Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tricolor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tricolor

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Tricolor

    Een foto met zeer mooie lagen en daardoor zeer mooie dieptewerking!
    Het lichtcontrast van zee en rotsen had misschien een tikje groter mogen zijn.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: Tricolor

      Wauw wat een scherpte ook op de rotsen zeg. Veel detail.
      Is dit weer een stack als ik vragen mag?
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Tricolor

        Knap.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Tricolor

          Opnieuw een zeer knappe!
          Indrukwekkend om naar te kijken.
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #6
            Re: Tricolor

            Heel mooie plaat om naar te kijken. Met die 'piramides' op de voorgrond.
            Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

            Comment


            • #7
              Re: Tricolor

              Onvoorstelbaar mooi gedaan.
              Dit is terug vakwerk , ondanks het weinig wisselend thema verveeld dergelijke beelden nooit.
              Dus als je er nog hebt van deze, laat maar komen.

              Comment


              • #8
                Re: Tricolor

                Zo, dat is een fraaie plaat zeg! Prachtige kleuren en contrasten, mooie passende voorgrond in een lekkere setting. Enige minpuntje dat ik kan bedenken is het stuk zee in het midden van de foto wat donker en fletsig vind.
                WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                Comment


                • #9
                  Re: Tricolor

                  supermooi !!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tricolor

                    Bedankt voor de reacties

                    Vinny en Rapid,
                    It is what it is...
                    Het lichtspel op, in en door water is soms verrassend. Ik heb foto's rond hetzelfde moment, maar dan een andere lichthoek of langere belichting, die dan plots wel voor verrassende kleuren zorgen.

                    De belichting van het water en de voorgrond is 1 opname, dus zo zag het er ook uit.
                    Ik kan er nu beginnen aan sleutelen, en het water een andere kleurbalans geven, of meer verzadiging, maar "spontaan" doe ik dit allemaal niet. Dit is jullie ondertussen al bekend denk ik Blenden, en that's it.
                    Heb nu ook wat weinig tijd om die bewerking alsnog te doen...

                    Ik post seffens een andere foto die 20min later genomen is, en er alweer helemaal anders uit ziet.

                    En het is dít wat mij zo aantrekt bij seascapes. Ook al is het thema hetzelfde, er zijn zoveel variaties mogelijk, gewoon al door het veranderende licht...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    ...Het lichtcontrast van zee en rotsen had misschien een tikje groter mogen zijn.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
                    ...Enige minpuntje dat ik kan bedenken is het stuk zee in het midden van de foto wat donker en fletsig vind.

                    Jos,
                    dit is geen stack. f18 op 17mm geeft genoeg scherptediepte om het volledige bereid te coveren. Ik heb hier wel iets meer vooraan scherpgesteld, om zeker te zijn van volledige scherpte vooraan, en achteraan zit er toch niet zoveel detail, waardoor het niet erg had geweest dat het achteraan iets minder scherp zou uitvallen. Achteraan is alles ook nog goed scherp...

                    Stacken die ik vooral als ik geen lange sluitertijden kan aanhouden omwille van wind in bomen of gewassen en dus diafragma wijder open moet zetten.
                    Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                    Wauw wat een scherpte ook op de rotsen zeg. Veel detail.
                    Is dit weer een stack als ik vragen mag?
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tricolor

                      Wat een detail en toch wat een eenvoud. Je blijft kijken!
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                      Comment

                      Working...
                      X