Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

    Hallo iedereen,

    Ik ben al twee jaar een tevreden gebruiker van de Canon 50D. Mijn vriendin heeft nu ook de microbe te pakken en we zouden haar ook een body aanschaffen, maar de vraag is, de welke.
    Uiteraard blijven we bij Canon, maar ofwel kiezen we voor een instapmodel (1100D, nieuw of 600D), ofwel kiezen we voor een tweedehands 40D/50D. Zo'n 50D ligt ook bij haar beter in de hand (de voornaamste reden om die aan te kopen, naast stevigheid enz., maar natuurlijk moet een fototoestel wel degelijk in de hand liggen....), maar het is natuurlijk ook weer wat zwaarder voor op reis mee te nemen. Daarnaast heeft een nieuw toestel het voordeel van garantie en van de nieuwere technologie (bvb filmen, hoewel dat niet prioritair is).

    Hebben jullie adviezen of bemerkingen die we ons moeten maken?
    Danke!

  • #2
    Re: Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

    Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Ik ben al twee jaar een tevreden gebruiker van de Canon 50D......

    Zo'n 50D ligt ook bij haar beter in de hand (de voornaamste reden om die aan te kopen, naast stevigheid enz.
    probleem opgelost..
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

      ik veronderstel dat je ook al een mooie reeks glas hebt?

      waarom ga je niet voor jezelf een stapje verder en koop je een 60d en neem je de 50d als 2de?

      lijkt mij ergens logischer persoonlijk

      de 50d is 2dehands moeilijker te vinden vermoed ik en de 40d komt wel regelmatiger aan bod maar ook niet zoveel

      ik heb nu 2x de 40d en voor mij wordt het toch wel de 60d als opvolger van een van beide
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

        50D is toch iets meer pro dan een instapmodel.
        Last edited by François02; 2 oktober 2011, 13:07.

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          ik veronderstel dat je ook al een mooie reeks glas hebt?

          waarom ga je niet voor jezelf een stapje verder en koop je een 60d en neem je de 50d als 2de?

          lijkt mij ergens logischer persoonlijk

          de 50d is 2dehands moeilijker te vinden vermoed ik en de 40d komt wel regelmatiger aan bod maar ook niet zoveel

          ik heb nu 2x de 40d en voor mij wordt het toch wel de 60d als opvolger van een van beide
          Welja, dat zou een mogelijkheid zijn, ik een nieuwe body, maar ik zou eigenlijk liever wat nieuw glas kopen (momenteel vrij beperkt), dus moeten hier ook nog wat centjes voor over blijven...

          Ivm de 500(D veronderstel ik): die ligt ook minder in de hand dan de 50D, dus dat lost het probleem niet (helemaal) op. 't Gaat echt niet om 'hoe professioneel' de body is, maar over hoe goed de body in de hand ligt vs de kwaliteit van de sensor.

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

            Geef de 50d aan je vriendin en koop je zelf een 7d
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

              Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
              Welja, dat zou een mogelijkheid zijn, ik een nieuwe body, maar ik zou eigenlijk liever wat nieuw glas kopen (momenteel vrij beperkt), dus moeten hier ook nog wat centjes voor over blijven...

              Ivm de 500(D veronderstel ik): die ligt ook minder in de hand dan de 50D, dus dat lost het probleem niet (helemaal) op. 't Gaat echt niet om 'hoe professioneel' de body is, maar over hoe goed de body in de hand ligt vs de kwaliteit van de sensor.
              Had een 0 geplaatst ipv D, is reeds aangepast.

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

                Als zij die werkelijk liever vasthoudt dan een kleiner toestel, is het probleem toch opgelost.
                Op reis maakt het heus niet veel verschil of je nu een 600D meeneemt dan een 50D. Wil je
                echt van het sleuren verlost zijn, koopt dan een goede compact.
                Zit je er niet mee in, dan maakt het veel te weinig verschil om daar je keuze van laten af te
                hangen. Maar of en hoe iemand een toestel aanvoelt is te belangrijk om te laten liggen. Je
                doet trouwens nog wel wat meer dan reizen.

                Comment


                • #9
                  Re: Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Andyvy Bekijk bericht
                  Welja, dat zou een mogelijkheid zijn, ik een nieuwe body, maar ik zou eigenlijk liever wat nieuw glas kopen (momenteel vrij beperkt), dus moeten hier ook nog wat centjes voor over blijven...

                  Ivm de 500(D veronderstel ik): die ligt ook minder in de hand dan de 50D, dus dat lost het probleem niet (helemaal) op. 't Gaat echt niet om 'hoe professioneel' de body is, maar over hoe goed de body in de hand ligt vs de kwaliteit van de sensor.
                  Qua sensor zijn de 550/600 & 60d nagenoeg gelijk aan elkaar dus dit zal geen wereld van verschil maken.

                  Droom ook niet teveel van 2de hands want de prijzen zijn voor de 40 & 50d ook navenant hoor. De 40 zal je tss de 300-400 euro vinden en de 50 als je hem al vindt, zal je ook vrij makkelijk 500-600 euro kosten en je hebt geen garantie.
                  Dus voor een 2de hands 50d zit je al gelijks in de prijsklasse van een nieuwe 550d.
                  Het verschil in prijs tss de 600d & 60d is iets van ± 200 euro, tss de 550d & 60d bedraagt dit wel al ± 400 euro waarvoor je een mooie tamron 28-75 2.8 voor kan aanschaffen

                  Voor nieuw glas, staar je ook niet blind op de canon-lenzen want het goed glas hier kost stukken van mensen bij wijze van spreken waar vele mensen (waaronder ik en vele anderen) over third-party lenzen beschikken die een heel pak goedkoper zijn en in weze hun werk ook meer dan goed doen.

                  Voor de opmerking voor jullie reizen, daar kan ik doudeke trouwens in volgen. Wil je geen gesleur met body's / lenzen etc, dan ben je idd daarvoor beter af met een degelijke compact of als je toch deels manueel wil werken, een degelijke bridge.

                  Aan jullie om de keuze te maken.

                  Je kan mss ook een gulden middenweg proberen te vinden in het gebruik van jullie huidige 50d
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweedehands semi-pro of nieuwe instapper?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    Je kan mss ook een gulden middenweg proberen te vinden in
                    het gebruik van jullie huidige 50d
                    Heb dit geprobeerd met mijn gebit. Kwam alleen maar heibel van.

                    Comment

                    Working...
                    X