Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Nex 5N vs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Nex 5N vs?

    Allen,

    Mijn zus wil upgraden van haar point en shoot camera. Ze wil iets meer mogelijkheden maar het moet compact blijven.

    Het budget is ongeveer 700€.

    De winkel waar ze naartoe is gegaan stelde de nex 5n voor?
    Ik heb met dit type toestellen compeleet geen ervaring.

    Mijn eerste gedacht was daar heb je een 1100D voor met een 17-50. of een 550d kitje?
    Zie ik het verkeerd?

    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: Sony Nex 5N vs?

    met de nex moet ze zich nog niet zo druk maken!
    met een DSLR op auto haal je vaak niet wat je met een point & shoot op auto haalt
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Sony Nex 5N vs?

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      met de nex moet ze zich nog niet zo druk maken!
      met een DSLR op auto haal je vaak niet wat je met een point & shoot op auto haalt
      en mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Sony Nex 5N vs?

        Als het compact moet blijven dan is een Canon 1100d/Nikon d3100/SonyA35 al te groot. De Nex-5N levert heel goede beeldkwaliteit en goede ISO prestaties klik. Met de 18-55mm heb je al een goed begin. Er zijn ook nog andere lenzen die je bij kunt kopen , klik .
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony Nex 5N vs?

          Oorspronkelijk geplaatst door benmich Bekijk bericht
          Allen,

          Mijn zus wil upgraden van haar point en shoot camera. Ze wil iets meer mogelijkheden maar het moet compact blijven.

          Het budget is ongeveer 700€.

          De winkel waar ze naartoe is gegaan stelde de nex 5n voor?
          Ik heb met dit type toestellen compeleet geen ervaring.

          Mijn eerste gedacht was daar heb je een 1100D voor met een 17-50. of een 550d kitje?
          Zie ik het verkeerd?

          Alvast bedankt,
          Nex 5 N heeft dezelfde sensoreigenschappen dan de betere dslr.
          Heeft ook flink wat mogelijkheden, is eenvoudig in gebruik, eens je de menu's onder de knie hebt.
          Is nog redelijk kompakt.
          Minpunten: dure optionele zoeker, geen supersnelle af zoals de snellere dslr. Weinig keuze in lenzen (en overweeg ineens de dual kit te kopen)

          Comment


          • #6
            Re: Sony Nex 5N vs?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Nex 5 N heeft dezelfde sensoreigenschappen dan de betere dslr.
            Heeft ook flink wat mogelijkheden, is eenvoudig in gebruik, eens je de menu's onder de knie hebt.
            Is nog redelijk kompakt.
            Minpunten: dure optionele zoeker, geen supersnelle af zoals de snellere dslr. Weinig keuze in lenzen (en overweeg ineens de dual kit te kopen)
            Ik heb sinds zaterdag ook een nex5 in huis met de 16 mm en de 18-55.
            Als je een Sony reflex gewend bent dan is het menu zeer snel te doorgronden.

            Jpg kwaliteit is zeer goed. Autofocus is snel, maar natuurlijk niet op het niveau van een DSL. In de handleiding staat trouwens de tip: als je sport of snel bewegende beelden wil trekken, film ze dan. En inderdaad de filmfunctie is zeer handig en slechts een druk op de knop verwijderd en bovendien echt van hoge kwaliteit. Hij is compact, maar niet supercompact,wel heel licht in vergelijking met de DSL.

            Dit weekend buiten getrokken in volle zon, en ondanks dat ik een zoeker gewoon ben, niet gemist. Het scherm is ook in fel licht goed te lezen.

            Ik vind het een waardig alternatief in vergelijking met een instap DSL (ik heb ook een Minolta d5d die het nog steeds uitstekend doet), maar zodra de A77 beschikbaar komt ga ik daar toch voor. Voor citytrips, familiefeestjes en dergelijke is de NEX een meer dan uitstekende camera.
            Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

            Comment


            • #7
              Re: Sony Nex 5N vs?

              Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
              et de DSL.

              Dit weekend buiten getrokken in volle zon, en ondanks dat ik een zoeker gewoon ben, niet gemist. Het scherm is ook in fel licht goed te lezen.
              Er is zelfs een instelling voor zonnig weer, dan heb je veel meer kontrast op je lcd wat het beeld beter zichtbaar maakt.

              Comment


              • #8
                Re: Sony Nex 5N vs?

                Dank voor de uitstekende info.
                Ik zal het doorgeven. Ik denk dat het de NEX zal worden

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Nex 5N vs?

                  Oorspronkelijk geplaatst door benmich Bekijk bericht
                  Dank voor de uitstekende info.
                  Ik zal het doorgeven. Ik denk dat het de NEX zal worden
                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Nex 5N vs?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldries Bekijk bericht
                    Ik heb sinds zaterdag ook een nex5 in huis met de 16 mm en de 18-55.
                    Als je een Sony reflex gewend bent dan is het menu zeer snel te doorgronden.

                    Jpg kwaliteit is zeer goed. Autofocus is snel, maar natuurlijk niet op het niveau van een DSL. In de handleiding staat trouwens de tip: als je sport of snel bewegende beelden wil trekken, film ze dan. En inderdaad de filmfunctie is zeer handig en slechts een druk op de knop verwijderd en bovendien echt van hoge kwaliteit. Hij is compact, maar niet supercompact,wel heel licht in vergelijking met de DSL.

                    Dit weekend buiten getrokken in volle zon, en ondanks dat ik een zoeker gewoon ben, niet gemist. Het scherm is ook in fel licht goed te lezen.

                    Ik vind het een waardig alternatief in vergelijking met een instap DSL (ik heb ook een Minolta d5d die het nog steeds uitstekend doet), maar zodra de A77 beschikbaar komt ga ik daar toch voor. Voor citytrips, familiefeestjes en dergelijke is de NEX een meer dan uitstekende camera.
                    Ik beaam elke zin die je hier zegt! (Hoewel ik vandaag zeker een 5N zou genomen hebben ipv 5 )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Nex 5N vs?

                      Foutje, het is inderdaad de 5N.

                      De 5 is nu aan zeer lage prijzen te vinden, maar ik koos voor de 5N voor de uitstekende ISO prestaties. Die mogen gezien worden.

                      De gebruikersinterface van de 5N is ook wat gelikter met het aanraakscherm. Er zit nog een hoop in wat je in eerste instantie niet zal gebruiken, maar het fotograferen er mee is zo leuk, dat je vanzelf wat gaat verdiepen.

                      En daarna kan je met gerust gemoed en flink wat basiskennis van fotografie doorgroeien naar de hobbyisten camera's type 7d, D7000, A77.
                      Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

                      Comment

                      Working...
                      X