Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

    Hallo allen,

    Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Canon 60D, alleen nou wil ik kunnen filmen in 60fps voor slowmotion beelden.
    Nou kon ik alleen maar kiezen tot een maximum van 50fps met de instelling PAL voor Europa. Maar waneer ik NTSC kies kan ik wel naar 60fps. Volgends mij maakt het tegenwoordig niks meer uit toch of je in PAL of NTSC filmd!? Omdat lcd,led tv's dit bijde kunnen afspelen!? Of heeft dit kwalliteits verschil met filmen!?? Hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben!

    ALVAST BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES!!!!!
    || Canon EOS 60D || Canon 50mm f1.8 || Sigma 18-200mm ||

  • #2
    Re: Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

    Niemand enig id?
    || Canon EOS 60D || Canon 50mm f1.8 || Sigma 18-200mm ||

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

      In Nederland en de rest van Europa wordt PAL gebruikt.
      NTSC is voor Amerika.
      Maar het maakt echt niet veel uit, op 50fps zijn prima filmpjes te maken,
      en het verschil met 60fps is nauwelijks zichtbaar.
      Volgens mij, correct me if i'm wrong.
      Paul

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

        Voor slow motion maakt dit niks uit, als je wilt filmen in NTSC. Het is inderdaad dat de hedendaagse DVD-spelers beide afspelen. Alleen als je 2 dezelfde films moest bekijken, eentje in PAL en eentje in NTSC, dan zal die in NTSC iets langer duren. Dit is normaal, want die heeft dan ook 10 frames per seconde meer af te spelen.
        Het heeft allemaal te maken dat de frekwentie van het Amerikaanse net ingesteld is op 60 Hz en hier op 50 Hz.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

          Oke super bedankt, lijkt me dan handig om maar gewoon met 50fps te gaan filmen voor mijn slomo beelden!

          BedankT
          || Canon EOS 60D || Canon 50mm f1.8 || Sigma 18-200mm ||

          Comment


          • #6
            Re: Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

            ik struikelde over dit topic en hoewel het al oud is, wil ik toch toevoegen dat pal/ntsc geen invloed heeft op je opname (behalve dan de fps)! Het verschil zit hem in de algemene instelling, de camera zal de hdmi aansturen op 60 Hz in plaats van 50 Hz. En, je wilt je beelden vertragen, toch? Dan is méér beelden per seconde beter. Het verschil tussen 50 en 60 fps is 20% en dat is toch niet niks. Om de proef op de som te nemen heb ik beelden op 50 fps en op 60 fps vergeleken, 60 fps kan je heel goed vertragen naar 30 fps en pc's en mediaspelers spelen dat voortreffelijk af hoor. Wie gebruikt er nog dvd daarvoor? Ik alvast niet. Conversie naar dvd zal ook wel gaan maar 60 fps -> 25 fps zal niet vloeiend gaan in elk video editing programma. Eerder een vertraging van 50% doen en dan de 30 fps stream converteren naar 25 fps geeft dropped frames dus niet zo mooi. Er zal ongetwijfeld software zijn die dit wél goed kan maar ik kan je niet vertellen welke.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

              Waarom probeer je niet gewoon, dan heb je na 2 miniten filmen je antwoord.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

                Alleen als je 2 dezelfde films moest bekijken, eentje in PAL en eentje in NTSC, dan zal die in NTSC iets langer duren. Dit is normaal, want die heeft dan ook 10 frames per seconde meer af te spelen.
                Dit snap ik niet hoor, als ik twee films opneem van ieder 2 minuten dan kan de ene toch niet langer duren dan de andere.
                Ondanks dat de ene 50 en de andere 60 fps heeft.
                In die 2 minuten zijn er dan toch
                120 sec * 50 fps = 6000 frames
                120 sec * 60 fps = 7200 frames

                De lengte verandert toch niet.

                Ruud
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

                  Ja maar het gaat over het feit dat als er een bron die bvb 1000 frames heeft wordt afgespeeld aan 30 fps (NTSC), dit 33 seconden zal duren.
                  Als je diezelfde bron van 1000 frames dan op PAL aan 25fps afspeelt, gaat dit dan 40 seconden duren. Langer dus, trager dan de realiteit.
                  Dit is wel een groot verschil lijkt mij.

                  Hetzelfde met als je filmt aan 23.976 (24p) fps en je het op DVD aan 25 fps wilt zetten.
                  Oftewel wordt er ongeveer 1 frame gedupliceerd en dan gaat er een tikje in het beeld zitten, ofwel wordt jouw film iets sneller afgespeeld. Maar dit is niet echt storend laat staan merkbaar.


                  Als er volgens Lumen niets aan het opgenomen materiaal verschillend is buiten dan die 10 fps extra, zou ik wel op 60fps draaien.
                  Dit toch als het sowieso de bedoeling is om te vertragen. Dan maakt het niet uit of je nu naar 25 of 30fps vertraagd. Enkel moest je 60fps om willen zetten naar 25fps zónder te vertragen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 60d filmen in 60fps HELP!!!!!

                    Pffff, ik hou het wel wel fotografie.

                    Ruud
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment

                    Working...
                    X