Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens bijkopen (huwelijk)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens bijkopen (huwelijk)

    Binnenkort moet ik een tweetal huwelijken fotograferen voor vrienden, omdat ze geen professionele fotograaf willen nemen..

    Mijn huidige uitrusting is een D90 ; Nikkor 18-105 3.5 - 4.5 ; nikkor 70-300 VR ; 50mm 1.8f ; SB900

    Ik had graag nog een lichtsterke lens gekocht, maar meer dan 600 - 700 euro zou ik niet willen uitgeven. is dit haalbaar? en welke lens koop ik best?

    - 24-70mm 2.8 ?
    - 70-200 2.8 ? (met beeldstabilisatie is dit echter boven mijn budget en zonder beeldstabilisatie is dit een minder interessant objectief waarschijnlijk?)

    bedankt!

  • #2
    Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

    Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
    Binnenkort moet ik een tweetal huwelijken fotograferen voor vrienden, omdat ze geen professionele fotograaf willen nemen..

    Mijn huidige uitrusting is een D90 ; Nikkor 18-105 3.5 - 4.5 ; nikkor 70-300 VR ; 50mm 1.8f ; SB900

    Ik had graag nog een lichtsterke lens gekocht, maar meer dan 600 - 700 euro zou ik niet willen uitgeven. is dit haalbaar? en welke lens koop ik best?

    - 24-70mm 2.8 ?
    - 70-200 2.8 ? (met beeldstabilisatie is dit echter boven mijn budget en zonder beeldstabilisatie is dit een minder interessant objectief waarschijnlijk?)

    bedankt!

    eerder een 17-55mm f2.8...

    maar met de lenzen die je hebt zal je ook wel je plan kunnen trekken... vermits ze geen resultaat als van een pro verwachten...

    ik zou eerder in een backup toestel investeren... en heb je al een goede flash?
    Last edited by d_oracle; 25 september 2011, 18:59.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

      Tamron 17-50 F2,8 VC , nieuwprijs rond de 400 euro
      +
      Nikon 85 F1,8, nieuwprijs rond de 350 euro

      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        eerder een 17-55mm f2.8...

        maar met de lensen die je hebt zal je ook wel je plan kunnen trekken... vermits ze geen resultaat als van een pro verwachten...

        ik zou eerder in een backup toestel investeren... en heb je al een goede flash?
        En ja, een flash (externe) is zeker en vast een goede onmisbare investering
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

          De AF-D 80-200 f/2.8 heeft geen VR, maar blijft na al die jaren toch een technisch en optisch hoogstandje. Je vindt er verschillende versies van voor 350-500€ voor de schuifzoom en 450-650€ voor de draaizoom. De draaizoom is sneller van AF, optisch zijn ze identiek. Met de overige fondsen kan je er een 1beenstatiefje bij kopen. Altijd handig.

          Je zou ook kunnen kiezen voor een 85 f/1.8 (zou ik doen) en wat meer voor en achteruit stappen. Je zou er dan nog een 50 f/1.8 én een 35 f/1.8 bij kunnen nemen.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

            Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
            En ja, een flash (externe) is zeker en vast een goede onmisbare investering
            dat ook ja. flits. Wel veel oefenen. Een flits kan je foto maken of kraken. Oefening doet de balans eerder naar maken hellen.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

              Een flitser heb ik reeds (sb-900).

              De 17-50 f2.8 lijkt me wel wat, maar misschien voel ik me wel wat beperkt omdat ik normaal met een 18-105 schiet..

              Met de 85mm f1.8 zal ik waarschijnlijk te vaak moeten wisselen van objectief..

              Een 70-200 f2.8 lijkt me wel interessant voor de kerk en in het stadhuis, want met de 17-50 zal ik telkens wel heel dicht bij het koppel moeten komen, en dit is waarschijnlijk niet de bedoeling in de kerk?

