Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 550d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 550d

    De canon 550 d heeft geen stofverwijderings systeem .
    Zou dit een belemmering moeten zijn om niet tot een aankoop over te gaan.

  • #2
    Re: canon 550d

    Oorspronkelijk geplaatst door BR.E Bekijk bericht
    De canon 550 d heeft geen stofverwijderings systeem .
    Zou dit een belemmering moeten zijn om niet tot een aankoop over te gaan.
    nee hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: canon 550d

      Dank u bouk voor de snelle reactie mijn eerste camera canon 400d had wel een stofafweersysteem maar is helaas gestolen op vakantie .
      Daarom de vorige vraag daar ik aan het zien ben voor een nieuwe reflexcamera.

      Comment


      • #4
        Re: canon 550d

        zeker weten niet, ik ben jaren met een 350D aktief geweest, deze heeft ook geen stofverwijderingssysteem, en dat is zeker geen belemmering geweest!
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

        Comment


        • #5
          Re: canon 550d

          O.K. dank voor de reacties.

          Comment


          • #6
            Re: canon 550d

            Oorspronkelijk geplaatst door BR.E Bekijk bericht
            Dank u bouk voor de snelle reactie mijn eerste camera canon 400d had wel een stofafweersysteem.......
            en waar bleef die stof..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: canon 550d

              Oorspronkelijk geplaatst door BR.E Bekijk bericht
              De canon 550 d heeft geen stofverwijderings systeem .
              Zou dit een belemmering moeten zijn om niet tot een aankoop over te gaan.
              Dat is raar, zijn voorganger de 500d had dat wel.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: canon 550d

                Oorspronkelijk geplaatst door BR.E Bekijk bericht
                De canon 550 d heeft geen stofverwijderings systeem ...
                Hoe kom je daarbij?
                Volgens dpreview:
                The 550D uses a new, 18.7 (total) megapixel sensor that's similar, but not exactly the same as the one featured in the 7D (according to our sources at Canon). As before the sensor uses high frequency vibrations to remove dust.
                Eerlijk gezegd, ik twijfel eraan of de 400D waarvan in een volgende post sprake is, over een stofverwijderingssysteem beschikte. De 350d zeker niet.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: canon 550d

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Hoe kom je daarbij]De 350d zeker niet.
                  Da's nieuw voor mij. Laatst was mij pa nog ah uitleggen dat dat redelijk goed werkt, maar daarvoor de beide batterijen in de grip volledig opgeladen moeten zijn en daarna volledig leeg zijn.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 550d

                    Zal de 350D 'ns aan een grondige inspectie onderwerpen, maar voor zover ik weet is er geen stofverwijderingssysteem, toch niet zoals bij de 50D die ik daarna had.
                    Even de E manual geraadpleegd en vind wel een uitleg hoe je (manueel) stof moet verwijderen (en daarvoor moet de batterij opgeladen zijn), maar niets over een automatisch systeem. Ik ben er bijna zeker van dat de vroege EOS-modellen geen ingebouwd stofverwijderingssysteem hebben.
                    Last edited by LesC; 26 september 2011, 14:09.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 550d

                      + 1 Geen automatisch stofverwijderingssysteem in mijn 350d.
                      Geniet van foto's maken

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 550d

                        Klopt. Op p.39-40 van de gebruikershandleiding staat de procedure beschreven. Je moet inderdaad voldoende batterijpower hebben (bij mij geeft-ie momenteel: batterij te laag) om die (manuele) procedure uit te voeren: spiegel wordt opgeklapt, sluiter gaat open, en dan kun je aan de slag.
                        Bij de latere EOS-modellen kun je ook nog zo tewerk gaan, maar is er bovendien een automatisch systeem, waarbij de sensor trilt (bij mij op de 7D ingesteld om bij opzetten en afzetten van de camera te reinigen).
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 550d

                          Ok, daar volg ik. Er bestond inderdaad een procedure waarbij de sensor bereikbaar was voor een poetsbeurt en die je maar kon uitvoeren bij voldoende batterijkracht.
                          Geniet van foto's maken

                          Comment

                          Working...
                          X