Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d Bussy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7d Bussy

    Dit weekend een serie foto's genomen in studio( om de externe flash aan te sturen gebruikt ik de ingebouwd flash op -3).Na een tijdje kon ik geen foto's meer nemen en verscheen op het schermpje bussy.Eventjes gewacht, flash aangestuurd via kabel maar na enkele foto's zelfd verhaal.
    Kan iemand mij zeggen hoe dat komt en wat ik er kan aan doen.
    Mvg
    Eric

  • #2
    Re: Canon 7d Bussy

    Misschien oververhittingsbeveiliging van de condensator voor de interne flash of de temperatuurbeveiliging van de flitsbuis? Als er ergens in de camera iets te warm wordt, doet dat ding niet veel meer..

    Heb hetzelfde ook eens voorgehad, na experimenteren met de interne flash mijn 580EXII aan te sturen, na een 30-tal foto's wou die ook even niet meer. Na enkele minuten wou die wel weer...
    Toen ben ik er wel mee gestopt, en de dag nadien werkte de interne flash zonder problemen.
    Gezien ik die interne evenwel bijna nooit gebruik, zal dat één van de weinige dingen zijn aan mijn 7D die bijna niet zal verslijten

    Voor studiowerk, toch aangeraden om een draadloze trigger te gebruiken, dan heb je nog wat bewegingsvrijheid dan met een kabel.
    ( Ikzelf heb bijna mijn nek gebroken de laatste keer dat ik met een kabel werkte , om nog niet te spreken van mijn studioflitsen die bijna op de grond lagen.... ff schrikken.)

    Mocht ik er volledig naast zitten , graag correctie van iemand die er veel meer van weet dan ik
    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7d Bussy

      Zonder twijfel de oververhittingsbeveiliging van de interne flitser..
      heb er ook regelmatig last van, heb mij een set triggers besteld om dit op te lossen.. m'n oude triggers hebben het begeven en voorlopig deed ik dus beroep op de draadloze flitsbesturing tussen 60D en 580EXII maar dit is dus een groot nadeel
      -=_-__________________________________________________ __-_=-
      Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
      -=_-__________________________________________________ __-_=-

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7d Bussy

        De keren dat ik de interne flits gebruik kan ik op mijn 2 handen tellen .Als het nodig is gebruik ik altijd de externe flitser.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7d Bussy

          Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
          Zonder twijfel de oververhittingsbeveiliging van de interne flitser..
          Waarom treedt het dan ook op als hij de flitsen triggert met een kabel?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7d Bussy

            Aan allen reeds bedankt voor de uitleg.
            Een medestudent heeft het zelfde voor,zelfde opstelling, ook met canon 7d.
            Zou dit eigen zijn aan de 7d??
            Mvg
            Eric

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7d Bussy

              Eige,lijk nog geen last van gehad en soms een tiental foto's na mekaar getrokken.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7d Bussy

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Waarom treedt het dan ook op als hij de flitsen triggert met een kabel?
                Dat vroeg ik mij een tijd geleden ook af toen ik hetzelfde voorhad..

                Camera uitgezet en volledig laten 'koelen', terug aangezet en meteen met de kabel -> opgelost..
                -=_-__________________________________________________ __-_=-
                Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                -=_-__________________________________________________ __-_=-

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7d Bussy

                  Hallo ik ben nieuw hier en had het zelfde BUSY probleem met mijn canon 1300D .Ik kon geen fotos meer maken en mn display werkte niet meer. Van alles geprobeerd... externe fliser ...batterij vervangen . Tot ik mijn Sd kaart checkte op mn pc. Daar stond een bestandje die er niet thuis hoorde. Sd kaart geformateerd en toestel werkt weer perfect. Het komt er op neer dat een digitaal fototoestel geprogrammeerd is en weet waar genomen foto's moeten geplaatst worden en dat is de geheugenkaart. Als die niet in het juiste format geformatteerd is of er staan besrandsmapjes op het kaartje die er niet thuis horen weet je toestel niet wat te doen met de genomen foto en gaat zoeken ..., busy dus... suc6
                  Last edited by Rudeb; 2 februari 2021, 20:20. Reden: Niet compleer

                  Comment

                  Working...
                  X