Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cosina 70 -300MM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cosina 70 -300MM

    beste ik heb sedert gisteren mijn nieuwe 550D van Canon met standaard Kitlens efs 18-55mm IS

    ik heb mij hier vandaag al goed geamusseerd.
    ik kan nu van een vriend die aan Astrofotgrafie doet een Cosina 70-300mm kopen voor 50 euro.

    hij heeft de kens gekocht in een bevlieging en heeft deze 3maal gebruikt en tot de conclussie gekomen dat ze niet geschikt is voor Astrofotgrafie.

    momenteel heb ik nog geen geld om een lens van 300 - 700 euro te kopen wegens andere prioriteiten.

    maar ik vroeg me af of ik voor 50 euro die Cosina lens zou kopen om wat mee rond te spelen.
    ik weet dat die Cosina lenzen geen Toplensen zijn maar voor 50 euro kan ik toch niet gesjost zijn? of is deze echt zijn geld niet waard.?

  • #2
    Re: Cosina 70 -300MM

    Zet gewoon die lens op je camera. Maak wat foto's. Bij verschillende brandpuntsafstanden en diafragma's. Bijvoorbeeld van een muur van bakstenen met wat strijklicht. Zet de bestanden op de PC en kijk of jij ze scherp genoeg vindt nadat je de bestandjes correct bewerkt hebt.
    Maak vervolgens zelf de afweging .b.t. 50 Euri, dat kan niemand voor jou doen!
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Ok merci wou het eens navragen want ben nieuw in het wereldje grtz

      Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Cosina 70 -300MM

        Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
        beste ik heb sedert gisteren mijn nieuwe 550D van Canon met standaard Kitlens efs 18-55mm IS
        maar ik vroeg me af of ik voor 50 euro die Cosina lens zou kopen om wat mee rond te spelen.
        ik weet dat die Cosina lenzen geen Toplensen zijn maar voor 50 euro kan ik toch niet gesjost zijn? of is deze echt zijn geld niet waard.?
        Voor dat geld kan je niet gesjost zijn, ik heb er zelf ook eentje en ben er uitermate tevreden over. Al heel knappe foto's mee gemaakt, mooie kleurverzadiging. Scherpte aan de randen is ook goed maar dan moet je iets meer diafragmeren. Centrum is prima.
        Nikon D90 + Nikkor AF-S 16-85 VR + Nikkor AF-S 70-300 VR
        Nikon D50 + Nikkor AF-S 24-120 - Nikon SB-600
        Nikon D40 + Nikkor AF-S 18-55 VR + 55-200 VR

        Comment


        • #5
          Re: Cosina 70 -300MM

          Bij de Canon versie is ook van belang of het compatible is, dus test of het diagrafma op je toestel werkt en test ook of je kunt leven met de AF motor.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X