Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens bij aanschaffen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens bij aanschaffen?

    Hallo iedereen

    Hier ben ik weer met een vraag naar jullie raad en mening...

    Ik heb momenteel een Nikon D90 met volgende lenzen:
    - nikkor 50mm 1.8
    - nikkor 18-200mm 3.5 - 5.6
    - nikkor 80-200mm 2.8

    Ik sta op het punt om een lens bij aan te schaffen, een nikkor 105mm 2.8.

    Vinden jullie dit een goede aankoop? Of is er een betere?...

    Het hangt veel af van wat je wilt doen, dat weet ik, maar vermits ik fotografie studeer weet ik nog niet zeker wat "mijn ding" is. Ik wil van in het begin al macro doen, dit fascineert mee enorm, maar ik heb hier geen ervaring mee, dus weet ik ook niet af het mij ligt. Met de 105mm 2.8 kan je zowel macro als portret doen. Vemits we dit jaar op school heel veel met portret gaan werken dacht ik dat deze lens een goede keuze zou zijn met die macro erbij.... Een groothoeklens zou ook in het rijtje passen heb ik gelezen, maar alles in één keer zal niet gaan.

    Graag dus jullie mening, ervaringen,.... Bedankt alvast!
    (misschien een top 3'tje van aan te schaffen lenzen, dan kan ik mij al een beetje voorbereiden op de volgende aankoop )
    ~Try and fail, but don't fail to try ~

  • #2
    Re: Welke lens bij aanschaffen?

    zie het niet echt als een must die 105mm, gezien het arsenaal wat je al hebt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens bij aanschaffen?

      ik zie idd ook niet in waarom je die 105mm zou kopen, je hebt al 80-200 2.8 dus

      ik zou me eerder de vraag stellen, mis ik iets met de lenzen die ik nu heb?
      zoja, wat mis je?
      zonee, blijf bij hetgeen je hebt