Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-HX9V

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DSC-HX9V

    Ik ben op zoek naar een goede compact camera, lees veel goede berichten over de Sony DSC-HX9V, zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze camera en de + en - punten kunnen opvoeren?
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

  • #2
    Re: Sony DSC-HX9V

    Op deze site vind je veel reviews over deze camera.

    http://nl.alatest.be/reviews/digital...130193857,147/

    Mvg
    Canon EOS 350D, Canon IXUS 870 IS, Olympus ZX-1, Olympus Camedia C 60 zoom, Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 70-200mm f/4L IS USM, Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

    Comment


    • #3
      Re: Sony DSC-HX9V

      Bedankt voor de link! Ik lees toch ook nog graag de ervaringen hier van de gebruikers?
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

      Comment


      • #4
        Re: Sony DSC-HX9V

        Heeft niemand hier op het forum de HX9V?
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

        Comment


        • #5
          Re: Sony DSC-HX9V

          Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
          Heeft niemand hier op het forum de HX9V?
          Ik heb hem 4 maanden gebruikt. Prima camera, en zeer veel mogelijkheden, snel en prima beeldkwaliteit voor een kleine sensor.
          Terug vervangen door een Nex, puur vanwege de sensor.

          Comment


          • #6
            Re: Sony DSC-HX9V

            De HX9 heeft alleszins een eisa award gewonnen ...



            kan niet slecht zijn
            Make It work for You!
            Nikon D300s met Sigma 17 - 50 mm f2.8

            Comment


            • #7
              Re: Sony DSC-HX9V

              Ja als hij een Eisa award heeft gekregen dan moet deze camera toch wel goed zijn.


              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Ik heb hem 4 maanden gebruikt. Prima camera, en zeer veel mogelijkheden, snel en prima beeldkwaliteit voor een kleine sensor.
              Terug vervangen door een Nex, puur vanwege de sensor.
              De Nex is mij te duur, het is gewoon om een compact altijd bij me te hebben, mijn Olympus E-500 bevalt me nog prima
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

              Comment


              • #8
                Re: Sony DSC-HX9V

                Heeft niemand hier een Sony HX9V?
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

                Comment


                • #9
                  Re: Sony DSC-HX9V

                  Net zoals u ben ik ook op zoek naar een (goeie) compact naast mijn sony alpha 300 DSLR. En eveneens had ik ook gedacht aan de sony DSC-HX9V.
                  Gisteren ben ik eens een winkel binnen geweest waar ze dit toestel hadden.
                  Ik kon het even in de handen nemen en even mee 'spelen' en ik moet zeggen het toestel ziet er goed uit en ligt goed in de hand. Ook de sterke zoom (16) was opmerkelijk. Veel functies en instellingen mogelijk (voor een compact toch). Alleen kon ik geen foto of video nemen want er zat geen geheugen kaart in.
                  Ook heg ik gelezen dat het toestel zeer snel is voor een compact.
                  In het huidige magazine chip foto-video staat er een vergelijkings test van megazooms en deze sony is de testwinnaar geworden met de canon powershot sx220 HS als prijs-kwaliteittip.
                  Mijn enige vrees is dat deze toestelletjes niet te warm gaan komen bij het filmen?
                  Alles zit namelijk zo dicht bij elkaar in een kleine behuizing.
                  Enige bevinding iemand daarover? En is de videofunctie goed?
                  Canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony DSC-HX9V

                    Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                    De Nex is mij te duur, het is gewoon om een compact altijd bij me te hebben, mijn Olympus E-500 bevalt me nog prima
                    Waarom geen PEN? Die van de eerste en tweede generatie zijn nu goedkoop te vinden en met een 17/2.8 een klein fijn apparaatje en je kan je Olympus lenzen, met adapter, gewoon gebruiken.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony DSC-HX9V

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Waarom geen PEN? Die van de eerste en tweede generatie zijn nu goedkoop te vinden en met een 17/2.8 een klein fijn apparaatje en je kan je Olympus lenzen, met adapter, gewoon gebruiken.
                      Geen PEN, ten eerste omdat ik dus een makkelijke direct klaar compact camera erbij wilde en ook de prijs.

                      Inmiddels heb ik de Sony Cybershot DSC- HX9V gekocht.
                      Wat een mooie compact camera, met veel functies en prachtige foto's en videobeelden, mooie kleuren en goede auto witbalans.
                      De 16x zoom is natuurlijk erg mooi en inderdaad is hij heel snel, aanzetten en gelijk foto's maken in een paar seconden.
                      Het filmen gaat ook perfect in HD met prachtig beeld en geluid.
                      Wat ook indrukwekkend is, is de sweep Panorama functie, hiermee maak je makkelijk prachtige panorama foto's.
                      En handig is ook de GPS functie die geotags toevoegt aan de foto's en leuk is ook de 3D functie, mits je een 3D TV hebt.

                      Al met al een prachtige camera met veel functies, prima kwaliteit voor een mooi prijsje
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony DSC-HX9V

                        Veel plezier met je Sony HX9V !!!
                        Mag ik even vragen wat je ervoor betaald hebt?
                        In mijn plaatselijke elektro winkel vragen ze er 380 euro voor.
                        Ik zou liever niet via het net kopen voor de garantie.
                        Canon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony DSC-HX9V

                          Dankjewel, veel plezier heb ik er al mee, het is een echte aanrader

                          Ik heb hem hier gekocht voor 297 euro; http://www.topdeals.nl/catalog/produ...oducts_id=6869

                          Hier kun je nog meer winkels en prijzen vinden; http://tweakers.net/pricewatch/27688...hx9v-goud.html http://www.kieskeurig.be/digitale_ca...54333/#prijzen

                          Boven de 300 euro klopt dus niet, want bij diverse lokale winkels lag de HX9V ook voor onder de 300 euro


                          Last edited by HereIsTom; 9 oktober 2011, 10:54.
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony DSC-HX9V

                            Dank u voor de info !!!
                            Maar hier in België zijn de toestellen altijd een stuk duurder heb ik al gemerkt.
                            In het verleden heb ik nog gekocht bij cameranu en dit scheelde altijd een pak.
                            Maar nu heb ik besloten om toch weer bij een plaatselijke winkel te gaan in verband met de garantie.
                            Ik heb nog een laatste vraagje. Hoe doet de HX9V het in donkere situaties (bvb. binnen bij donker weer, s'avonds) voor zowel film als foto?
                            Canon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony DSC-HX9V

                              80 euro meer vind ik wel veel, er zit vast nog wel ergens een winkel die goedkoper is, ik zie enkele winkels in België waar hij 299 euro is.

                              Ik heb even gespeelt met de camera binnen en hij maakt prima foto's en video's in donkere situaties, er zit ook een speciale stand voor donkere situaties en dan maakt hij meerdere foto's waarvan hij automisch één mooie foto van maakt
                              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                              Cybershot Photo Website!

                              Comment

                              Working...
                              X