Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

    Beste,

    Vorige week zijn Spaanse boeven met m'n spullen aan de haal gegaan: Canon 450D + EF-S 18-200mm + portretlensje + statief + zonnekap,...
    Ik had op 2,5 jaar tijd toch een fraaie 17.000 pics bijeengeschoten.
    Het was effe slikken (zeker als je weet dat de totale buit > 4000 EUR), maar nu wil ik ineens wat beter materiaal aanschaffen. Als body had ik een 60D in gedachte.
    Maar de keuze van objectief(-ven) vind ik een pak moeilijker. Heb 6 winkels bezocht en ben met evenveel verschillende ideeën buiten gekomen. Tot enkele uren geleden had ik mijn zinnen gezet op de Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 II VC PZD maar die werd door de laatste verkoper dan weer de grond ingeboord...
    Ik twijfel nog tussen de EF-S 18-135 f/3.5-5.6 IS (goedkope bundel)
    en de EF-S 17-85mm IS USM waarvan je 2 versies hebt: de f/4.0-5.6 (300€) en de f/1.4-5.6 (700€). Deze laatste hebben ze me aanbevolen bij de net geopende MediaMarkt in Schoten maar van die lens is amper iets te vinden op het internet...

    Kan iemand mij wat technisch advies bezorgen?
    Dank bij voorbaat voor alle info!
    Johan

  • #2
    Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

    van die laatste hemmek nog nooit gehoord

    zeker dat ze niet de 15-85 bedoelen?

    de 17-85 is trouwens bijna EOL door zijn opvolger de 15-85

    mss is het dan nu ook de moment om eens je foto's te gaan analyseren

    je wil een body in een hogere klasse, vergeet dan ook niet dat deze het betere glaswerk kunnen gebruiken, anders kan je evengoed je budget sparen en gaan voor een 500-550-600d

    wat miste je op je 450d? heeft de 500-550-600d dit?

    het is al zoveel gezegd maar de body maakt enkel de foto's, het glas maakt het grote verschil, in combinatie met de persoon die de knopkes bedient
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

      Heb voor de zekerheid nog eens gechecked met de foto die ik van het toestel heb gemaakt met m'n iphone:
      Het is wel degelijk een EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM.
      In combinatie met de 60D kwam dat op een stevige 1529 EUR (of maar 30 EUR minder dan een 7D gecombineerd met een EF-S 18-135mm 3.5-5.6 IS).

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

        kan je mss anders die foto eens linken?

        want ik denk toch dat je ergens fout zit hoor en mss de lens verward met een 85mm f1.8 prime lens
        Last edited by SVIS; 29 september 2011, 23:17.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan-VDV Bekijk bericht
          Het is wel degelijk een EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM.
          ).
          Kunnen we kort over zijn:
          Die bestaat NIET

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM


            => Foto gemaakt met m'n iPhone, mijn excuses voor de slechte kwaliteit...

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

              Dat is een 1:4-5.6

              maw 1/4 - 1/5.6 -> het is de verhouding die wordt aangegeven, net zoals met de sluitertijden 1/100 bvb

              dat betekend dus dat aan de brede kant de lens een maximale opening heeft van f4 of 1:4. Aan de telekant heeft ze een maximale opening van f5.6 of 1:5.6

              Die lens is dus gewoon de goedkope lens. De lens van 700 euro zal dan vermoedelijk de 15-85 zijn
              I will harness all available light with super-fast aperture lenses

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan-VDV Bekijk bericht
                http://a4.l3-images.myspacecdn.com/i...0f6eab10/l.jpg
                => Foto gemaakt met m'n iPhone, mijn excuses voor de slechte kwaliteit...
                Dat is 1:4 - 5,6
                m.a.w. f4 en geen f1.4

                Keeskanon is nogal stipt op die dingen, schrijffouten zoals deze geven een wereld van verschil !!

                grts
                Sieg

                edit : PJH is me net voor met het antwoord !
                Last edited by Sieg; 30 september 2011, 00:21. Reden: edit
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

                  Man, man, man...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

                    TS,
                    Je vraagt je af welke lens je zou moeten aanschaffen samen met een 60D.

                    Ga eerst je bestaande foto's goed analysren.
                    Welk brandpuntafstand gebruik je het vaakst?

                    Dan iets over de lichtsterkte. Er zijn fotografen die beperking van de scherptediepte als stijlmiddel gebruiken. Dat betekent wel dat je lichtsterke lenzen nodig hebt. Vraagje: is beperking van scherptedepte een van je stijlmiddelen?

                    Dan iets over het doel van de fotobestanden. Immers, het doel bepaalt de kwaliteit. Zijn de fotobestanden bedoeld om een A2 print af te drukken of een 10 x 15 cm printje voor het familiealbum. Kortom, wat is het doel?

                    Kortom, wil je dat wij zinvol advies geven dan zal je meer info moeten geven!

                    Bedenk wel, de Canon 60D heeft een mooie sensor, deze verdient heel goed glas.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht

                      het is al zoveel gezegd maar de body maakt enkel de foto's, het glas maakt het grote verschil, in combinatie met de persoon die de knopkes bedient
                      Sorry, maar dit blijft voor mij onzin, komende uit de analoge tijd.

                      De betere body heeft bijvoorbeeld betere ruiseigenschappen, een betere sensor en een beter/sneller focussysteem. Dingen zoals live view en een kantelbaar scherm...Allemaal body gerelateerd.

                      Ik ga zelfs nog een stap verder.
                      Een 5D haalt de kwaliteit van bijvoorbeeld een oude 28-135 sterk naar boven tegenover een 7D.

                      Uiteraad is beter glas een voordeel, maar ook een body is belangrijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

                        Uiteraad is beter glas een voordeel, maar ook een body is belangrijk.
                        Dat denk ik toch ook, mijn 70/200VRII is een flinke stap voorwaarts t.o.v. mijn oude AF-D 80/200 maar mijn D300 is zeker een even grote stap t.o.v. mijn D70s geweest.
                        En dan heb ik het echt niet over de bediening maar over de beeldkwaliteit.
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM vs. Canon EF-S 17-85mm f/1.4-5.6 IS USM

                          de 18-135, 17-85 heb ik zelf ook gehad en ooit vergeleken op scherpte etc. De 17-85 was absoluut mijn favoriet door zijn bouw, scherpte snelheid etc etc waren voor beide gelijkwaardig, maar de eerste geniet van meer mm'ers. Moest ik jou zijn ga dan gewoon voor de 18-135. toffe lens, veel bereik en goed scherp. Wel enkel te gebruiken bij goeie lichtomstandigheden
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

                          Comment

                          Working...
                          X