Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fouten ontdekt in de Nissin Di866 MKII flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fouten ontdekt in de Nissin Di866 MKII flitser

    Tijdens experimenteren met de Nissin DI866 MKII (Canon) ben ik tegen een aantal fouten aangelopen.
    De firmware versie van mijn Nissin is 03.01.03.02

    1: Als je van het manual menu of van het multi menu naar wireless menu gaat, werkt de IR functie niet. Ik moest eerst weer terug naar de Automatische- of TTL mode en daarna weer terug naar wireless mode om de IR functie aan de praat te krijgen.

    2: Als je de zoom functie van de flitser op automatisch hebt staan zal kop van de flitser ook gaan zoomen als je deze gaat draaien of kantelen. Bij de Canon 580EX MKII gaat de kop bij draaien of kantelen naar een vast positie (wat ook logisch is). Door de zoom functie in manual te zetten kun je dit probleem voorkomen.

    3: Als je met een IR zender werkt zoals de ST-E2 en je stelt de A : B ratio in. Dan zal de Nissin, in wireless remote mode, niet reageren op deze A : B verhouding. Het vermogen uit he flitser blijft continu gelijk of je nu naar 1:8 gaat of naar 8:1. Ik heb deze test ook uitgevoerd met mijn Canon 580EX MKII als master maar ook in deze opstelling werkt de A : B verhouding niet.

    4: De modeling functie werkt alleen met de pilot knop, deze kun je alleen vanaf de flitser bedienen. Als je op de camera op de diafragma knop drukt werkt het modeleer licht niet. De functie werkt ook niet via IR. Bij een Canon 580EX/MKII of een 430EX/MKII is deze functie wel aanwezig.

    Ik de fouten gemeld bij fabrikant in de hoop dat ze met een nieuwe firmware komen waarin dit is opgelost.
    Last edited by mmuetst; 25 september 2011, 22:46.

  • #2
    Re: Fouten ontdekt in de Nissin Di866 MKII flitser

    Correctie op deze melding: De A : B verhouding werkt wel, maar de 3 stops verschil die ik met mijn Canon 580EX MKII haal, haal ik niet met de Nissin DI866MKII
    De donkere foto is bij Nissin dus een stuk lichter dan de Canon. Als je met de Nissen naar HSS gaat is het verschil tussen donker en lichter nog kleiner.

    Groeten Michael

    Comment


    • #3
      Re: Fouten ontdekt in de Nissin Di866 MKII flitser

      Uw punt 2 lijkt me niet noodzakelijk een fout, maar eerder een keuze van de fabrikant.
      Blijkbaar gedragen de Nikon flitsers zich (op dat punt) gelijkaardig.

      Comment


      • #4
        Re: Fouten ontdekt in de Nissin Di866 MKII flitser

        Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
        Uw punt 2 lijkt me niet noodzakelijk een fout, maar eerder een keuze van de fabrikant.
        Blijkbaar gedragen de Nikon flitsers zich (op dat punt) gelijkaardig.
        Bedankt voor je opmerking, je hebt hier wel een punt, maar ik heb de Nissin hoofdzakelijk met mijn Canon 580EX MKII vergeleken. Nissin maakt de DI866MKII zowel voor Canon en voor Nikon en zal daarom een aantal eigenschappen door elkaar gebruiken. Ik zal dit ik mijn review vermelden.

        Groeten Michael

        Comment


        • #5
          Re: Fouten ontdekt in de Nissin Di866 MKII flitser

          Thanx for sharing

          Comment


          • #6
            Re: Fouten ontdekt in de Nissin Di866 MKII flitser

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Bedankt voor je opmerking, je hebt hier wel een punt, maar ik heb de Nissin hoofdzakelijk met mijn Canon 580EX MKII vergeleken. Nissin maakt de DI866MKII zowel voor Canon en voor Nikon en zal daarom een aantal eigenschappen door elkaar gebruiken. Ik zal dit ik mijn review vermelden.

            Groeten Michael
            Mijn opmerking was gebaseerd op de gedachtengang dat Nissin met de Di866 II een Canon-compatible flits heeft willen maken,
            maar niet noodzakelijk een kloon. Als dat wel het geval is dan heeft u met uw oplijsting van problemen gelijk.
            Daar ligt waarschijnlijk de nuance, of het om een kloon dan wel om een compatibele flits gaat (en eigenlijk weet ik dat ook niet )

            Comment

            Working...
            X