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

                de flits staat al in je lijstje van uitrusting dus hiermee zit je al goed

                heb je een diffusor / bouncer ervoor? zoniet, aanschaffen!

                qua lens volg ik koen, een 17-50/55 2.8 al dan niet met beeldstabilisatie, de tamron vind je nieuw binnen je budget, zeker weten
                een andere mogelijkheid is de 28-75 2.8 van tamron, ongeveer even duur als de tamron 17-50 met VC, iets minder breedhoek maar iets meer tele dan ook
                ik vind persoonlijk dit een vrij mooi bereik voor het merendeel van foto's en gebruik deze 90% van de tijd tegenwoordig sinds ik ze heb

                mss een tip => tamron via konijn aankopen, je kan aanspraak maken op 5j garantie gratis, dus 3j langer dan de wettelijke standaard, door een extra formulier in te vullen en hen te bezorgen
                andere winkels kunnen mss ietsje goedkoper zijn maar 20 euro meer uitgeven voor 3j extra garantie te bekomen vind ik op zich wel een mooie deal, ook al hopen we allemaal nooit de garantie te moeten aanspreken natuurlijk
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

                  Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
                  Een 70-200 f2.8 lijkt me wel interessant voor de kerk en in het stadhuis, want met de 17-50 zal ik telkens wel heel dicht bij het koppel moeten komen, en dit is waarschijnlijk niet de bedoeling in de kerk?
                  niet aantrekken, ze zijn dat allemaal intss al wel gewoon hoor

                  en ik ben er ook vrij zeker van dat je je dit zal beklagen omdat je regelmatig te veraf zal moeten gaan staan en dit niet altijd kunt
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

                    die 18-105 ben je niks mee in een donkere kerk!
                    met de 17-50 of 28-75 f2.8 win je op groothoek 1 stop licht en op tele al snel 2à3
                    dus das al minder hoog in iso of veel minder hard flitsen wat de beeldkwaliteit zeker ten goede gaat komen.

                    70-200 is inderdaad leuk (zeker de nikon versie)
                    stabilisatie is best wel fijn hoor help soms veel!.


                    kijk ook es naar de sigma 50-150 f2.8! als ik me niet vergis is en nu ook een OS versie!
                    heb de niet os versie gehad, was er zeer tevreden van! best een leuke en snelle lens!
                    voor hetgeen ik die toen wou gebruiken was ze te kort, maar op crop voor een huweijk zou deze wel eens zeer leuk kunnen zijn.

                    50-150 non OS

                    50-150 OS nog geen prijs bekend, en nog nergens op stock te vinden.
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

                      Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
                      Met de 85mm f1.8 zal ik waarschijnlijk te vaak moeten wisselen van objectief..
                      dus koop je die 85 f/1.8 en er een 2de handse body bij, dan heb je ineens ook je backup.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

                        50mm 1.8 of de 85mm 1.8 zijn beiden betaalbaar en lichtsterk.

                        2de body is enkel van belang als je dit wil blijven doen. De vrienden verwachten niet dat je van alles een back up hebt, indien ze dat willen dan moeten ze maar een pro inhuren.
                        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                        website: http://www.hung.be
                        facebook - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

                          Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht

                          2de body is enkel van belang als je dit wil blijven doen. De vrienden verwachten niet dat je van alles een back up hebt, indien ze dat willen dan moeten ze maar een pro inhuren.
                          Mee eens.... Ik zou dan wel weer een externe flitser meenemen....
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

                            Ik heb een 24-70 van Sigma, ook 2.8. Hier best tevreden over (alhoewel ik wil upgraden naar de Nikon versie). Het bereik bevalt mij goed.
                            Daarnaast heb ik ook een 35mm 1.8, 50mm 1.8, 85mm 1.8
                            Die 85mm is inderdaad een topper maar veel wisselen is zeker niet handig op een trouwfeest.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

                              Is een 24-70mm zonder beeldstabilisatie wel interessant?

                              Comment

                              Working...
                              X