Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3100

    Hallo,
    Ik ben al een tijdje hier als gast aan het meelezen,maar nu toch eindelijk eens geregistreerd al yvy.
    Vorige week heb ik na lang beraadslagen ,informatie zoekend dan ook de Nikon D31OO in kit aangeschaft met 18-55 lens en 55-2OO lens.
    Maar na enkelke malen de handleiding gelezen te hebben van deze 31OO zit ik toch nog met enkele vraagjes qua instellingen.
    -wat is de beste instelling wat scherpstelpunt betreft
    -instelling van AF standen
    -hoe instellen voor een zonsondergang
    en wie mij nog andere tips kan bezorgen mag het steeds laten weten want ik ben volledig nieuw in het wereldje van de spiegelreflexcamera's.
    Mijn vorig digitaal toestel was een Canon Powershot 110SXis.
    Want momenteel is het voor mij allemaal wat ingewikkeld en nieuw en zoveel mogelijke en verschillende instellingen,dat maakt het nu wel wat moeilijk.
    Wat ik meest fotografeer zijn close-ups,onze 2 honden en landschappen.
    In ieder geval al van harte dank op voorhand!
    www.bloggen.be/doggylover

  • #2
    Re: Nikon D3100

    Hallo,


    Ik heb mijn D3100 sinds 2 maanden en heb gekozen voor het middelste scherpstellingspunt en AF-S.

    Verder spelen met je instellingen en ervaren wat het best bij bepaalde situaties past.

    De meeste foto's neem in in M-stand, behalve wanneer het snel moet gaan, dan kies ik voor de P-stand, waar je ook nog je diafragma kan veranderen.

    Veel plezier

    J.
    Fuji x 100 f

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3100

      Ik gebruikt altijd één van de x scherptstelpunten oplopend van 5, 11 naar 51 en dan steln ik scherp met het punt dat op het punt dat scherp moet zit of zet het daarop. Mijn camera staat altijd op AFC met de AF op AF-on(met D3100 kun je dat op de AEL/F knop zetten). Ik gebruik zelden meer als één punt, één punt met de andere er rond als hulp, dat geeft bij bij normaal gebruik niet de resultaten die ik wil, maar vaak scherpte op een ander punt.

      Zonsondergang: vaak vindt de AF dan niks om op te focussen, dus op M en dan handmatig zo goed mogelijk en in de buurt van oneindig. Belichting op M, lichtmeten, foto en beoordelen of er meer of minder belicht moet worden en dat instellen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3100

        Ik heb ondertussen al heel wat verschillende foto's en testen gedaan ,maar de scherpte van de foto's kan volgens mij toch beter.
        Nu heb ik gezien dat je de scherpte nog kan vergroten in het menu.(Picture Control instellingen)
        Die testen moet ik nu nog doen maar ik vraag me af of jullie die scherpte in het menu hebben aangepast.ook verzadiging kan aangepast worden.
        Ik heb nu de camera ingesteld op "Levendig" en daar de verscherping wat verhoogd,maar is dat wel verantwoord ??
        Wat wordt in feite bedoeld met verzadiging??

        Zo zie je weer dat ik een leek ben ,maar ik doe m'n best om alles vlug ondeer de knie te hebben hoor.

        Alvast van harte dank voor alle hulp,want die is meer dan welkom
        www.bloggen.be/doggylover

        Comment

        Working...
        X