Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma-Nikon AF 180mm 5.6 APO MACRO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma-Nikon AF 180mm 5.6 APO MACRO

    Ik sta in twijfel om deze lens(€160) aan te schaffen, heeft er iemand ervaring met deze lens ?
    Bedankt op voorhand
    Groeten Hervé.

  • #2
    Re: Sigma-Nikon AF 180mm 5.6 APO MACRO

    Ik heb deze gevonden op BD.

    Zou deze lens op de kop kunnen tikken, Heeft iemand meer info erover, kvind niet veel opt het internet, eigenlijk niets! Ik weet alleen dat de minimale sherpstelling 55 cm zou zijn, en 1:2 macro Groetjes, Maxim
    Groeten Hervé.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma-Nikon AF 180mm 5.6 APO MACRO

      Sorry, ik had hier een antwoord gegeven voor de 180mm f3,5 macro, en dat is een héél andere lens...

      De 180mm f5,6 is dus een ouder model, en dan is het altijd mogelijk dat ze niet helemaal compatibel is met nieuwere camera's.

      Na wat zoekwerk kwam ik uiteindelijk hier uit:
      This website is for sale! sigmauser.co.uk is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, sigmauser.co.uk has it all. We hope you find what you are searching for!


      De lens dateert van 1990, en heeft een 1:2 x vergroting.
      Elke recente macrolens heeft een 1:1 vergroting, dat betekent dat je daarmee een klein onderwerp veel groter in beeld kan brengen.
      Last edited by Black B@ndit; 26 september 2011, 21:06.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma-Nikon AF 180mm 5.6 APO MACRO

        Dit type is niet de top en voor een lens van 20 jaar oud waarvan het rubber begint te plakken (denk ik zo) is de vraagprijs aan de hoge kant. Beter iets meer uitgeven voor een 2.8 90/105mm van Tamron of Sigma.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Sigma-Nikon AF 180mm 5.6 APO MACRO

          Bedankt voor de reacties
          Ik denk dat ik zal afzien van deze aanbieding, ik lees ook meestal dat de AF erg langzaam is.
          Ik habd vroeger met mijn Sony a700 ook de tamron 90mm 2.8 en dat was zeker een superlens voor zijn prijsklasse.
          Groeten Hervé.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma-Nikon AF 180mm 5.6 APO MACRO

            Heb de nieuwere versie van de Sigma 180mm. op de kop kunnen tikken voor 375euro,
            ben er heel tevreden over, is 1:1 macro.
            De Sigma 180mm. en 150mm. worden regelmatig aanboden, op diverse verkoopsites.
            Als het voor macro moet dienen, ben je beter af met de nieuwere f3.5 versie.
            Nikon D7000, en wat glas.
            http://blog.seniorennet.be/pacha/

            Comment


            • #7
              Re: Sigma-Nikon AF 180mm 5.6 APO MACRO

              Beste,

              Ik heb dit lensje jarenlang gebruikt op analoge Canon (Eos 5) en het voordeel was juist de 1/2 vergroting (meer scherptediepte) en het lage gewicht was een bonus. Werkt spijtig genoeg helemaal niet op Canon Eos D. Ik weet niet hoe het met andere merken zit.

              Gerd

              Comment

              Working...
              X