Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met Canon 350D

    Ik had reeds sinds enkele weken sporadische prbln met mijn Canon 350D.
    Ik kon plots niets meer veranderen aan mijn instellingen, geen foto maken etc. Zelfs kon ik mijn toestel niet meer uitschakelen! In mijn display bleef zelfs dan nog info zichtbaar. Alleen de batterij uitnemen kon mijn toestel uitschakelen. Bij het terugplaatsen van de batterij werkte soms alles terug normaal en soms duurde het een half uur voordat ik terug foto's kon maken. Nu vorige zondag begon de miserie weer opnieuw maar nu kan ik gewoon niet meer inschakelen. Batterij wisselen, objectief wisselen, niets helpt nog. Zal ik dan toch een nieuw toestel moeten kopen of zal dit nog kunnen hersteld worden??
    Iemand ervaring met dit soort problemen??
    Grtjs Jules

  • #2
    Re: Problemen met Canon 350D

    Vraag me af of dit de backup batterij (p.38 in je handleiding) zou kunnen zijn... Die gaat een jaar of vijf mee, terwijl de 350D zeker ouder is.
    Maar ik vraag me eveneens af of de kostprijs van een herstel (als het niet aan die BU batterij ligt) nog verantwoord is. De 350D was een mooi toestel, maar ook aan mooie dingen komt helaas een eind.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met Canon 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Vraag me af of dit de backup batterij (p.38 in je handleiding) zou kunnen zijn... Die gaat een jaar of vijf mee.......
      wordt die eigenlijk gevoed door je gewone batterij..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met Canon 350D

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        wordt die eigenlijk gevoed door je gewone batterij..?
        grt,bouk.
        Geen idee (iemand als Black B@ndit zal zoiets wel weten, denk ik). Feit is dat je het waarschijnlijk gaat merken aan datum & tijd die opeens niet meer blijken te kloppen. Ik weet dus ook niet of dat hier de oorzaak zou kunnen zijn van wat de TS beschrijft, maar omdat het toestel al zo oud is... (Heb zelf ook nog de 350D, die heel uitzonderlijk nog eens uit de kast gehaald wordt).
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met Canon 350D

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          wordt die eigenlijk gevoed door je gewone batterij..?
          grt,bouk.

          Ik denk het niet, het is immers geen oplaadbare batterij.
          Het batterijtje (die knoopcel dus) zorgt er voor dat datum en tijd wordt onthouden wanneer de accu uit de camera is en doet niets meer dan dat.
          Dus wanneer die er bijna altijd inzit wordt de knoopcel bijna niet aangesproken en kan lang mee.

          De knoopcel kan, als die leeg zou zijn, geen storingen in het functioneren van de camera veroorzaken.
          Als de accu erin zit moet alles gewoon werken, alleen datum en tijd klopt niet meer.

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met Canon 350D

            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Ik denk het niet, het is immers geen oplaadbare batterij.
            Het batterijtje (die knoopcel dus) zorgt er voor dat datum en tijd wordt onthouden wanneer de accu uit de camera is en doet niets meer dan dat.
            Dus wanneer die er bijna altijd inzit wordt de knoopcel bijna niet aangesproken en kan lang mee.

            De knoopcel kan, als die leeg zou zijn, geen storingen in het functioneren van de camera veroorzaken.
            Als de accu erin zit moet alles gewoon werken, alleen datum en tijd klopt niet meer.
            Storingen zou deze batterij niet mogen veroorzaken ... maar ze doen soms toch wel meer dan de klokfie verzekeren. Bij Canon zitten ze er vanaf de analoge T series in ...het zijn hier niet-oplaadbare lithium cellen, non-user-replaceable onder de topcover, die naast de electronische teller ook diverse instellingen bijhouden waaronder ISO.

            Deze batterijen zijn niet altijd van het niet-oplaadbare type, in compacts tref je oplaadbare types op het moederbord aan
            Last edited by Silver Roller; 4 oktober 2011, 21:04.

            Comment

            Working...
            X