Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma versus Nikon 24-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma versus Nikon 24-70

    Allen,


    Ik heb enig tijd geleden een Nikon D700 aangeschaft en heb daarbij een Sigma 24-70 gekocht. Nu heb ik de indruk dat deze combinatie niet echt presteert.

    Heeft iemand hier nog ervaring mee?

    Ik zou graag het Nano-model van Nikon willen kopen, maar die is nogal prijzig.

    Zou deze Nikonlens al een vooruitgang betekenen?

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Mvg

    Mono

  • #2
    Re: Sigma versus Nikon 24-70

    De sigma vond ik zo slecht niet.
    Heb ze verkocht omdat de zoom draairichting net andersom is dan nikon.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Sigma versus Nikon 24-70

      Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
      Allen,


      Ik heb enig tijd geleden een Nikon D700 aangeschaft en heb daarbij een Sigma 24-70 gekocht. Nu heb ik de indruk dat deze combinatie niet echt presteert.

      Heeft iemand hier nog ervaring mee?

      Ik zou graag het Nano-model van Nikon willen kopen, maar die is nogal prijzig.

      Zou deze Nikonlens al een vooruitgang betekenen?

      Alvast bedankt voor de reacties.

      Mvg

      Mono
      Die geeft absolut een flinke verbetering, maar is wel 28-70 i p v 24-70 en ook de 24-70 is echt weer een verbetering tegenover de 28-70 dus.
      Advies even doorsparen

      Comment


      • #4
        Re: Sigma versus Nikon 24-70

        Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
        Die geeft absolut een flinke verbetering, maar is wel 28-70 i p v 24-70 en ook de 24-70 is echt weer een verbetering tegenover de 28-70 dus.
        Advies even doorsparen
        Ik heb die Nikon 28-70 F2.8 en die presteert super op een D700.
        De 24-70 F2.8 van nikon is nieuwer, heeft nano coating, en iets meer bereik.
        Ik vraag me zelf af of je dit verschil tussen deze 2 wel zal zien.

        Ik ga zeker en vast mijn 28-70 niet weg doen voor een 24-70 te kopen.

        Ik heb zelf vroeger al eens de sigma 24-70 getest, maar deze nikon 28-70 of 24-70 is toch een andere klasse hoor!
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Sigma versus Nikon 24-70

          Ik heb de 28-70 gehad van Nikon en heb nu de 24-70. Het verschil is behoorlijk groot, vooral omdat je bijna geen flare krijgt met de 24-70, dat is voor mij het grootste voordeel. De 28-70 heeft ook merkbaar meer vignetering (ik vond dat eigenlijk nog handig omdat ik dat tamelijk veel gebruik en nu moet ik altijd aan dat schuivertje zitten.)
          Maar: Ik heb de 24-70 gekocht omdat mijn 28-70 kapot was (ongeval), ik zou als ik een werkende 28-70 (van Nikon) heb waarschijnlijk niet upgraden.
          Ik heb ook een Sigma 28-70 f/2.8 EX (een oude niet DG versie.) Dat is absolute rommel in vergelijking met de Nikon, maar je krijgt er zo weinig voor op de tweedehandsmarkt (ik heb hem zelf 'toegekregen' bij een camera) dat ik hem maar bijhoud als backup.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma versus Nikon 24-70

            Als je dit mag geloven: http://www.slrgear.com/reviews/zprod...ff/tloader.htm , dan is de Sigma 24-70 meer geschikt voor APS-C dan voor FF

            Comment


            • #7
              Re: Sigma versus Nikon 24-70

              Een D700 verdient alleen maar het beste: Nikon dus.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment

              Working...
              X