Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang of Rokinon 85 mm 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samyang of Rokinon 85 mm 1.4

    Ik weet wel dat dit een MF objectief is, maar wie heeft er ervaring met zo'n objectief.
    Het prijs verschil tussen dit obj en 85 mm AFS is wel serieus en nog niet gesproken van de G versie.

  • #2
    Re: Samyang of Rokinon 85 mm 1.4

    Het is een echte mooie lens.
    Mf is wel klote vind ik, maar de kwaliteit van de lens is meervoud van de prijs waard.
    Je kunt hele mooie fotos maken als je de tijd kan nemen.
    ze worden ook onder de naam walimex verkocht en ze maken tegenwoordig alleen maar top lenzen volgens alle review sites.
    35mm 1.4 lijkt net zo goed of beter dan canon en nikon varianten
    14 mm is ook vrij goed en binnenkort komen ze met de 24mm 1.4 waar ik op wacht

    Comment


    • #3
      Re: Samyang of Rokinon 85 mm 1.4

      Je hebt voor nikon twee versies. De goedkopere iets oudere versie, en de nieuwere AE versie. Die laatste heeft een betere coating (minder reflecties) en een CPU-chip, waardoor de lichtmeting ook werkt op de goedkopere bodies (D90 en lager).

      Comment


      • #4
        Re: Samyang of Rokinon 85 mm 1.4

        Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
        en de nieuwere AE versie. Die laatste heeft een betere coating (minder reflecties) en een CPU-chip, waardoor de lichtmeting ook werkt op de goedkopere bodies (D90 en lager).
        AE versieen een CPU-chipheeft de voorlaatste versie, die dan niet?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Samyang of Rokinon 85 mm 1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          AE versieen een CPU-chipheeft de voorlaatste versie, die dan niet?

          AE is een afkorting die samyang gebruikt. De voorlaatste versie (zonder AE) heeft iets mindere coatings en geen cpu-chip (en dus geen metering op alle bodies lager dan de D90, werkt dus als een nikkor ais lens). De AE versie heeft verder ook het voordeel dat je het diafragma op de body kan instellen (en dus ook P kunt gebruiken) en dat je, om de exif correct te hebben, niet moet instellen welke lens er op de camera zit en werkt dus als een nikkor ai-p lens.

          Je hebt dus de Samyang 85mm f/1.4 IF UMC Aspherical en de nieuwere Samyang 85mm f/1.4 AE IF UMC Aspherical. (Prijsverschil bij foto rubens was €269 voor de oude en €299 voor de nieuwe)
          Last edited by Teun_2; 24 september 2011, 11:33.

          Comment


          • #6
            Re: Samyang of Rokinon 85 mm 1.4

            Ik ben in het bezit van de Falcon AE 85mm f/1.4 AS IF UMC tot mijn grote tevredenheid.
            Alhoewel .. ik liever werk met de nikkor 85 1:1.8 vanwege de AF, daarmee heb ik meerdere scherpe foto, dan met de Falcon, de reden ligt wel voor de hand.
            Groeten Hervé.

            Comment

            Working...
            X