Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIY "foam" snoot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DIY "foam" snoot?

    Ik heb dit weekend zelf een eerste snoot gemaakt, van de berucht soort uit een corn flakes doos en duct tape à la David Hobby

    Maar tijdens rondneuzen op internet zag ik dat er een aantal zijn die met een soort schuimpapier werken, alleen weet ik niet juist welk materiaal dit is en waar het te vinden. Ik heb de brico afgelopen en het niet direct gevonden; probleem was dat ik het ook niet kon vragen aangezien ik de juiste term niet ken!

    Voorbeeld:
    http://www.diyphotography.net/diy-ho...peedlite-snoot

    Maar vooral ook:
    http://www.f1point0.com/2008/06/28/t...ustable-snoot/
    Deze is zelfs nog meer aanpasbaar.

    Hebben jullie hier al ervaring mee, en naar welk materiaal moet ik dan juist vragen of waar zou ik dit kunnen vinden?

    Bedankt!!
    Carlo
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

  • #2
    Re: DIY "foam" snoot?

    In een hobby/knutselwinkel.
    Schuimpapier / foam paper.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: DIY "foam" snoot?

      Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
      Ik heb de brico afgelopen en het niet direct gevonden; probleem was dat ik het ook niet kon vragen aangezien ik de juiste term niet ken!
      Carlo,

      daarvoor moet je niet naar de Brico, maar naar Schleiper of Lucas gaan.
      Het is gekend onder de naam "rubber mat". Ongeveer 1,40 Euro voor een vel van A4 formaat.

      Ik gebruik die zelf ook omdat ze zo flexibel zijn.

      In je link zie ik dat hij 2 patjes op mekaar gekleefd heeft om een witte binnenkant te krijgen. Dat zou ik persoonlijk niet doen: met zwart controleer je beter waar het licht naartoe gaat, ook al gaat die witte rubbermat niet veel reflecteren.

      Nog een tip: koop je (zelfklevende) velcro NOOIT in bovengenoemde zaken, maar ga bij een winkel voor naaigerief. Daar kost velcro 3 Euro per lopende meter. Tel daar een rol dubbelzijdig klevende tape bij en je bent véél goedkoper af.

      G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

      Comment


      • #4
        Re: DIY "foam" snoot?

        Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
        daarvoor moet je niet naar de Brico, maar naar Schleiper of Lucas gaan.
        Het is gekend onder de naam "rubber mat". Ongeveer 1,40 Euro voor een vel van A4 formaat.
        Super tips bedankt! Dan ga ik daar in't kort eens langs. Da's geen geld!

        Mijn velcro had ik me al aangeschaft via flashgels.co.uk omdat ik daar dus ook een setje gels had aangeschaft. En daar was die ook niet al te duur.

        Thanks!
        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

        Comment


        • #5
          Re: DIY "foam" snoot?

          In de meeste winkels verkopen ze dat onder de naam crepla. Ik gebruik het zelf ook en ben er heel tevreden van.

          Comment


          • #6
            Re: DIY "foam" snoot?

            Voor het gebruik van crepla is het 2mm voldoende of moet het dikker zijn?

            Vr.gr.
            Dennis

            Comment


            • #7
              Re: DIY "foam" snoot?

              Oorspronkelijk geplaatst door DennisT Bekijk bericht
              Voor het gebruik van crepla is het 2mm voldoende of moet het dikker zijn?

              Vr.gr.
              Dennis
              2mm is dik genoeg.

              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #8
                Re: DIY "foam" snoot?

                Ze verkopen dit bij AVA papierwaren. Toevallig heb ik een paar weken geleden zo'n paar vellen gekocht. Je hebt ze in verschillende kleuren.

                Comment


                • #9
                  Re: DIY "foam" snoot?

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.Geert Bekijk bericht
                  Ze verkopen dit bij AVA papierwaren. Toevallig heb ik een paar weken geleden zo'n paar vellen gekocht. Je hebt ze in verschillende kleuren.
                  @ G.Geert,
                  Was vandaag bij AVA papierwaren maar daar kenden ze geen crepla ?
                  Kan je de juiste benaming eens posten van wat jij hebt gekocht ?
                  Alvast bedankt.
                  Groetjes
                  Valere

                  Comment


                  • #10
                    Re: DIY "foam" snoot?

                    Oorspronkelijk geplaatst door valere Bekijk bericht
                    @ G.Geert,
                    Was vandaag bij AVA papierwaren maar daar kenden ze geen crepla ?
                    Kan je de juiste benaming eens posten van wat jij hebt gekocht ?
                    Alvast bedankt.
                    Als je even googled vind je zo een aantal online shops, geen idee of ze ook naar belgie verzenden.
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: DIY "foam" snoot?

                      Oorspronkelijk geplaatst door valere Bekijk bericht
                      @ G.Geert,
                      Was vandaag bij AVA papierwaren maar daar kenden ze geen crepla ?
                      Kan je de juiste benaming eens posten van wat jij hebt gekocht ?
                      Alvast bedankt.
                      De juiste naam weet ik niet meer maar het noemt daar zeker geen crepia. Het is een soort schuimrubber/foam van ~2 mm dik in de vorm van een blad papier. Bij AVA in Merksem hebben ze het zeker liggen maar heb er zelf flink moeten achter zoeken. Het lag ergens beneden in een rayon weggemoffeld.
                      Zo ziet het eruit: klik en klik

                      Comment

                      Working...
                      X