Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectief voor 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectief voor 7D

    Graag jullie mening welke de beste lens zou zijn voor op mijn 7D.

    Canon EF 24-105mm f 4 L IS USM of
    Canon EF 24-70mm f 2.8 L of
    Canon EF-S 17-55mm f 2.8 IS USM

    Ik heb nu de Canon EF-S 15-85mm f 3.5-5.6 IS USM

    alvast bedankt voor jullie meningen
    Canon 7D, Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM, Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 50mm f/1.8, Canon speedlite 430EXII

  • #2
    Re: objectief voor 7D

    wat wil je doen?

    elke lens die je aanhaalt, zijn goede lenzen

    de 17-55 kan je wel niet meenemen als je FF gaat

    maar jij moet je vooral de vraag stellen wat je nodig hebt

    wil je lichtsterkte? => 17-55 / 24-70
    wil je is? => 17-55 / 24-105
    wil je is & lichtsterkte? 17-55
    wil je groothoek? 17-55
    wil je allround met lichte tele? 24-105
    wil je scherptediepte? lichtsterkte dus 17-55 / 24-70 om dit makkelijker te bekomen

    ik stel voor om je foto's eens te gaan analyseren op vlak van diafragma en bereik en baseer je belissing hier
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: objectief voor 7D

      Klassieke vraag en eigenlijk net dezelfde als deze (was voor de 60D, dacht ik)
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


      Dat gezegd zijnde, Userke is vrij compleet in zijn uitleg.
      Ikzelf heb (en raad dus ook aan) de EF-s 17-55 f/2.8 die bijna constant op mijn 7D staat. Ik vind 24mm niet breed genoeg op een cropcamera. Anders is als je:
      - naar fullframe wilt evolueren (dat wil ik niet)
      - qua stijl meer details gaat fotograferen (mijn vrouw gebruikt quasi nooit een breedhoek)
      - afstand genoeg tot je onderwerp kunt nemen.

      Maar voor binnenopnames (b.v. rond de feesttafel, groepjes mensen...) is de EF-s 17-55 ideaal.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: objectief voor 7D

        Het enige nadeel aan de 17-55 is inderdaad dat je hem niet kan meenemen naar een Full
        Frame camera.
        Enkele gereputeerde leden hier hebben dit al als zeer jammer omschreven. Dat zegt toch
        iets over de kwaliteit van deze lens, denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: objectief voor 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door davy150 Bekijk bericht
          Graag jullie mening welke de beste lens zou zijn voor op mijn 7D.

          Canon EF 24-105mm f 4 L IS USM of
          Canon EF 24-70mm f 2.8 L of
          Canon EF-S 17-55mm f 2.8 IS USM

          Ik heb nu de Canon EF-S 15-85mm f 3.5-5.6 IS USM

          alvast bedankt voor jullie meningen
          Wat mis je aan de 15-85 ?

          Comment


          • #6
            Re: objectief voor 7D

            +1

            Dit is ook de eerste vraag die mij te binnen schiet "wat mis je aan de 15-85 ?"
            Hoor erg veel goede verhalen over dit objectief en de keer dat ik deze heb mogen gebruiken was ik erg tevreden ;-)

            Comment


            • #7
              Re: objectief voor 7D

              Als je manueel fotografeert is het variabel diafragma serieus lastig. Ook kan je deze lens niet houden als je op FF overstapt.
              I don't take pictures, i create photographs (gregory cazillo).

              Comment


              • #8
                Re: objectief voor 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door c@not Bekijk bericht
                Als je manueel fotografeert is het variabel diafragma serieus lastig.
                Waarom koop je anders een spiegelreflex?

                Alleja, er zijn er veel die dit blijven doen, automatisch trekken en ik ken ook mensen die met een 7d werken, investeren in fisheye lenzen enz en alles ook op de P-stand doen maar dan deels zitten te klagen dat het duur is, en bijna niks anders doen erbovenop dan urbex waarvoor je zelfs die snelle AF niet nodig hebt maar dat is een discussie alom steeds natuurlijk
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: objectief voor 7D

                  Denk dat C@not bedoelt dat het gekozen diafragma verandert als je inzoomt
                  Bij de 70-200mm kan je over het hele bereik op je grootste diafragma werken. Bij de 15-85mm is dat niet mogelijk.

                  Grtz,
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: objectief voor 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                    Denk dat C@not bedoelt dat het gekozen diafragma verandert als je inzoomt
                    Bij de 70-200mm kan je over het hele bereik op je grootste diafragma werken. Bij de 15-85mm is dat niet mogelijk.

                    Grtz,
                    Kurt
                    reden waarom ik altijd het grootste / kleinste diafragma neem bij dergelijke zoomlenzen
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: objectief voor 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                      reden waarom ik altijd het grootste / kleinste diafragma neem bij dergelijke zoomlenzen
                      Het kleinste zou ik niet doen want dan wordt je beeld erg onscherp.
                      Op een cropcamera is f:11 doorgaans al slechter dan f:8.

                      Comment


                      • #12
                        Re: objectief voor 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Het kleinste zou ik niet doen want dan wordt je beeld erg onscherp.
                        Op een cropcamera is f:11 doorgaans al slechter dan f:8.
                        ik bedoel de kleinste opening die de lens aankan dus in getal het grootste afhankelijk of ik dit nodig heb natuurlijk op dat moment
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: objectief voor 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door davy150 Bekijk bericht
                          Graag jullie mening welke de beste lens zou zijn voor op mijn 7D.
                          dat vraag je je toch af voor je een 7D koopt..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: objectief voor 7D

                            ook een beetje vreemd, ik ga een ferrari kopen, maar moet mijn rijbewijs nog gaan halen, dit gevoel krijg ik er een beetje bij.
                            Mijn advies, ga eerst eens even kijken wat je allemaal kan met je 7D en de 15-85, geef deze combi in handen van een serieuze fotograaf en hij komt met foto's thuis die je niet zal kunnen onderscheiden van een foto genomen met een van de lenzen die je aanhaalt.
                            Ik zou eerst eens even goed aangeven wat je nu precies mist in deze combi, is het scherpte ?, bereik, bouw ??
                            Mijn beste Foto moek nog trekke.

                            Comment


                            • #15
                              Re: objectief voor 7D

                              Ik ben wel zeer tevreden over de 15-85, maar de reden om over te stappen naar 1 van de lenzen die ik aanhaalde is dat ik toen niet het budget had om zo'n lens te kopen en nu is het budget er wel.
                              Heb wel al een keuze gemaakt dat het tussen 2 lenzen zal gaan nl. de 17-55 2.8 en 24-70 2.8.
                              Nu nog uitmaken welke, bij de 17-55 zal ik een genoeg breedhoek hebben maar denk dat de zoom toch te beperkt is.
                              Mijn voorkeur gaat naar de 24-70 maar daar is het dan heb ik genoeg breedhoek.
                              Ook een voordeel is dat ik eventueel de 24-70 later kan gebruiken moest ik naar een full frame overstappen.
                              Ik zal het verschil moeten ondervinden met de verschillende lenzen eens op mijn toestel te zetten.
                              Ik heb telefonisch contact met art & Craft gehad en daar mag ik de 2 lenzen proberen, dat zal me een stuk helpen welke het zal worden.

                              Iedereen al bedankt voor de commentaren.
                              Canon 7D, Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM, Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM, Canon EF 50mm f/1.8, Canon speedlite 430EXII

                              Comment

                              Working...
                              X