Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

    Beste

    Ik ben opzoek naar een goede spiegelreflexcamera.
    Wat ik vooral wil fotograferen zijn paarden, vogels (=kippen) en landschappen.
    Welke lens kan ik daar het beste voor nemen, ze vertelden me een 55-250.
    Is het ook belangrijk om een 18-55 te hebben of vanaf 55mm is het goed?
    Nu twijfel ik dus tussen de 550D/1100D/D3100/D90.
    Wat zijn jullie ervaringen met deze camera's?
    Voor -en nadelen?

    Groeten Dieter

  • #2
    Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

    Heb je al gekeken op de site van DP review?
    Daar zie je de voor en nadelen van betreffende camera's.

    Lenskeuze is erg persoonlijk maar belangrijker dan camerakeuze. Er zijn mensen die mooie landschapsfoto's maken met een tele terwijl anderen juist een groothoek gebruiken.

    Zie dit artikel:

    Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn


    Ik zou eerst van een kennis een camera gaan lenen. Dan krijg je er wat gevoel voor en je krijgt antwoorden op heel wat van je vragen.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

      Oorspronkelijk geplaatst door Eastpak Bekijk bericht
      Beste

      Ik ben opzoek naar een goede spiegelreflexcamera.
      Wat ik vooral wil fotograferen zijn paarden, vogels (=kippen) en landschappen.
      Welke lens kan ik daar het beste voor nemen, ze vertelden me een 55-250.
      Is het ook belangrijk om een 18-55 te hebben of vanaf 55mm is het goed?
      Nu twijfel ik dus tussen de 550D/1100D/D3100/D90.
      Wat zijn jullie ervaringen met deze camera's?
      Voor -en nadelen?

      Groeten Dieter
      De eerste vraag is steeds ...wat is mijn budget ?
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

        Ik zou voor de 550D of D90 gaan en zeker niet alleen de 55-250 nemen. De 18-55 is ideaal om te beginnen, je hebt groothoek voor je landschappen en 50mm moet volstaan voor paarden en kippen.

        Ik heb zelf een 550D met een 18-55 en 55-250 en gebruik de 55-250 bijna niet...

        Als je ook graag portret foto's neemt of op feestjes fotografeert en zo zal je gauw merken dat je niet veel bent met de 55-250 en al zeker niet voor omstandigheden met weinig licht.

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

          annoh : Dankje voor de site's! Ga ik zeker is lezen!
          Ik ben nu aan het proberen met de Nikon D80 met 18-200 lens van mijn grootvader.

          Macroshopper : De 4 camera's die ik opgesomt heb vallen binnen mijn budget.
          Alleen als ik de Canon 550D of Nikon D90 zou nemen dan zal ik moeten beginnen met een 18-55 lens. Bij de 1100D en D3100 zou ik al een betere lens kunnen nemen.

          Glenn vc : Bedankt voor de toelichting! Wat vind je zelf slecht en goed van je 550D?

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

            Oorspronkelijk geplaatst door Eastpak Bekijk bericht
            annoh : Dankje voor de site's! Ga ik zeker is lezen!
            Ik ben nu aan het proberen met de Nikon D80 met 18-200 lens van mijn grootvader.

            Macroshopper : De 4 camera's die ik opgesomt heb vallen binnen mijn budget.
            Alleen als ik de Canon 550D of Nikon D90 zou nemen dan zal ik moeten beginnen met een 18-55 lens. Bij de 1100D en D3100 zou ik al een betere lens kunnen nemen.

            Glenn vc : Bedankt voor de toelichting! Wat vind je zelf slecht en goed van je 550D?
            Dan zou ik beginnen met een D90 met kitlens, kun je prachtige foto's mee maken.
            Zodra je een beetje weet wat je nu echt leuk lijkt om te fotograferen, eens kijken naar lenzen die daarvoor geschikt zijn (geeft je meteen de mogelijkheid om daarvoor budget te regelen)
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

              De D90 is een erg fijne camera en is relatief goedkoop omdat er ook al een opvolger van is.

              Is ook als kit te koop, dacht ik, met de Nikkor 18-105 mm. Dat is een heel fijn zoombereik.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

                Heb ook wel een fijn gevoel als ik fotografeer met de D80 van mijn opa. En hoor niets anders dan lof over Nikon en de D90. Iemand die wat voor en nadelen over 1 van deze camera's kan vertellen of die één van deze camera's bezit?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eastpak Bekijk bericht
                  annoh : Dankje voor de site's! Ga ik zeker is lezen!
                  Ik ben nu aan het proberen met de Nikon D80 met 18-200 lens van mijn grootvader.

                  Macroshopper : De 4 camera's die ik opgesomt heb vallen binnen mijn budget.
                  Alleen als ik de Canon 550D of Nikon D90 zou nemen dan zal ik moeten beginnen met een 18-55 lens. Bij de 1100D en D3100 zou ik al een betere lens kunnen nemen.

                  Glenn vc : Bedankt voor de toelichting! Wat vind je zelf slecht en goed van je 550D?
                  Ik ben zeer tevreden over mijn 550D en ben ervan overtuigd dat de D90 ook heel goed is. Enkel de D3100 en 1100D passen volgens mij iets minder in het rijtje...

                  Je vroeg in een ander topic om foto's te plaatsen. Ik kan je enkel zeggen dat je zelfs met het duurste toestel ook slechte foto's kan maken. Alles hangt af van de persoon die er mee omgaat en het glas dat je voor de sensor plaatst.

                  Mijn tip: koop 1 van die 4 toestellen die je hier vergelijkt, geef liever iets meer uit aan een goede lens en leer goed met je toestel werken (auto stand niet gebruiken dus) en je zal zien dat je na een tijdje beter en beter wordt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

                    kippen (dus indoor vogelshows...?) of buiten..
                    paarde idem, in manege binnen of buiten..?

                    binnen zal je een duurdere lens nodig hebben...

                    en de algemene regel niet vergeten... als het op beeldkwaliteit aankomt geef je tegenwoordig beter geld uit aan glas dan aan je toestel....
                    www.aeri-photography.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

                      Aeri, buitenfoto's van paarden en soms een vogelshow binnen, maar meestal buiten
                      Glenn vc, dat is waar. Nog x bedankt voor de tips!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon eos 550D vs 1100D vs Nikon D3100 vs D90

                        voordeel canon 550 is dat het beter is voor video, goed als je dat gebruikt tenminste.
                        Volgens tests heeft nikon d90 iets betere prestaties in laag licht maar dat zijn minimale verschillen meestal.

                        Als je mensen kent met nikon koop nikon dan kunnen ze je wat makkelijker helpen en kunnen jullie lenzen uitwisselen inn het begin totdat je je eigen lenzen arsenaal opbouwt.

                        Je kunt niet verkeerd kiezen in principe, dus wees gerust.

                        Comment

                        Working...
                        X