Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens, modefotografie canon eos 1000d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens, modefotografie canon eos 1000d

    Hallo

    Ik ben al super lang op zoek naar een goed objectief voor mijn canon eos 1000d, de lens zou voor modefotografie gebruikt worden.
    mijn budget ligt tussen de 600-700 euro.

  • #2
    Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

    Oorspronkelijk geplaatst door Indi Bekijk bericht
    Hallo

    Ik ben al super lang op zoek naar een goed objectief voor mijn canon eos 1000d, de lens zou voor modefotografie gebruikt worden.
    mijn budget ligt tussen de 600-700 euro.
    dan heb je alvast hier nog niet gezocht... maak gebruik van de zoek functie en je vindt een schat aan informatie...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

      70-200 zal, in mijn mening, daarvoor het meest in aanmerking komen.
      Nieuw voor die prijs te vinden van sigma (in f2.8)
      in occasie van Canon zelf ook wel al (waarschijnlijk de f4, misschien eens een f2.8).
      Of een 85mm prime eventueel.
      Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

        Bedoel je modefotografie op de catwalk?


        70-200/2.8 is dan ideaal. De f/4.0 is goedkoper maar scheelt een stop in lichtsterkte.

        Heb je wel eens gedacht aan de heel goed presterende Sigma 85 mm/1.4?
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Bedoel je modefotografie op de catwalk?


          70-200/2.8 is dan ideaal. De f/4.0 is goedkoper maar scheelt een stop in lichtsterkte.

          Heb je wel eens gedacht aan de heel goed presterende Sigma 85 mm/1.4?
          ik zou eerder foto's nemen op een witte achtergrond of zoals van in de boekskes
          m'n nonkel raadde mij ook de Sigma 85 mm/1.4 aan maar hij past normaal niet op mijn canon body. en hij is nogal naar de dure kant

          Comment


          • #6
            Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

            Oorspronkelijk geplaatst door Indi Bekijk bericht
            m'n nonkel raadde mij ook de Sigma 85 mm/1.4 aan maar hij past normaal niet op mijn canon body. en hij is nogal naar de dure kant
            waarom zou de Canon versie niet op jouw camera passen?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

              Gaat het over modelfotografie, waarbij het hele model in beeld komt, of over potretfotografie?

              Als je met een 85mm of een 70-200 het hele model in beeld wil brengen dan heb je wel een grote studio nodig.
              Maar voor portretfotografie zijn die lenzen wel ideaal.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Gaat het over modelfotografie, waarbij het hele model in beeld komt, of over potretfotografie?

                Als je met een 85mm of een 70-200 het hele model in beeld wil brengen dan heb je wel een grote studio nodig.
                Maar voor portretfotografie zijn die lenzen wel ideaal.
                Het volledige model zou in beeld moeten komen, en ik ging eerst de 70-200 kopen maar ik vind dat de achtergrond wel enorm wazig is kan je dat verscherpen? T'is waarschijnlijk een domme vraag maar ik werk nu momenteel met een heel simpele lens en ik weet het echt niet .

                Comment


                • #9
                  Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Indi Bekijk bericht
                  Het volledige model zou in beeld moeten komen, en ik ging eerst de 70-200 kopen maar ik vind dat de achtergrond wel enorm wazig is kan je dat verscherpen? T'is waarschijnlijk een domme vraag maar ik werk nu momenteel met een heel simpele lens en ik weet het echt niet .
                  wat is er dan mis met je simpele lens? die maakt de achtergrond toch mooi scherp? Wat zoek je dan precies wat je huidige lens niet zou kunnen?
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

                    Misschien eens kijken voor een goede compact. Zoiets als de LX5 met een externe flitser
                    eventueel. En je model en achtergrond zullen mooi scherp zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      wat is er dan mis met je simpele lens? die maakt de achtergrond toch mooi scherp? Wat zoek je dan precies wat je huidige lens niet zou kunnen?
                      Mee eens. Ik zou denken dat je voor modefotografie heel veel textuur en detail wil. Als je fotografeert vanop een afstand van waar het model volledig in beeld is met f/8 of f/11 heb je normalerwijze ook voldoende scherptediepte.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

                        nou, ik heb nu de 18-55mm maar k'vind die echt veel te simpel.
                        kzou liever iets professioneler hebben

                        Comment


                        • #13
                          Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Indi Bekijk bericht
                          nou, ik heb nu de 18-55mm maar k'vind die echt veel te simpel.
                          kzou liever iets professioneler hebben
                          wat bedoel je met "veel te simpel"? een professionele lens doet toch net het zelfde? alleen zijn ze weatherproof...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

                            Een simpele lens kan toch een goede zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: lens, modefotografie canon eos 1000d

                              Oorspronkelijk geplaatst door Indi Bekijk bericht
                              nou, ik heb nu de 18-55mm maar k'vind die echt veel te simpel.
                              kzou liever iets professioneler hebben
                              de 18-55 is een goede lens. t enige dat ze niet doet is het etiket van ernstig fotograaf op je kleven. Voor de rest, buiten een beejte vervorming (die lenzen die 10 x meer kosten ook hebben), is er niets mis mee. Er staan hier foto's in de HoF die daarmee gemaakt zijn.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X