Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil Tamron 17-50 F2,8 en Nikkor 18-105?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil Tamron 17-50 F2,8 en Nikkor 18-105?

    Is de Tamron 17-50 F2,8 VC een veel beter objectief dan de Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR.

    De Tamron heeft natuurlijk wel een betere lichtsterkte, maar als je bijvoobeeld foto's trekt op f5.6, zie je dan duidelijk verschil? is er verschil in snelheid.

    Ik vind het bereik 18-105 wel super, maar overweeg toch om deze te verkopen en de Tamron aan te kopen. Is dit een stap vooruit?

  • #2
    Re: Verschil Tamron 17-50 F2,8 en Nikkor 18-105?

    Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
    Is de Tamron 17-50 F2,8 VC een veel beter objectief dan de Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR.

    De Tamron heeft natuurlijk wel een betere lichtsterkte, maar als je bijvoobeeld foto's trekt op f5.6, zie je dan duidelijk verschil? is er verschil in snelheid.

    Ik vind het bereik 18-105 wel super, maar overweeg toch om deze te verkopen en de Tamron aan te kopen. Is dit een stap vooruit?
    als je veel zoombereik wil is het een stap achteruit
    als je lichtsterkte wil is het een stap vooruit.

    Ik ben zelf tevreden gebruiker van de Tamron 17-50 f/2.8 zonder de VC, naar t schijnt is die met VC minder goed.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Verschil Tamron 17-50 F2,8 en Nikkor 18-105?

      Ik heb het vooral over de beeldkwaliteit, de scherpte van de foto. Is de Tamron in dit geval (veel) beter?

      Comment


      • #4
        Re: Verschil Tamron 17-50 F2,8 en Nikkor 18-105?

        Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
        Ik heb het vooral over de beeldkwaliteit, de scherpte van de foto. Is de Tamron in dit geval (veel) beter?
        geen idee. kijk hier eens
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Verschil Tamron 17-50 F2,8 en Nikkor 18-105?

          Gewoon de Tamron bijkopen en de 18-105 houden. Geef toe, hoeveel zou je daarvoor tweedehands krijgen? Dergelijke lens is door zijn bereik heel nuttig bv op reis.
          Nikon Df

          Comment

          Working...
          X