Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Zwarte Dood

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Zwarte Dood



    >Klik hier voor grote versie<

    Dit is een van mijn favoriete foto's van de Namibië workshop van dit jaar. Hoewel ik al talloze keren naar Namibië ben geweest, verbaast het mij nog iedere keer dat het nog steeds mogelijk is om unieke en krachtige composities te vinden, zelfs op plaatsen die relatief klein en veel gefotografeerd zijn.

    De bomen die je hier ziet zijn vele honderden jaren oud; dankzij het uitermate droge klimaat rotten ze niet. De zwarte skeletten in combinatie met de lichte grond en de oranjerode duinen maken van dit gebied een surrealistische en zo nu en dan onheilspellende locatie.

    Voor deze foto maakte ik gebruik van de schaduwlijn van de duinen achter mij om zo de lichte voorgrond iets tegen te houden. Ik wachtte totdat de schaduwlijn de basis van de duinen in de achtergrond had bereikt, belichtte voor de felgekleurde duinen in de achtergrond waardoor de bomen in silhouetten veranderden, en maakte toen deze foto.

    Nikon D3, AF-S 70-200/2.8 VR II, Gitzo statief
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: De Zwarte Dood

    Zalige prent, helemaal geen last van hard licht, maar ook niet van vervelende schaduwgebieden. Mag voor mij zo aan de muur
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: De Zwarte Dood

      Heel knappe compositie. Zonder je uitleg zou het plaatje nog boeiender zijn geweest. Ik zou niet meteen geraden hebben waaruit de achtergrond bestaat. Maar niettemin is de extra informatie wel leuk om te weten natuurlijk.

      Ook bedankt om je werkwijze toe te lichten, zeer leerrijk. Het toont weer eens aan dat een goede voorbereiding en geduld aan de basis ligt van de beste foto's.

      Comment


      • #4
        Re: De Zwarte Dood

        Een plaat die "af" is! Passende titel ook.
        Hier is duidelijk over nagedacht. Bedankt voor de extra informatie. Zoiets is steeds leerzaam.
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: De Zwarte Dood

          Ja Marsel , hier heb ik ook,maar 1 woord voor nodig ... PRACHTIG !!
          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

          Comment


          • #6
            Re: De Zwarte Dood

            vakwerk..
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #7
              Re: De Zwarte Dood

              heel mooi maar, mag wel wat groter.
              de klikversie vind ik niet mooi met die naam erin.
              zou de opname ook centreren kijkt wat prettiger.
              we zitten hier tenslotte in Showcase hè.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: De Zwarte Dood

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                heel mooi maar, mag wel wat groter.
                de klikversie vind ik niet mooi met die naam erin.
                zou de opname ook centreren kijkt wat prettiger.
                we zitten hier tenslotte in Showcase hè.
                grt,bouk.
                het is idd showcase, maar ik denk dat deze kwaliteit fotografie al showcase binnen showcase op zich is, en op eenzame hoogte staat, hier op bd.. gecentreerd of niet, dit is gewoon vakwerk, waar wij nog heel veel van kunnen leren..

                en anders kijk je ff op flickr he?


                Explore Marsel van Oosten&#8217;s 389 photos on Flickr!


                (ik denk, dat je met de platen, die te zien zijn op flickr van TS, je sowieso al een heel Book of Fame kunt vullen..of zie ik iets verkeerd? LOL!)
                Last edited by leontine1978; 28 september 2011, 13:07.
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #9
                  Re: De Zwarte Dood

                  Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                  het is idd showcase, maar ik denk dat deze kwaliteit fotografie al showcase binnen showcase op zich is, en op eenzame hoogte staat, hier op bd.. gecentreerd of niet, dit is gewoon vakwerk, waar wij nog heel veel van kunnen leren..
                  ben bekend met het werk van hem hoor.
                  alleen zijn wij, (tenminste niet iedereen) niet in gelegenheid de wereld af te reizen en opnamen te maken.
                  de meeste van ons moeten het doen in eigen landje en hoogsten een ander land tijdens een vakantie.
                  doet niets af aan de vakkennis en mooie opnamen van Marcel hoor, maar hij schept zich de gelegenheid en maakt daar heel goed gebruik van.
                  maakt ons misschien jaloers....
                  maar ik geniet nog steeds van de mooie beelden hier op BD, ook al moeten de meesten zich toch maar behelpen met de eigen omgeving.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Zwarte Dood

                    Ik volg je hierin volledig, Bouk.
                    Maar het doet geen afbreuk aan de kwaliteit van het werk van Marsel.

                    En ik heb minstens evenveel respect voor het werk van mensen die het met minder middelen en mogelijkheden moeten doen en die hier ook zeer mooie resultaten neerzetten.
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk

                      ben bekend met het werk van hem hoor.
                      alleen zijn wij, (tenminste niet iedereen) niet in gelegenheid de wereld af te reizen en opnamen te maken.
                      de meeste van ons moeten het doen in eigen landje en hoogsten een ander land tijdens een vakantie.
                      doet niets af aan de vakkennis en mooie opnamen van Marcel hoor, maar hij schept zich de gelegenheid en maakt daar heel goed gebruik van.
                      maakt ons misschien jaloers....
                      maar ik geniet nog steeds van de mooie beelden hier op BD, ook al moeten de meesten zich toch maar behelpen met de eigen omgeving.
                      grt,bouk.
                      Misschien toch een reden je eigen omgeving opnieuw te ontdekken!

                      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Zwarte Dood

                        Prachtig!
                        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Zwarte Dood

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                          Ik volg je hierin volledig, Bouk.
                          Maar het doet geen afbreuk aan de kwaliteit van het werk van Marsel.
                          presentatie is een deel van het werk he.

                          uitzonderlijke landschapsfotografie
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Zwarte Dood

                            machtige foto
                            eos 600 d
                            lens 18-135 canon 10-22canon

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Zwarte Dood

                              Magnifieke foto.
                              Leuk dat je erbij uitlegd hoe je dit gedaan hebt.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X