Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

allround lens voor de 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • allround lens voor de 7D

    Ik overweeg een canon 7D aan te schaffen met een goede allround lens.

    Op dit moment heb ik een 500D met 18-55 kitlens (ook de 55-250). Ik vind het bereik erg kort (55 mm). Zou dus graag wat groter zoombereik willen.

    De 24-105 L is natuurlijk een hele mooie lens, maar ik vind 24mm ook weer erg krap (geen groothoek meer op een cropcamera).

    De 18-135 klinkt dan weer erg aantrekkelijk, maar is geen L lens en daarover hoor ik ook vaker minder goede verhalen.

    Krijg ik spijt van een 7D met 18-135 (omdat ik dan weer een kitlens heb)?

  • #2
    Re: allround lens voor de 7D

    Als je graag veel bereik wilt met groothoek, is dan de 15-85 niks voor je? Die is beter dan de oude 17-85 en toch redelijk wat bereik. Beste voor crop zou de 17-55 2.8 IS zijn, maar dan heb je minder bereik.
    Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

    Comment


    • #3
      Re: allround lens voor de 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht
      ...is dan de 15-85 niks voor je?
      Heb ik ook naar gekeken idd...maar 85 is nog erg krap in vergelijking met 135...

      Comment


      • #4
        Re: allround lens voor de 7D

        waarom een 7D aanschaffen?

        je zit al met een toestel dat weinig afwijkt qua specs van de 7D, dus persoonlijk zie ik het nut niet in waarom je deze zou aanschaffen.

        Het zijn niet de body's die de goeie / betere foto's maken maar wel de persoon die de body bedient en het goede glas dat men erop plaatst.
        Er zijn hier leden die nog met een 350D fotograferen met een 17-55 2.8 op die body en die zelf zeggen dat die body betere foto's maakt dan bvb een 7d met een 'goedkope' lens op.

        Investeer dus eerst je geld in goed glas voor je van body gaat overstappen en zorg dat je je kennis eerst vergaard hebt zodat je tegen de limieten van je huidige body aanloop alvorens een nieuwe body aan te kopen.

        Mogelijkheden zijn aangezien je meer tele-bereik wilt zonder van lenzen te wisselen (waar ik mij dan weer afvraag of je wel nood hebt aan een dslr):

        - tamron 28-75 f2.8 (minder groothoek, iets meer tele, lichtsterk t.o.v. kitlens)
        - canon 24-105 f4 L (minder groothoek, mooie lichte tele, ietsjes lichtsterker t.o.v. kitlens)
        - canon 15-85 (iets meer groothoek, beperkte extra zoom t.o.v. kitlens)
        nog nen hoop anderen, de perfecte lens bestaat niet.

        Hoe langer het zoombereik, hoe slechter voor de kwaliteit van je foto's.
        Jij dient dus uit te maken wat je het belangrijkste vindt.

        Wil je niet continu wisselen van lenzen en toch degelijke kwaliteit behouden, verkoop dan maar den 500d en stap over naar een goede bridge, dat zal dan meer in jouw lijn vallen met als bijkomende voordeel dat je nog wint aan gebruiksgemak en gewicht en onopvallendheid
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: allround lens voor de 7D

          TS,
          in je verhaal mis ik de gewenste optische kwaliteit van het door jou aan te schaffen objectief. Die kwaliteit heft te maken met het doel van je fotobestanden. Is het doel een printje van 10 x 15 cm of een foto A2 formaat voor aan de muur.

          Ook zou je iets kunnen aangeven over de stijl van je fotografie. Speel je graag met scherptediepte dan is het verstandig een lichtsterk objectief te nemen.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: allround lens voor de 7D

            Ik volg userke. je hebt een 500D. Als je niet van plan bent duurdere kwaliteitslenzen te kopen zie ik ook niet meteen een meerwaarde van de 7D in. Het is nog steeds zoals hier zo vaak vermeld wordt de kwaliteit van de lens (en de fotograaf) die een goede foto maakt, de toegevoegde kwaliteit van een 'hoger' toestel is slechts minimaal bij het gebruik van kitlenzen.

            Ik wil ook altijd beter (heb momenteel de 50D en zou ook wel een 7D willen), maar je hebt hobby en hobby. fotografie om kiekjes te maken en af en toe wat uit te proberen: blijf bij de 500D (ik heb momenteel niet voldoende tijd dus ik upgrade ook niet gezien ik liever eerst mijn lenzenarsenaal uitbreid), wil je echt binnen korte tijd die hobby uitbreiden naar meerdere lenzen en echte opdrachten (voor jezelf of voor anderen) dan is een upgrade een aanwinst (als je ook investeerd in glas). Maar als ik het zo lees heb ik een vermoeden dat je beter afbent met je 500D en daar gewoon mee verder werkt met eventueel een uitbreiding van je lenzen.

            Comment


            • #7
              Re: allround lens voor de 7D

              Ik zie niet in waarom je een 7D zou kopen en daar 'allround' lenzen voor zou kopen. Dan kan je beter je 500D behouden en daar goeie lenzen voor kopen.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: allround lens voor de 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Ik zie niet in waarom je een 7D zou kopen en daar 'allround' lenzen voor zou kopen. Dan kan je beter je 500D behouden en daar goeie lenzen voor kopen.
                Volgens mij zeg ik meteen in het begin dat ik een 'L' lens een hele mooie lens vindt. Daarmee geef ik aan dat ik het liefst een 7D met 'L' lens wil. Wel geef ik hierbij aan dat ik 24 mm erg krap vind. Dan zeg ik dat een 18-135 aantrekkelijk klinkt, maar geen 'L' lens is.

