Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor close-macro canon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief voor close-macro canon.

    Ik gebruik op dit moment tussen ringen van Soligar en ik vind het wel leuk om marco foto's te nemen alleen moet ik nog veel oefenen nu zet ik die ringen op mijn 24 -105 lens merk Canon maar het scherpstellen gaat alleen handmatig met die ringen .Welke lens lens raden jullie aan om deze dingen te fotograferen bloemen ,vlinders , insecten ,paddenstoelen , spinnen ,enz met de tussen ringen gaat alles wat trager en meestal is het object weg tegen dat ik scherpgesteld heb met die ringen .Ik hoor veel over de nieuwe 100 mm marcro maar die is nogal prijzig voor het beetje dat ik de lens gebruik. Zijn er nog andere lenzen met een stabilisator ik heb af en toe geen vast hand door een ongeval dus vandaar de stabilisator. Gebruiken jullie altijd een statief bij het nemen van macro foto's ?

  • #2
    Re: Objectief voor close up en macro ( canon )

    Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
    Ik gebruik op dit moment tussen ringen van Soligar en ik vind het wel leuk om marco foto's te nemen alleen moet ik nog veel oefenen nu zet ik die ringen op mijn 24 -105 lens merk Canon maar het scherpstellen gaat alleen handmatig met die ringen .Welke lens lens raden jullie aan om deze dingen te fotograferen bloemen ,vlinders , insecten ,paddenstoelen , spinnen ,enz met de tussen ringen gaat alles wat trager en meestal is het object weg tegen dat ik scherpgesteld heb met die ringen .Ik hoor veel over de nieuwe 100 mm marcro maar die is nogal prijzig voor het beetje dat ik de lens gebruik. Zijn er nog andere lenzen met een stabilisator ik heb af en toe geen vast hand door een ongeval dus vandaar de stabilisator. Gebruiken jullie altijd een statief bij het nemen van macro foto's ?
    Als je ringen had gebruikt die de signalen doorgeven had de AF wel gewerkt.
    Bovendien heeft je lens IS.
    Maar de vergroting is beperkt en zelfs de duurste lens zal minder scherp zijn dichtbij dan een veel goedkopere macrolens.

    Voor die met stabilisatie wordt nochtans veel geld gevraagd.
    (tot 2 jaar terug bestonden ze niet er werden toch veel mooie fotos gemaakt).

    Bij veel licht kan je zonder IS ook nog uit de hand werken en dat moet wel omdat de diertjes dan snel zijn, maar veel macrofotos worden 's morgens vroeg gemaakt op statief.

    Zelf geen ervaring met IS macrolenzen, maar ik stel me toch de vraag of het helpt bij wind.
    Last edited by palombian; 4 oktober 2011, 12:37. Reden: zonder IS

    Comment


    • #3
      Re: Objectief voor close-macro canon.

      De AF werkt hoor maar dat gaat nog veel trager daarom zei ik hij werkt niet dan als je zelf zelf scherp stelt gaat het beter maar is het nog te traag voor die beestjes .
      Dus normaal heb je geen IS nodig voor macro .
      Last edited by maudy; 4 oktober 2011, 12:53.

      Comment


      • #4
        Re: Objectief voor close-macro canon.

        Ik gebruik al enkele jaren de Sigma 150mm F 2.8 EX DG Macro.
        Ik ben daar uiterst tevreden over en als je wat op het www zoekt zal je eveneens veel macro-liefhebbers tegen komen met dezelfde lens met steeds goede resultaten.
        Last edited by Rob26; 4 oktober 2011, 14:48. Reden: verbetering van schrijffout
        Groetjes Rob

        Comment


        • #5
          Re: Objectief voor close-macro canon.

          Bedankt voor de tip

          Comment


          • #6
            Re: Objectief voor close-macro canon.

            Ik heb zelf, tot volle tevredenheid, een Sigma 150 mm macro. Deze worden u te koop aangeboden omdat er nu een OS versie bestaat.

            Heel tevreden ben ikzelf over de tamelijk goedkope Tokina 100 mm/2.8 Macro, de Sigma 105 mm/2.8 mm OS Macro en natuurlijk de Canon 100 mm/2.8 L IS macro.

            In combinatie met en volfrormaatcamera zoasl de 5D MK 2 vind ik 100 mm als brandpuntsafstand eigenlijk wat kort. Maar dat is een andere discussie.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Objectief voor close up en macro ( canon )

              Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
              Ik gebruik op dit moment tussen ringen van Soligar en ik vind het wel leuk om marco foto's te nemen alleen moet ik nog veel oefenen nu zet ik die ringen op mijn 24 -105 lens merk Canon maar het scherpstellen gaat alleen handmatig met die ringen .Welke lens lens raden jullie aan om deze dingen te fotograferen bloemen ,vlinders , insecten ,paddenstoelen , spinnen ,enz met de tussen ringen gaat alles wat trager en meestal is het object weg tegen dat ik scherpgesteld heb met die ringen .Ik hoor veel over de nieuwe 100 mm marcro maar die is nogal prijzig voor het beetje dat ik de lens gebruik. Zijn er nog andere lenzen met een stabilisator ik heb af en toe geen vast hand door een ongeval dus vandaar de stabilisator. Gebruiken jullie altijd een statief bij het nemen van macro foto's ?
              Bedenk dat stabilisatie geen nut heeft als je heel dichtbij gaat. Een statief is wel aan te raden bij macro, vooral op 150mm.
              Zelf gebruik ik de Sigma 150mm macro en de Tokina 100mm macro naar volle tevredenheid.
              Voorbeelden vind je volop op mijn website.

              Comment


              • #8
                Re: Objectief voor close-macro canon.

                Even ter info mijn foto toestel is een Eos 550D Ik was het vergeten te vermelden .
                sigma 150 mm kost nu 639 en in de andere winkel 655 wat zou je die betalen als je ze tweede hands koopt ?
                @ Superbamboe je foto's zijn heeeel mooi !
                Last edited by maudy; 5 oktober 2011, 10:26.

                Comment


                • #9
                  Re: Objectief voor close-macro canon.

                  Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                  Even ter info mijn foto toestel is een Eos 550D Ik was het vergeten te vermelden .
                  sigma 150 mm kost nu 639 en in de andere winkel 655 wat zou je die betalen als je ze tweede hands koopt ?
                  @ Superbamboe je foto's zijn heeeel mooi !
                  Ik heb mijn Sigma 150mm macro 2 jaar terug voor 400 euro kunnen kopen op Marktplaats.
                  Tegen die prijs worden ze nu nog verkocht.

                  Het is nu de tijd om voor een 2dehands macrolens te kijken, na het "seizoen" worden ze massaal te koop aangeboden door mensen die er niet mee kunnen omgaan en teleur zijn gesteld in de resultaten.

                  Mijn Sigma 150mm verkoop ik niet, ook niet voor de versie met OS.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectief voor close-macro canon.

                    Ik zal eens rondkijken ik twijfel een beetje tussen de 150 Sigma of de 100 mm van Canon je weet pas hoe ze aanvoelen dat je ze in je handen hebt hebt na het bekijken van de foto's ben ik ook overtuigd van de Sigma .
                    Voor de Canon vragen ze nog redelijk veel geld de meeste vragen 375 en voor 449 heb je een nieuwe met 2 jaar garantie .Ik vraag me ook af hoe lang een lens meegaat als je ze goed verzorgd .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectief voor close-macro canon.

                      Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                      .....Ik vraag me ook af hoe lang een lens meegaat als je ze goed verzorgd .
                      een leven lang.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment

                      Working...
                      X