Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een touroperator voor Kenia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar een touroperator voor Kenia

    Volgend jaar willen wij naar Kenia voor een fotosafarie.
    Heeft er iemand ervaring met een Belgische touroperator die degelijke fotosafaries aanbied?
    Niet in een busje samengepakt en snel snel op zoek naar het volgende grote dier.
    Wel een rustige safari met eventueel lodges die uitgerust zijn met observatiehutten.

  • #2
    Re: Op zoek naar een touroperator voor Kenia

    kenia en tanzania staan ook nog op mijn to do lijstje en ik heb voor volgend jaar lang getwijfeld maar het word terug zuid afrika vooral het oosten rond krugerpark ,voor kenia vond ik niet veel belgische operators onze noorderburen staan op dit gebied veel verder bv
    link :http://www.jambo.nl/page_608.html
    of kijk eens op kenia.startpagina.nl
    groetjes jan
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar een touroperator voor Kenia

      Als je echt origineel wil reizen en zelf je programma kiezen dan moet je hier http://www.jalan.be/nl/ zijn.

      Veel plezier

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar een touroperator voor Kenia

        Sowieso het probleem met Kenya is dat "foute safaris" (zoals je zélf omschrijft: in busje, rushrush, etc) enorm veel voorkomen.

        Een tweede probleem is dat je het stramien aanhoudt van de typische Belgische consument; hij koopt lokaal, want "in den vreemden" kopen, dat vertrouwt hij niet. Da's begrijpelijk, maar voor safaris kom je heel vaak bedrogen uit. Omdat onze lokale safari-markt te klein is komen zo'n firmas amper voor, en omdat het gros van de vakantiezoekers op basis van de prijs shopt spitsen deze zich toe op "de busjes". Bovendien hebben ze ampe voeling met wat er ginderarchter leeft, en voegen ze een serieuze kost toe aan je finale prijskaartje (de lonen hier tov de lonen ginder...).

        Mijn raad zou zijn;

        - informeer je op goede safari-fora zoals safaritalk.net en fodors.com over welke Kenyaanse tour operators betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren. Op fodors.com wel een waarschuwing; pas op voor de veelvuldige safari-snobs, zijnde de mensen die het duurste steeds ook het beste vinden. Zij zullen zeker ook Abercrombie & Kent aanbevelen, terwijl dat 1) een UK firma is, en geen lokale firma en 2) dat een firma is die enorm profiteert van zijn naam en faam, maar al lang geen goede en persoonlijke service meer levert.

        - Informeer je over wat in Kenia te zien is, en kies de plaatsjes en de lodges uit die je wil vezoeken. Stel een itinerary samen.

        - Schrijf de firmanamen die je op de fora kreeg aan via mail, met éénzelfde itinerary. Vraag hen om daar een prijs op te plakken, of goedkopere en betere alternatieven aan te reiken.

        - Als die alternatieven er komen, en ze lijken je wat, investeer dan wat tijd om de overige tour operators terug te contacteren en vraag hen ook om prijzen.

        Veel succes!

        J.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar een touroperator voor Kenia

          wij gaan maandag 9/10 naar http://www.villa-kenya.com/ , ter plaatse heb je je luxehut en Trudy of Trui (is Belgisch) heeft net een nieuwe eigen safari die ze doet.

          We gaan 1 nacht overnachten bij de Masaai in een village ( op de Manyatta ) zonder stroom, stromend water enz.. vele van hen zagen enkel Trui als blanke tot nu, er wordt in hun tradities meegedaan, in soortelijke hut geslapen, samen rond het kampvuur geit gegeten die je zelf kiest en verhalen verteld... gedanst.. enz.. cultuur dus, niks luxe.

          De volgende dagen gaan we naar Amboseli-park voor 2 dagen waar het wel iets luxueuzer is maar waar het geld die je betaald naar scholen voor de kinderen van de Masaai gaat en niet naar de rijken.

          daar heb je alles gezien , te voet en per auto wat je maar wil met mensen met heel veel kennis, laat niet om zelf te informeren, zeg even dat je het van mij weet omdat wij de eersten zijn die dit gaan doen.

          Als we terug zijn wil ik natuurlijk één en ander verduidelijken met en zonder foto's maar ik denk dat het super gaat zijn, je ziet iets wat de grote massa niet ziet!!

          veel succes verder met je zoektocht,

          groet,

          Inge

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar een touroperator voor Kenia

            deze hebben een heel goeie reputatie:

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar een touroperator voor Kenia

              Je kan ook zelf je safari samenstellen.
              Heb ik zelf ook gedaan en is veel voordeliger.

              Je boekt je transport naar Kenia en een leuk hotel bij een betrouwbare goedkope touroperator zoals bv sunjets.
              Als je kijkt in hun aanbiedingen zie je op 15 daagse reizen een verschil met net de zelfde aangeboden reis bij een andere touroperator van soms bijna 2000,00 euro

              Dan zoek je een goede lokale aanbieder van safari's.
              Hierover vind je heel wat op internet.
              Zo kan je uitgebreid onderzoeken wat je precies wilt gaan bekijken,
              en zelfs waar je liefst slaapt.
              Een naam die steeds terug komt met zeer goede recensies is Julius Safaris.
              Die is zelfs zo goed, dat anderen (bedriegers) onder zijn naam opereren om mee van zijn faam te genieten.
              Hem, Julius Nzumbi bv, leg je precies uit wat je wilt.
              Een safari met twee, rustig, zoveel dagen, die parken, die lodges.
              En die geeft je een faire prijs. En een fantastische service.

              Je kan op verschillende plaatsen en bij verschillende lokale aanbieders prijs vragen,
              maar in wezen zijn ze allen gelijk, als het om dezelfde lodges gaat.
              Bij mijn ondervinding is Julius nog goedkoper dan anderen.

              Veel plezier!

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar een touroperator voor Kenia

                Wij zijn deze zomer met onze kinderen naar Kenia en Tanzanië op safari geweest. Ik heb gezocht op tripadvisor naar een plaatselijke reisagent en alles is heel vlot verlopen aan een prijs die ongeveer 30% lager was dan voor een vergelijkbare reis met een Europese organisatie. We hadden zowel in Kenia als in Tanzanië een privégids voor ons gezin en dat geeft je de maximum flexibiliteit om te stoppen waneer je wil en hoe lang je wil. Genoeg tijd om foto's te trekken.

                Als je meer dan twee weken hebt, kan je misschien overwegen om ook naar Tanzanië te gaan. Kenia en Tanzanië zijn heel goed te combineren ( wij zijn aan de grens door onze Keniaanse gids afgezet naast de jeep van de Tanzaniaanse gids en dat was dus ook geen enkel probleem). Wij hebben basecamp Tanzania gebruikt op basis van de goede kritiek op tripadvisor en zij hebben ons safe ride safari's in Kenia aangeraden ( daar had ik een beetje schrik voor want op lonely planet forum was er wat negatieve commentaar maar het werkte allemaal perfect). Wij zijn met Egyptair gevlogen want dat was toen de goedkoopste vlucht en ook dit is schitterend verlopen.

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar een touroperator voor Kenia

                  Hoi

                  Kan je niet beter je eigen ding doen vanuit een prachtige locatie ? Of is het je enkel te doen om ''the big 5'' te fotograferen ?

                  Groet

                  Comment

                  Working...
                  X