Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Tamron 28-300mm, iemand ervaring?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude Tamron 28-300mm, iemand ervaring?!

    Hallo allemaal!

    Zoals een aantal van jullie al weten is mijn camera een tijdje terug gestolen. Gelukkig heb ik heel wat verzekeringsgeld ontvangen en kan ik nu wat nieuws aanschaffen.
    Een misschien belangrijke factor in de keuze voor mijn camera, is de lens die ik thuis heb liggen. Deze lens heb ik een tijdje terug gekregen, maar verder bijna nooit gebruikt (geen AF-S en mijn nikon had geen interne motor).

    Nu jullie opinie; is deze lens het waard om een camera naar te schikken (dat zou dan een nikon d90 worden, sowieso geen slechte keuze denk ik).
    Het gaat om een oude (1999 volgens mij) Tamron 28-300mm F3.5-6.3 LD Aspherical IF Marco. De lens heeft overigens een Nikon mount.

    Iemand positieve of negatieve ervaringen met deze lens? Hoe (snel) is de focus via de camera motor?

    Alvast bedankt!
    Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

  • #2
    Re: Oude Tamron 28-300mm, iemand ervaring?!

    Met goed licht is de lens goed te gebruiken, want je moet naar f9-11 om echt scherpe foto's te krijgen en op een D700 is de AF traag.


    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Oude Tamron 28-300mm, iemand ervaring?!

      Bedankt voor de reactie met foto's!

      Met naar f9-11 bedoelt u dat een kleiner diafragma (f20) lastiger wordt?
      Ik ben wel blij verrast met de onscherpe achtergrond!

      Groetjes, Pepijn
      Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

      Comment


      • #4
        Re: Oude Tamron 28-300mm, iemand ervaring?!

        Zou deze lens als ' enkele lens' door kunnen gaan (bijvoorbeeld in combinatie met een 50mm 1.8), of haalt deze het niet bij bijvoorbeeld de nikon 18-105mm VR?

        Het extra bereik heb ik niet per se nodig, maar de overlap is misschien een beetje zonde?

        Groetjes
        Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

        Comment


        • #5
          Re: Oude Tamron 28-300mm, iemand ervaring?!

          Oorspronkelijk geplaatst door Pepijn Bekijk bericht
          Met naar f9-11 bedoelt u dat een kleiner diafragma (f20) lastiger wordt?
          Nee grotere diafragma's worden moeilijk ivm softness. Ik zou nooit naar f20 gaan, met geen enkele lens.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Oude Tamron 28-300mm, iemand ervaring?!

            Oorspronkelijk geplaatst door Pepijn Bekijk bericht
            Hallo allemaal!

            Zoals een aantal van jullie al weten is mijn camera een tijdje terug gestolen. Gelukkig heb ik heel wat verzekeringsgeld ontvangen en kan ik nu wat nieuws aanschaffen.
            Een misschien belangrijke factor in de keuze voor mijn camera, is de lens die ik thuis heb liggen. Deze lens heb ik een tijdje terug gekregen, maar verder bijna nooit gebruikt (geen AF-S en mijn nikon had geen interne motor).

            Nu jullie opinie; is deze lens het waard om een camera naar te schikken (dat zou dan een nikon d90 worden, sowieso geen slechte keuze denk ik).
            Het gaat om een oude (1999 volgens mij) Tamron 28-300mm F3.5-6.3 LD Aspherical IF Marco. De lens heeft overigens een Nikon mount.

            Iemand positieve of negatieve ervaringen met deze lens? Hoe (snel) is de focus via de camera motor?

            Alvast bedankt!
            Lijkt me eerder een ideale reislens voor op een FF camera,op een D90 kom je groothoek te kort.


            Walter
            D850

            Comment

            Working...
            X