Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hasselblad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hasselblad

    Zijn er hier fotografen die nog met een Hasselblad fotograferen?

    Ik heb er vandaag een aangeschaft en ga morgen het resultaat van de eerste foto's bekijken. Ben heel erg benieuwd.

    Dit is 'm. Een HB 500 CM

  • #2
    Re: Hasselblad

    yep... heb hier 2 D3's liggen, waar ik mijn commercieel werk mee doe en daarnaast een 500C die ik met veel meer liefde vastpak voor mijn "eigen" werk...

    daar kom ik echt weer mee tot rust... tijd nemen... licht meten...compo...scherpstellen...*KLAK*

    I love it!

    Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!!
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: Hasselblad

      Hier nog een. Een 503CX eveneens met standaardlens 80mm f2.8. Gevonden op de tweedehandsmarkt voor een prijs die ik niet kon laten liggen en nooit spijt van gehad. Door een gouden mix van emotionele en technische redenen is het een machine waar ik graag nog eens af & toe mee werk.

      Voor commercieel werk uiteraard not-done, uitzonderingen gelaten. Zoals studio. En met digitale wand. Zo'n wand is mij het geld niet waard, investeren in een goeie middenformaatscanner leek mij een betere optie.

      Het is ook een van de mooiste camera's die ik ken. Vooral met bijpassende chrome lens.

      Comment


      • #4
        Re: Hasselblad

        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Voor commercieel werk uiteraard not-done, uitzonderingen gelaten. Zoals studio. En met digitale wand. Zo'n wand is mij het geld niet waard, investeren in een goeie middenformaatscanner leek mij een betere optie.
        en toch ga ik volgend jaar mijn best doen om er meer en meer mee te doen voor m'n zaak
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #5
          Re: Hasselblad

          Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
          en toch ga ik volgend jaar mijn best doen om er meer en meer mee te doen voor m'n zaak
          Ja natuurlijk, als het lukt, zoveel te beter. Bijvoorbeeld als je bij een trouwshoot een koppel hebt dat fan is van analoge foto's en daarvoor graag iets meer tijd neemt. Of voor portfolio van een model. Maar voor het snellere werk of in moeilijke lichtomstandigheden - dat ook snel moet opgeleverd worden, is een analoge Hasselblad niet het ideale werktuig

          Alleen jammer dat er geen manier is - voor zover ik weet - om een van mijn Nikon flitsers te triggeren.

          Comment


          • #6
            Re: Hasselblad

            Het eerste rolletje ontwikkeld.

            Comment


            • #7
              Re: Hasselblad

              Heb mij een kleine maand geleden ook eentje aangeschaft. Perfecte staat, in doos en handleiding erbij.

              Eerste opnames ermee gemaakt, is een zeer aparte ervaring.
              Wel een puntje dat moet opgelost worden, er komt licht binnen langs beide zijkanten en het filmpje raakt daar overbelicht.

              Wie weet hersteldienst of oplossing.
              Heb wel een adres gevonden van een franstalige man, maat weet iemand anders?

              Filip
              www.fluidr.com/photos/fotofilip3

              Comment


              • #8
                Re: Hasselblad

                Www punt hasselblad-reparaties punt nl

                Een nieuw magazijn kan ook n oplossing zijn ;-)
                some toys 4 big boys
                http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                Comment


                • #9
                  Re: Hasselblad

                  De camera lekt licht, maar je zegt dat hij in perfecte staat is .

                  Herstellingen kunnen wel wat kosten, in om het even welke taal. Er is daar een gemakkelijke en goedkope oplossing voor in de vorm van lichtdichte tape, die vroeger bij elke fotowinkel te verkrijgen was. Ik ga ervan uit dat die nog bestaat.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hasselblad

                    Als je een beetje handig bent kun je dat zelf herstellen

                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    Comment


                    • #11
                      Re: Hasselblad

                      2dehands A12 back kopen, ik vond die voor 60 euro. Wel geen recente natuurlijk, maar alleszins lichtdicht.

                      Herstelkosten gaan nooit zo laag zijn.

                      Of zelf een reparatiekitje kopen, maar dat is dan weer zoekwerk...
                      Of combinatie van beide. Meerdere backs hebben is natuurlijk hét voordeel van werken met Hasselblad. Kan je tijdens fotograferen wisselen van ISO, wisselen tussen kleur en zwartwit film etc....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hasselblad

                        Ik ga nogmaals een een testrolletje opsteken, en dan bekijken of ik het nog voor heb.
                        Nadien zo'n kitje kopen, en hopelijk het probleem oplossen.

                        Dank voor tips.

                        Bijkomende vraag: welke lichtmeter gebruiken jullie / aan te raden?

                        Filip
                        www.fluidr.com/photos/fotofilip3

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hasselblad

                          Oorspronkelijk geplaatst door XiNiX Bekijk bericht

                          Bijkomende vraag: welke lichtmeter gebruiken jullie / aan te raden?

                          Filip
                          gewoon je digitale camera en de waarden overnemen.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hasselblad

                            Nee, dat is toch gedoe? Ik heb een losse lichtmeter. Zal als ik thuis ben even kijken welke dat is! Werkt perfect.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hasselblad

                              Oorspronkelijk geplaatst door mr.spaceman Bekijk bericht
                              Nee, dat is toch gedoe? Ik heb een losse lichtmeter. Zal als ik thuis ben even kijken welke dat is! Werkt perfect.
                              Beetje lichtmeter is niet veel kleiner dan beetje compactcamera. En op een lichtmeter heb je geen LCD scherm waar je je beeld kan zien..

                              Je 5D of D3 camera meesleuren is natuurlijk onnozel, maar iets kleins is veel handiger en juister te beoordelen dan een lichtmeter.

                              Comment

                              Working...
                              X