Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

    Sinds deze zomer doet m'n alpha 300 raar... heeft 1 keer een kwartier in de zon gelegen en sindsdien is de body heel warmte-gevoelig geworden als het toestel nog maar even in de auto gelegen of in een iets warmere kamer gelegen heeft komt er al meteen bij het aanschakelen de melding 'Camera overheating, allow it to cool'. Is nu al een maand of 2 zo en had gehoopt nog 't komend half jaar door te kunnen doen met die toestel maar als zelfs een iets warmere omgeving (dus bv verwarmde living op kerstavond en kiekjes maken dan) al een probleem is dan houd 't wel op...

    Dus nu twijfel ik:
    ik heb 3 lenzen in bezit waar ik zeer tevreden van ben: Tamron 17-50 2.8 (nieuw gekocht, 130€ ofzo dacht ik), Minolta 50mm 1.7 RS (2dehands voor 50€) en Minolta 70-200 (2dehands voor 40€). Dus met dit in 't achterhoofd denk ik: Sony Alpha A55 kopen en lenzen verder gebruiken
    of...
    de lenzen verkopen en overschakelen op Nikon of Canon en opnieuw lenzen aankopen. Logischer wijze zal dit duurder worden... maar zou het de moeite zijn? Kreeg via kennis die fotografie cursus volgt toch weer te horen dat volgens de lesgever sony toch wel de minste van de 3 (nikon,canon,sony) blijft... lijkt me wel weer zo'n typisch vooroordeel want sony lijkt me wel knappe innovaties te leveren de laatste tijd.

    wat is wijsheid?

  • #2
    Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

    er staat bij aanbiedingen een A700 te koop.......
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

    Comment


    • #3
      Waarom zou je zelf willen overstappen? Om wat die mensen zeggen?

      Ik heb zelf Sony en ga niet te snel veranderen, zeker daarom niet

      Je gaat geen mooiere foto's nemen met een ander merk... Met jouw objectieven zou ik blijven. Kijk eens naar de a580, een toptoestel
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

        die cursusleider kan maar beter stoppen met lesgeven denk ik..
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

        Comment


        • #5
          Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

          volgens de lesgever sony toch wel de minste van de 3 (nikon,canon,sony) blijft...
          Moet je hier maar eens kijken, klik.

          Je kan zeker naar een ander merk gaan, Nikon en Canon hebben zich al bewezen en maken goede camera's. Ook de lenzen die je nu hebt, kan je gemakkelijk kwijt.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Moet je hier maar eens kijken, klik.
            of hier:
            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

              pas op hé... ik ben eigenlijk volledig eens met de reacties tot nu toe al. Ben op zich tevreden van m'n sony (buiten 't feit dat 'm nu defect is). Vraag me alleen af of de investering (en 't verlies dat ik maak aan de lenzen) wel doorwegen.

              had toch ook al meteen mijn bedenkingen bij zo'n statement van een lesgever

              de A700 valt uit de boot .. ik zou 't kantelbaarscherm wel te hard missen.

              ik denk eerder richting de A55 om eerlijk te zijn (ook qua budget)

              Comment


              • #8
                Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                Als een camera goede prestaties levert wil nog niets zeggen over duurzaamheid, degelijkheid, betrouwbaarheid ed..
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk bericht
                  lijkt me wel weer zo'n typisch vooroordeel want sony lijkt me wel knappe innovaties te leveren de laatste tijd.

                  wat is wijsheid?
                  knappe innovatie, een camera die zichzelf vernietigt als het warm wordt. Dat hebben ze idd bij Nikon niet.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                    Je Tamron kost minstens 250€ tweedehands, nieuw minstens 350€, en is echt wel een goede lens!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      knappe innovatie, een camera die zichzelf vernietigt als het warm wordt. Dat hebben ze idd bij Nikon niet.
                      Nee, maar Sony heeft dan weer geen Blinking Green Light Of Death, ook wel iets dat ik dagelijks mis
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk bericht
                        de lenzen verkopen en overschakelen op Nikon of Canon en opnieuw lenzen aankopen. Logischer wijze zal dit duurder worden... maar zou het de moeite zijn?
                        ik kan je mijn (misschien wel irrelevante) viewpoint delen:

                        ik geef geregeld strobist-workshops... Daar komen fotografen naar toe met alle bestaande camera's. Het gros is wel Nikon en Canon, maar ook Sony, Pentax, Olympus, noem maar op... allemaal komen ze wel langs...

                        naar flits fotografie en het aansturen van externe flitsen, hebben de cursisten die met Nikon en Canon werken percentueel zelden problemen. De mensen die met Sony of Pentax werken, neem ik vooraf zowiezo (heb dat geleerd uit ervaring) even terzijde om m'n materiaal uit te testen (en heb in noodgevallen een reserve Nikon liggen, mocht het allemaal niet lukken). Typische problemen: sony heeft z'n eigen flits voetje, ik heb intussen 3 adapters liggen, heb nog niet door waarom, maar soms werkt de ene adapter wel en de andere niet... Pentax moet je af en toe resetten (batterijen uit het toestel, ook de laatste nieuwe modellen)... en is beperkt tot 1/160 flash sync tijd...

                        steen vast krijg ik ook de vraag van de sony-fotografen... "welke flits koop ik best aan?"
                        dit is een relevante vraag, want die flits zal je los van de camera gebruiken, maar wil je misschien ook wel eens erop kunnen gebruiken... maar ga je overal converters tussen zetten?

                        etc...
                        Last edited by d_oracle; 27 september 2011, 12:03.
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          knappe innovatie, een camera die zichzelf vernietigt als het warm wordt. Dat hebben ze idd bij Nikon niet.
                          Pas terug uit Egypte, In Luxor 45)C om 11:00 uur in de voormiddag, Aswan 55°C in de zon en geen schaduw
                          Geen probleem met mijn D7000, was ik nochtans ook bang voor

                          GR Duroc
                          Vriendelijke groet
                          Duroc

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                            Voor zover ik weet komen de nikon sensoren nog altijd van sony, en de sensor van mijn canon compactje was ook een sony : helaas was die sensor ook hetgene wat erin stuk ging...
                            Sony heeft in het begin (na de overname van Minolta) een aantal behoorlijk slechte DSLR's gemaakt (voornamelijk in het lage segment), maar ze zullen nu wel hun les geleerd hebben.

                            Ik denk niet dat er nu nog slechte body's bestaan...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony kapot, nieuwe Sony body of meteen overstappen?

                              Over betrouwbaarheid moeten we niet beginnen hier, hoeveel posts ik al gelezen heb van vnl Canon/Nikon over 'mijn camera doet raar' 'mijn camera doet dit niet meer' 'help sluiter stuk' 'vreemd geluid' enz...
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X