                Ik wil dus wel degelijk investeren in een goede lens, maar vraag wat voor alternatieven er zijn...

                Comment


                • #9
                  Re: allround lens voor de 7D

                  mogelijkheden in de L-klasse of die er nauw bij aansluiten waar het begin onder de 24mm ligt:
                  17-40 f4 L
                  17-55 2.8 IS
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: allround lens voor de 7D

                    Oorspronkelijk geplaatst door canonedward Bekijk bericht
                    Volgens mij zeg ik meteen in het begin dat ik een 'L' lens een hele mooie lens vindt. Daarmee geef ik aan dat ik het liefst een 7D met 'L' lens wil. Wel geef ik hierbij aan dat ik 24 mm erg krap vind. Dan zeg ik dat een 18-135 aantrekkelijk klinkt, maar geen 'L' lens is.

                    Ik wil dus wel degelijk investeren in een goede lens, maar vraag wat voor alternatieven er zijn...
                    Je moet kiezen uit een combinatie tussen de volgende eigenschappen:
                    Beeldkwaliteit B1
                    Bereik B2
                    Lichtsterkte L

                    Je hebt dan de volgende alternatieven:
                    Efs 15-85 B1+B2 met groothoek
                    EF 24-105 B1+B2 zonder groothoek
                    Efs 18-135 B2
                    EFs 17-55 F2.8 B1 +L
                    Tamron 17-50 F2.8 B1+L , maar goedkoper
                    Sigma 17-70 F2.8-4 HSM B1 +B2 , met groothoek , niet duur, maar beperkt bereik

                    Alle 3 in 1 lens kan dus niet, het is prioriteiten stellen.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: allround lens voor de 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      Je moet kiezen uit een combinatie tussen de volgende eigenschappen:
                      Beeldkwaliteit B1
                      Bereik B2
                      Lichtsterkte L

                      Je hebt dan de volgende alternatieven:
                      Efs 15-85 B1+B2 met groothoek
                      EF 24-105 B1+B2 zonder groothoek
                      Efs 18-135 B2
                      EFs 17-55 F2.8 B1 +L
                      Tamron 17-50 F2.8 B1+L , maar goedkoper
                      Sigma 17-70 F2.8-4 HSM B1 +B2 , met groothoek , niet duur, maar beperkt bereik

                      Alle 3 in 1 lens kan dus niet, het is prioriteiten stellen.....
                      Goed lijstje. Zelf zou ik gaan voor de 17-55 2.8. Omdat je daarmee de lens hebt waar
                      je het mindere punt (bereik) kan compenseren met je voeten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: allround lens voor de 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                        Speel je graag met scherptediepte dan is het verstandig een lichtsterk objectief te nemen.
                        Alhoewel je om met scherptediepte te kunnen spelen, niet noodzakelijk een lichtsterk objectief moet hebben ...Het gaat er makkelijker mee, maar het is niet noodzakelijk.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: allround lens voor de 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                          waarom een 7D aanschaffen?

                          je zit al met een toestel dat weinig afwijkt qua specs van de 7D, dus persoonlijk zie ik het nut niet in waarom je deze zou aanschaffen.

                          Het zijn niet de body's die de goeie / betere foto's maken maar wel de persoon die de body bedient en het goede glas dat men erop plaatst.
                          Er zijn hier leden die nog met een 350D fotograferen met een 17-55 2.8 op die body en die zelf zeggen dat die body betere foto's maakt dan bvb een 7d met een 'goedkope' lens op.

                          Investeer dus eerst je geld in goed glas voor je van body gaat overstappen en zorg dat je je kennis eerst vergaard hebt zodat je tegen de limieten van je huidige body aanloop alvorens een nieuwe body aan te kopen.

                          Mogelijkheden zijn aangezien je meer tele-bereik wilt zonder van lenzen te wisselen (waar ik mij dan weer afvraag of je wel nood hebt aan een dslr):
                          ook mijn gedacht.
                          vind zo wie zo een 7D en een allroundlens niet bij elkaar passen.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: allround lens voor de 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                            Je moet kiezen uit een combinatie tussen de volgende eigenschappen:
                            Beeldkwaliteit B1
                            Bereik B2
                            Lichtsterkte L

                            Je hebt dan de volgende alternatieven:
                            Efs 15-85 B1+B2 met groothoek
                            EF 24-105 B1+B2 zonder groothoek
                            Efs 18-135 B2
                            EFs 17-55 F2.8 B1 +L
                            Tamron 17-50 F2.8 B1+L , maar goedkoper
                            Sigma 17-70 F2.8-4 HSM B1 +B2 , met groothoek , niet duur, maar beperkt bereik

                            Alle 3 in 1 lens kan dus niet, het is prioriteiten stellen.....
                            Ik heb de Sigma 17-70 geprobeerd.

                            Helemaal niet slecht voor z'n geld, maar ik verwachtte er meer van en heb ze nogal streng beoordeeld (zie fredmiranda).

                            Misschien misplaatste zuinigheid.

                            Comment


                            • #15
                              Re: allround lens voor de 7D

                              Kijk...daar kan ik iets mee...

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              vind zo wie zo een 7D en een allroundlens niet bij elkaar passen.
                              grt,bouk.
                              Waarom niet?

                              Comment

                              Working...
                              X