen door teveel en verkeerd poetsen, niet door omstandigheden, of je moet het extremere op gaan zoeken)
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

                    Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                    En toch kan een tweede accu het overwegen waard zijn. Aan een lader heb je niets als je ergens aan het fotograferen bent en de accu begint leeg te raken....dan is het toch verrekte handig als je snel even een accu kan wisselen. Aan het einde van de dag kun je dan rustig de accu's weer gaan opladen...
                    idd, 2e of zelfs 3e accu.. nooit verkeerd..

                    wat mooi is, is 2 accu´s in je grip, en een 3e op reserve in je zak.. you never know..
                    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

                      wat mooi is, is 2 accu´s in je grip, en een 3e op reserve in je zak.. you never know..
                      Ik heb ook een tweede (reserve)accu in m'n grip zitten, en vertrek altijd naar een shoot of evenement met volle accu's maar heb nog nooit de tweede nodig gehad.
                      Met meer dan 1000 foto's op één lading moet je toch al fors bezig zijn.
                      Op reis is natuurlijk iets anders....(als je in de jungle zit)
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                        Ik heb ook een tweede (reserve)accu in m'n grip zitten, en vertrek altijd naar een shoot of evenement met volle accu's maar heb nog nooit de tweede nodig gehad.
                        Met meer dan 1000 foto's op één lading moet je toch al fors bezig zijn.
                        Op reis is natuurlijk iets anders....(als je in de jungle zit)
                        of trouwpartijtje...
                        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

                          Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                          omdat die uv geen enkel nut heeft.. koop dan een beschermingsfilter of laat de kap erop zitten..

                          (meeste krassen komen door teveel en verkeerd poetsen, niet door omstandigheden, of je moet het extremere op gaan zoeken)
                          bedoel je met beschermingsfilter dan de Nikon NC filter?
                          Welk type heb ik nodig voor de 18-105mm, is dit de 67mm?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

                            Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                            wat mooi is, is 2 accu´s in je grip, en een 3e op reserve in je zak.. you never know..
                            K****e er kan er maar één in mijn grip, wat nu?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90 + AF-S DX VR 18-105mm F:3.5-5.6

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              K****e er kan er maar één in mijn grip, wat nu?
                              dat wordt lopen he?
                              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                              Comment

                              Working...
                              X