Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binnenland van IJsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Binnenland van IJsland

    Door een kleine uitbarsting van de vulkaan Katla op 9 juli kwam er veel smeltwater vrij van de ijskap die over de vulkaan ligt. De overstroming sloeg een brug langs de hoofdbaan weg. Hierdoor moesten we een omweg maken langs het binnenland, waar ik deze pano nam.


  • #2
    Re: Binnenland van IJsland

    Ik vind hem erg mooi, en dat komt denk ik vooral door de kronkelende weg die je de foto inlijd. Mooi ruw landschap.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Binnenland van IJsland

      Machtig landschap ! Jammer van de uitgebrande lucht...
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Binnenland van IJsland

        Een weg in een landschap werkt altijd erg goed om de ogen van de kijker mee te voeren door het beeld. Ook hier gaat dat redelijk goed, want de weg verbindt de voorgrond met de achtergrond. De lucht is inderdaad ernstig overbelicht. Als je in raw hebt geschoten, dan zit er wellicht nog informatie in de lucht die je eruit kunt halen - door de raw file twee keer door je raw converter te halen (een keer voor de voorgrond en een keer voor de lucht) en de twee belichtingen samen te voegen in Photoshop kun je misschien een beter resultaat bereiken.
        Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

        Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

        Comment


        • #5
          Re: Binnenland van IJsland

          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
          Machtig landschap ! Jammer van de uitgebrande lucht...
          Volledig mee eens..goed vastgelegd...mooi landschap...jammer van de lucht.
          Gr Pascale
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #6
            Re: Binnenland van IJsland

            Er is een mooi naturelle contrast in de voorgrond, maar als ik het middenveld bekijk doet hij mij vreemd aan. Op een bepaalde manier mis ik middentonen, vooral goed zichtbaar bij de bergen rechts in beeld.
            Ja, het grote manco aan deze foto is de lucht he? Ik zou hier toch iets proberen aan te doen, want deze foto is het meer dan waard!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: Binnenland van IJsland

              Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
              Een weg in een landschap werkt altijd erg goed om de ogen van de kijker mee te voeren door het beeld. Ook hier gaat dat redelijk goed, want de weg verbindt de voorgrond met de achtergrond. De lucht is inderdaad ernstig overbelicht. Als je in raw hebt geschoten, dan zit er wellicht nog informatie in de lucht die je eruit kunt halen - door de raw file twee keer door je raw converter te halen (een keer voor de voorgrond en een keer voor de lucht) en de twee belichtingen samen te voegen in Photoshop kun je misschien een beter resultaat bereiken.
              Hiermee is alles gezegd
              Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

              Comment

              Working...
              X