Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 60D flitsprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 60D flitsprobleem

    bij mijn pas aangeschafte canon 60D klapt het ingebouwde flitsertje niet meer uit. Het heeft steeds gefunctioneerd tot ik er een canon flitser (ook pas aangeschaft) opgeschoven had.Nadien wilde het ingebouwde flitsertje niet meer opklappen, wat ik ook doe.
    Ik heb me al rot gezocht naar één of andere instelling of vergrendeling maar ik zie niks. Zijn er forumleden die dit al voorgehad hebben?

  • #2
    Re: canon 60D flitsprobleem

    gebeurt blijkbaar wel vaker bij Canon, heb het bij mijne ook voorgehad..
    Ik heb het opgelost door op de flash mount met een schroevendraaiertje de 2 ijzertjes op de zijkant beetje terug omhoog te drukken.
    Deze dus:
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.



    Grtz
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

    Comment


    • #3
      Re: canon 60D flitsprobleem

      hmm. zou wel eens goed kunnen....het lijkt idd alsof het toestel denkt dat de flitser er nog opstaat.
      Mijn toestel is 2 weken oud. Ik ga even terug naar de winkel en zie of ze me daar kunnen helpen.
      bedankt voor de reactie.

      Comment


      • #4
        Re: canon 60D flitsprobleem

        moet je niet helemaal voor naar de winkel hoor, gewoon voorzichtig met een schroevendraaiertje of een dun stokje of iets dergelijks beetje het ijzertje omhoog duwen, je canon denkt dat de flits nog aanwezig is, moet je echt geen kracht of niks op zette, was bij mij op een secondje gebeurt.
        Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

        Comment


        • #5
          Re: canon 60D flitsprobleem

          Een tandenstokertje kan voldoende zijn om het pennetje weer omhoog te krijgen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: canon 60D flitsprobleem

            was iid het geval. Hij doet het weer. Ik hoop alleen dat ik dit niet om de haverklap hoef te doen.
            Alvast bedankt voor het meedenken!!

            Comment


            • #7
              Re: canon 60D flitsprobleem

              Blijkbaar zijn er toch veel die dit hebben met de 60D.
              Ik heb het ook voorgehad.
              "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

              Comment


              • #8
                Re: canon 60D flitsprobleem

                Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
                Blijkbaar zijn er toch veel die dit hebben met de 60D.
                Ik heb het ook voorgehad.
                Inderdaad opvallend en actueel telkens een 60D ... nu het probleem is van voor de oorlog ... vanaf de eerste Canon met ingebouwde flitser ... ze hebben nog altijd het licht niet gezien ... het is een overbodig probleem daar een mechanische flitser-in-flitsvoet detectie totaal overbodig is ... je kan gewoon zonder ... ja het hoeft wat mij betreft zelfs niet electrisch ... die ene keer dat je per ongeluk op dat flitserknopje drukt en alzo de ingebouwde flitser tegen degene in de flitsvoet aanknalt ... so be it ... niks aan de hand, duw je hem gewoon terug naar beneden ... zelfs die ene opname zal wel lukken daar de komplete flitssturing in de camera gebeurt en dit ook al een eeuwigheid
                Ook is al menig toestel gesneuveld/kuren gaan vertonen door vocht dat via de kontaktstiftjes in de flitsvoet naar binnen is gekomen ... de meeste andere fabrikanten doen het detecteren zonder die ellendige stiften in de voet.
                Nog een goede raad ter voorkoming van het probleem : draai de flitsvoetmoer niet te hard aan.
                Bij een dergelijk probleem is het gebruikelijk de 4 schroeven van de voet te lossen en daarna de voet af te stellen ... daarbij moet je het geluk hebben dat de stiften niet naar beneden donderen ... want dan moet de hele topcover er af om er langs onder aan te kunnen.

                Comment

                Working...
                X