Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

    Ik zit al een tijdje te piekeren over het aankoop van canon 50mm 1.2 of sigma 50mm 1.4.
    Van de canon weet ik dat het me niet zal teleurstellen, ondanks de "toch" slechte reviews.
    Sigma lijkt erg goed te worden beoordeeld en is 1000 euro goedkoper en dat is veel geld voor mij.
    Is er iemand die de beide lenzen heeft gebruikt en daar zijn ervaringen kan meedelen ?
    Helaas kan ik niet de sigma niet huren en in de winkel ben ik niet in staat vrees ik om een weloverwogen beslissing te nemen.

    Nikkor 50mm 1.2 staat trouwens ook op mijn lijst .

    Af is voor mij van secundaire belang, het beeld kwaliteit is waar het om draait voor mij.
    Last edited by aras; 1 oktober 2011, 01:02.

  • #2
    Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

    Heb enkel de canon variant van de 50mm gehad.
    Heb ze na ongeveer 2 jaar verkocht omwille van de gemengde gevoelens over deze lens.
    Heb me ter vervanging van deze lens de 85L1.2 gekocht en nog nooit een minuut spijt van gehad.
    Ik gebruikte ze veel als portretlens en daar is ze zeker niet voor geschikt.
    Bij volle opening had ik slechts 30% juist gefocust.
    Eenmaal vanaf f 2.8 verdwenen deze problemen, maar daarvoor koop je deze lens dus niet...
    Bij manuele focus zelfde probleem, in de zoeker alles scherp maar nadien out of focus.
    Heb ze laten calibreren samen met toestel, zonder beterschap.
    Je zou denken het ligt aan de pipo achter de lens en die f waarde van 1.2, maar waarom heb ik dat dan niet met die 85 op f1.2......
    Van mij krijgt deze lens een 6 op 10 en dan enkel omwille van bouwkwaliteit, scherpte boven 2.8 en contrastweergave.
    MVG. Hugo

    Comment


    • #3
      Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

      1.2 is al een erg extreme situatie, focussen word echt moeilijk; en het gebruik op 1,2 beperkt.
      Toen ik deze lens in het begin gebruikte op AF (de canon 50 1.2 op de 5D), was ik echt gefrustreerd. Maar na een tijdje ga je beseffen, dat je met die lens beter op MF gaat werken. Af is hiervoor minder geschikt. Lens weer verkocht wegens te duur versus inzetbaarheid.
      De Sigma 50 1.4 heb ik 2 x gekocht, de eerste versie had ook veel focusproblemen. De tweede was véél beter. Beelden van de sigma zijn zalig, een toplens.
      Ondertussen heb ik de dslr vaarwel gezegd, maar moest ik opnieuw een dslr gaan inzetten, zou de sigma mijn voorkeur krijgen, ook al ben ik geen voorstander van niet eigen merklenzen.

      Comment


      • #4
        Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

        Bedankt heren, ik denk dat ik toch mijn geld in mijn zak hou en een sigma haal. 1.2 is wel leuk maar.....ook al ben ik enorm benieuwd naar de nikkor 50 1.2 maar de af en de 77mm diameter van de sigma zijn erg handig ( voor filters)

        Rx Ke de 85mm 1.2 is een van de weinig lenzen ooit waar iedereen euforisch over is ik heb het nog niet en moet het stellen met de samyang 85mm 1.4 die een kei van een lens is voor de prijs 250-299. Ik heb hem 2dehands gekocht voor 125 eurotjes

        Comment


        • #5
          Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

          Wijze keuze. Die Sigma doet het echt uitstekend.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

            De Sigma is een geweldige lens qua prijs-kwaliteitsverhouding t.o.v. de 50L.
            Veel succes met je keuze.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

              Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
              Ik zit al een tijdje te piekeren over het aankoop van canon 50mm 1.2 of sigma 50mm 1.4.
              Nikkor 50mm 1.2 staat trouwens ook op mijn lijst .
              Zelf ben ik een echte Nikon aanhanger, zelfs een kabeltje moet van Nikon zijn, maar de 50mm Sigma vormt een uitzondering op de regel, zelf heb ik nu wel de Nikon 50mm AF-s f1.4, maar die Sigma schijnt toch iets speciaals te hebben, blijkbaar een van de beste 50mm objectieven die er bestaan, moest ik nog de keuze moeten hermaken, dan zou het waarschijnlijk de Sigma geworden zijn, ook vanwege de 77mm filtermaat, maar vooral vanwege het grote frontglasoppervlak, Sigma volgt met dat objectief niet de standaardberekeningen, waardoor het zeer hoog scoort inzake vignetering.

              Comment


              • #8
                Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

                sigma 50 f/1.4 is zeker geen slechte keuze, heb deze ook op mijn canon en presteerd uitstekend. Maar sinds ik de 35L heb gebruik ik ze minder en minder
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

                  Dat was eigenlijk ook mijn idee, als je al een Samyang 85 1.4 hebt dan is hun 35 1.4 mss ook wel een goede keuze, niet dat de Sigma niet goed zou zijn, het hangt er maar vanaf welke brandpunten je het meeste/liefste gebruikt.

                  Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.


                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

                    De sigma is een prima lens, beetje zwaar maar scherp en zijn 77mm is een groot pluspunt vind ik. Gezien het verschil in prijs lijkt het me een no brainer.

                    Mocht je ze nog niet gekocht hebben en je woont dicht bij Halle mag je ze altijd komen testen.
                    ::: Flickr :::

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

                      Bedankt heren voor de reacties

                      Andries jij hebt toch niet beide lenzen...ik woon niet in de buurt maar voor mijn hobby (obsessie kan ik beter zeggen, alhoewel ik er nog niet veel van bak) wil ik best ver reizen

                      Oermens, je hebt gelijk de samyang 35mm is heel goed maar af vind ik wel erg handig en ik wil liever de 24mm 1.4. Samyang gaat die ook uitbrengen, waarschijnlijk rond de jaarwisseling. Ik heb trouwens de 35mm f2 waar ik een tijdje mee heb geoefend en weer ga verkopen, omdat 24 mm toch mijn voorkeur geniet in combinatie met een 50mm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

                        Nee ik heb ze niet alle twee, zou ook volledig overbodig zijn imo.

                        Je zei dat je de sigma nergens kon huren, dus niet getest had en aangezien je dit niet zei over de canon ging ik er van uit dat je deze wel al getest had. En dan kon je dus wel vergelijken
                        ::: Flickr :::

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

                          bedankt andries voor je aanbod maar in de komende dagen gaat het me niet lukken en de sigma lijkt op af problemen die sommigen mee hebben een hele goeie te zijn en ik zal daar vast ook tevreden over zijn, meer zo omdat ik toch heel wat geld heb bespaard die in een 24mm kan worden gestopt.
                          Nogmaals bedankt iedereen

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma 50mm 1.4 vs canon 50mm 1.2

                            deze vergelijking tussen de beide leek me interessant. Ookl al vind ik scherpte niet alles maar dat telt ook

                            View the image quality delivered by the Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.


                            op 1.4 in deze test lijkt sigma duidelijk de winnaar en op 1.8 is canon iets beter....

                            Comment

                            Working...
                            X