Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste dslr welke kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste dslr welke kiezen

    als beginnende amateur heb ik een canon powershot sx20is. nu ik avondschool fotografie volg is er een goesting naar meer gegroeid.nu wil ik een dslr kopen graag had ik wat informatie of verschil tussen canon eos 60d of canon eos 600d of een andere dslr in deze richting

  • #2
    Re: eerste dslr welke kiezen

    gebruik eens zoeken.......
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: eerste dslr welke kiezen

      de zoekfunctie kan je inderdaad veel helpen op dit forum

      ook de website DPREVIEW kan je heel veel helpen om toestellen naast elkaar te vergelijken qua specificiaties (alle merken en modellen).

      Naast deze body-specificaties maakt of breekt het glas eigenlijk de foto's. Dit is namelijk nog belangrijker en dan de kennis van de persoon die het toestel bedient.

      Wat daarnaast nog heel belangrijk kan zijn, is de handligging / bediening / menustructuur van het toestel. Dit is ook heel persoonsgebonden.

      Dus stel een start-budget op (hou rekening met aankoop ook van geheugenkaarten en extra batterij alsook mogelijks een tas om alles in te steken / te vervoeren) .
      Ga op basis daarvan kijken welke modellen in je budget passen. Dit met hun bijhorende kitlens die je een mooie start geeft om te leren.

      Als je zo een aantal modellen hebt op je verlanglijstje staan en weet welke specs je het meeste aanspreken en vooral nodig hebt, ga dan naar een fotozaak zoals konijnenberg / art&craft / studio73 / rubens / fnac / ... om de toestel ook in je handen te nemen en te kijken welke je qua handligging het beste bevalt en daarnaast natuurlijk ook de bediening en het menu.

      Fotografie is geen goedkope hobby als je er ten volle wil voor gaan.
      Ook kan je beginnen met een instapbody (xxxD bij canon maar andere merken hebben ook dergelijke) om later door te groeien naar goed glas, betere body enz.
      Je zal een hele leercurve kunnen doormaken alvorens je op de grens zal zitten van je toestel, ook afhankelijk van waar je interesse zal belanden qua fotografie-onderdeel.

      Veel succes met je zoektocht.
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: eerste dslr welke kiezen

        In een avondschool zitten er vast een pak met een DSLR. Wees niet verlegen om hen een
        woordje uitleg te vragen, ze eens vast te pakken, er een foto mee te trekken. Daar heb je
        meer aan dan een internet vol informatie.

        Comment


        • #5
          Re: eerste dslr welke kiezen

          moet dat nieuw zijn, moet dat Canon zijn?
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment

          Working...
          X