Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgraden van camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • upgraden van camera

    Hé,
    Men eerste reflex camera was een analoge van Minolta met volgende lenzen 35mm, 50mm, macro 135 en een 500.
    Ben momenteel in bezit van een EOS 400D met een ef 50 1.8 en een 55-250 lens aangekocht als beginnende zou een stapje willen verhogen.
    Intresse fotograferen zijn natuur, landschap en portret.
    Heb volgende camera's op het oog:
    1.Canon 7D
    2.Canon 5D Mark II
    3.Sony A77
    Objectieven aankopen richting 16-50, 24-70 en een 300 of 400
    Kan er wat raad gegeven worden?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: upgraden van camera

    als je geen supersnelle af nodig hebt! de 5Dmk2
    indien wel -> 7D

    als je die minolta lenzen nog hebt kan de A77 een optie zijn
    (als die lenzen werken erop)
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: upgraden van camera

      In de veronderstelling dat je ook de 18-55 kitlens hebt, wat kan je nu niet fotograferen ?

      Voor natuur is een 300 of 400 iets wat je nu niet hebt, maar zo'n lens werkt ook op je 400D.
      Als je dat wil doen, geef dan liever een kleine 1000 EUR aan een tweedehands 100-400, 400 f:5.6 of 300 f:4 dan aan een nieuwe body, die lens heb je voor jaaaaaren.
      Voor landschap is je kitlens prima, vervang ze evt door de IS versie.
      En voor portret heb je de 50 1.8.

      Met een 5DII zit je in een andere categorie, ook financieel, en je lenzen zijn (op de 50mm na) niet bruikbaar.

      In dat geval kan je ook naar Sony gaan als je daarin gelooft.

      Comment


      • #4
        Re: upgraden van camera

        Ik volg palombian wat betreft lenskeuze, een Canon 100-400 is een goede keuze denk ik.

        Als je voor de A77 gaat, kan je de nieuwe 16-50/F2.8 erbij nemen, die is heel goed. De 50mm/F1.8 voor portretten (is beter dan de Canon 50mm), en de 70-400g voor wat meer tele, is een zeer goede lens, vergelijkbaar met de Canon 100-400.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: upgraden van camera

          Een 50 mm als,portretlens vind ik in een aantal gevallen niet een optimale keuze. Bij APS-C zou ik eerder aan 85 mm denken.

          Er is een principieel verschil tussen APS-C en fullframe. En dat zit in de scherptediepte. Is spelen met scherptediepte ondrdeel van je fotografiestijl dan is de 5D MK2 zeker het overwegen waard. Daarnaast merk ik dat bokeh soms bij gelijke een gelijke lens op full frame mooier is dan op APS-C.

          Kortom TS:
          Vind je een mooi bokeh belangrijk en beperk je vaak de scherptediepte?
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: upgraden van camera

            Men eerste reflex camera was een analoge van Minolta met volgende lenzen 35mm, 50mm, macro 135 en een 500.
            En werken deze lenzen niet meer op een Sony DSLR ?

            Comment


            • #7
              Re: upgraden van camera

              En werken deze lenzen niet meer op een Sony DSLR ?
              Dat zou ik ook wel willen weten. Je hebt ook de 500mm reflex?
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: upgraden van camera

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                En werken deze lenzen niet meer op een Sony DSLR ?
                Als ik 135 macro zie, dan denk ik dat het een set van voor 1985 is (voor de a-mount), dus zonder AF, en dan passen ze enkel via een adapter (en dus zonder AF...).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: upgraden van camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door albert Bekijk bericht
                  Heb volgende camera's op het oog:
                  1.Canon 7D
                  2.Canon 5D Mark II
                  3.Sony A77
                  Objectieven aankopen richting 16-50, 24-70 en een 300 of 400
                  Ik ben het eens met Palombian: je kan beter een goeie lens kopen als de body op zich nog prima voldoet.

                  Je lenzen kan je met de 7D eventueel nog wel gebruiken, maar ik vermoed dat die sensor toch wel een voordeel zou hebben bij lenzen uit het hogere gamma...

                  Met een a77 haal je 24mp op cropformaat in huis, tov 21mp voor een 5dII, wat voor- en nadelen heeft. Op Dyxum en ook hier kan je daar wel al e.e.a. over lezen.

                  Wil je hoe dan ook van body veranderen, dan kan je bij Sony denken aan een set met twee of eventueel 3 lenzen voor de onderwerpen die je vermeldt :
                  - a77 of a65 (zelfde sensor/beeldkwaliteit, lichtere body/geen magnesium, geen gps)
                  - 16-50/2.8 SSM, of CZ16-80/3.5-5.6, of CZ24-70/2.8 SSM
                  - 70-400 SSM
                  - evt. 50/1.8, of 50/1.4, CZ85/1.4 voor portret specifiek, hoewel ook f/2.8-zoom daarvoor goed dienst kan doen.

                  Veel plezier met het kiezen .
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: upgraden van camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    En werken deze lenzen niet meer op een Sony DSLR ?
                    Bij de aankoop van men Canon EOS 400D werd er mij gezegd dat ze niet meer op een Sony zouden passen.
                    Dit was bij de Sony winkel in het Shoppingcenter Wijnegem.
                    Alvast bedankt voor de reeds gegeven antwoorden op men vraag, alles rustig laten bezinken en dan zien we wel.
                    Last edited by albert; 29 september 2011, 17:16.

                    Comment


                    • #11
                      Re: upgraden van camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      In de veronderstelling dat je ook de 18-55 kitlens hebt, wat kan je nu niet fotograferen ?

                      Voor natuur is een 300 of 400 iets wat je nu niet hebt, maar zo'n lens werkt ook op je 400D.
                      Als je dat wil doen, geef dan liever een kleine 1000 EUR aan een tweedehands 100-400, 400 f:5.6 of 300 f:4 dan aan een nieuwe body, die lens heb je voor jaaaaaren.
                      Voor landschap is je kitlens prima, vervang ze evt door de IS versie.
                      En voor portret heb je de 50 1.8.

                      Met een 5DII zit je in een andere categorie, ook financieel, en je lenzen zijn (op de 50mm na) niet bruikbaar.

                      In dat geval kan je ook naar Sony gaan als je daarin gelooft.
                      de kit lens 18-55 heb ik niet in mijn bezit.

                      Comment


                      • #12
                        Re: upgraden van camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        70-400g voor wat meer tele, is een zeer goede lens, vergelijkbaar met de Canon 100-400.
                        Alleen beter hé . Nee, de 100-400 is niet slecht, maar ik zou daar m'n geld niet meer aan geven. Ik zou eerder doorsparen voor een 70-200/2.8 IS II en een 2x III teleconverter...

                        Of je stapt over op Sony natuurlijk...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: upgraden van camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Of je stapt over op Sony natuurlijk...

                          Op Sony stap je niet over, je glijdt er naar uit.

                          Comment

                          Working...
                          X