Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ideaal toestel om bewegende beelden te trekken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ideaal toestel om bewegende beelden te trekken?

    In mijn vrije tijd hou ik me graag bezig met het fotograferen van mijn paarden...

    Stilstaande beelden beginnen aardig te lukken, enkel bewegende beelden zijn een ramp. Ik krijg 9 op de 10 keer wazige en onscherpe foto's als resultaat. Ook indoor foto's lijken maar niet te lukken...

    Ik zou graag overschakelen naar een ander toestel. Iemand tips?

  • #2
    Re: Ideaal toestel om bewegende beelden te trekken?

    Wat info over welk toestel en objectief je nu gebruikt zou handig zijn.

    Dit soort vragen worden hier elke dag gesteld, verwacht niet dat je bv. met een aldi toestel resultaten zal halen als met een lichtgevoelige pro camera en dito objectief.

    Veel middenklasse toestellen zijn tegenwoordig reeds goed tot zeer goed, maar lichtsterk glas is in veel gevallen een must, alsook een camera met goede eigenschappen op hoge iso,

    daar hangt helaas ook een prijskaartje aan.
    Last edited by Guest42; 2 oktober 2011, 19:05.

    Comment


    • #3
      Re: Ideaal toestel om bewegende beelden te trekken?

      Dit is idd handig. :-) Ik fotografeer nu met een Nikon D100 toestel. Lens is: Af Nikor 70-300mm

      Comment


      • #4
        Re: Ideaal toestel om bewegende beelden te trekken?

        Oorspronkelijk geplaatst door hobbypaardefotograaf Bekijk bericht
        Ik fotografeer nu met een Nikon D100 toestel. Lens is: Af Nikor 70-300mm
        Een goede combi, maar de lichtsterkte van de 70-300 is beperkt alsook de hoge iso prestaties van je D100, zorg dat je aan sluitersnelheden komt van minstens 1,5 maal het brandpunt dat je gebruikt, dus op 300mm minstens een sluitersnelheid van 1/450 sec. daar heb je met deze combi reeds zeer veel licht voor nodig, een toestel dat ruisvrij is op iso 1600 of 3200 zal het hier stukken beter doen, maar met bv. een D90 zal je ook reeds veel meer aankunnen dan met je D100, waar 800 iso in veel gevallen reeds het maximum is.

        Comment


        • #5
          Re: Ideaal toestel om bewegende beelden te trekken?

          Ik denk aan Canon 7D / Nikon D300s / Sony A77, alledrie hebben ze een heel performant AF systeem.
          Maar de lens is ook belangrijk. Een merkeigen 70-200/2.8 of Sigma 70-200/2.8, staan bekend om hun snelle AF.
          Ik weet niet of je zoveel geld eraan wilt uitgeven ?
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment

          Working...
          X