Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mist en Water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mist en Water

    Vandaag eentje van een mistige ochtend op het water .
    De foto is genomen vanuit het donker naar het opkomende licht dat in de mist schijnt .
    Graag jullie commentaar en tips .






    Alvast bedankt

    Groetjes
    Luc
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

  • #2
    Re: Mist en Water

    Vrijwel alle elementen voor een mooie foto zijn hier wel aanwezig; nevel, mooi zacht contrastarm licht, fraaie bomen, en een fijne strakke waterpartij met dito reflecties. Toch werkt het beeld niet optimaal, en dat komt volgens mij door een verzameling kleine dingen. Allereerst vind ik de rechter onderhoek veel te zwaar - die vraagt daardoor veel aandacht, terwijl de nadruk juist op het mooie licht in de achtergrond zou moeten liggen. Een krappere kadrering, bijvoorbeeld een staande versie waarbij je alleen gebruik had gemaakt van de dunne boompjes in het midden, was wat dat betreft waarschijnlijk beter geweest. Daarnaast vind ik de stammetjes die het water uitsteken niet zo mooi, en ze zitten ook nog eens aan de reflectie in het water vast. In een ideale wereld had er een eendje in het water gezwommen om de hele scene tot leven te wekken - dat scheelt over het algemeen echt heel veel. Een bootje, een molen, of een andere uitgesproken vorm had ook goed gewerkt. Dat laat ik het bij - hopelijk heb je hier iets aan.
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

    Comment


    • #3
      Re: Mist en Water

      heel mooi en alles ademt rust en stilte uit.
      alle toevoegingen zo als een eendje, bootje of een vogel zou ik er juist te veel aan vinden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment

      Working...
      X