Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

    Ik zou de 7D willen ruilen voor een 1D Mark IV en ben aan het zoeken naar een tweedehands of nieuw exemplaar. Groot is mijn verbazing te zien dat de scherpste prijzen voor deze body vandaag om en bij de 4.300 euro liggen terwijl je hem exact één jaar geleden (inclusief cashback) voor pakweg 3.600 euro kon kopen. Tel daar nog eens bij dat het toestel ondertussen een jaar ouder is en er allerlei geruchten zijn voor een opvolger.

    Ik begrijp de prijsevolutie van zulke bodies niet goed meer. Dat je met L-lenzen kan speculeren wist ik al, maar blijkbaar geldt dat nu ook al voor bodies... Is het werkelijk wachten tot de opvolger aangekondigd wordt vooraleer we de prijs van de 1D MkIV iets gaan zien zakken?
    Fotograaf uit winterslaap ;-)
    7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

  • #2
    Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

    Dat de prijs van body's soms omhoog gaat is niet nieuw.
    Toevallig weet ik het omdat ik ooit zo gelukkig was de 50D te kopen voor ongeveer de laagste prijs (nieuwprijs).
    Later werd deze weer duurder tot die uit de markt was.

    Comment


    • #3
      Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

      Hij is naar't schijnt ook niet zo makkelijk meer te krijgen... weinig stock.

      Comment


      • #4
        Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Hij is naar't schijnt ook niet zo makkelijk meer te krijgen... weinig stock.
        Dat verklaart dan mogelijk ook de hogere prijs - zeker bij internetwinkels waar de prijs vooral bepaald wordt door stock/vraag

        Momenteel is er alleszins een prijsdaling van de 5D mark II. Heeft de 1D Mark III op het einde van zijn cyclus (dus nog voor de introductie van de Mark IV) ook geen price drop gekend?
        Fotograaf uit winterslaap ;-)
        7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

        Comment


        • #5
          Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

          Denk aan de toestanden in Japan. Zouden er wel nieuwe 1D MIV's gemaakt worden ?
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

            Nu alweer een opvolger van de 1D IV? Kan ik mij toch moeilijk voorstellen, de 1D IV is toch nog maar een kleine 2 jaar op de markt?

            Trouwens, de huidige prijs van de 5D II ligt ook nog steeds hoger dan dat ik er in het voorjaar van 2010 voor heb betaald....
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Nu alweer een opvolger van de 1D IV? Kan ik mij toch moeilijk voorstellen, de 1D IV is toch nog maar een kleine 2 jaar op de markt?
              Lijkt me ook sterk, en al zeker voor een pro toestel !

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Trouwens, de huidige prijs van de 5D II ligt ook nog steeds hoger dan dat ik er in het voorjaar van 2010 voor heb betaald....
              Hetzelfde geldt trouwens ook voor de 7D

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

                5dmkII daalt echt niet in prijs, en ik kan me moeilijk voorstellen dat de 1dmkIV nu al weer op het einde van zijn latijn zou lopen..

                de cyclus voor semi-pro en pro-toestellen is toch net een stukje langer dan die van de instap of amateurcamera´s..
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

                  Normaal is de cyclus voor een compleet nieuwe 1D toch rond de +/-3 jaar.
                  (de MK4 is wel wat in stroomversnelling "moeten" komen wegens nogal wat slechte pub. rond Canon met de accidentjes op de eerste 1Dmk3's)

                  The Canon EOS 1D Mark IV is the fifth generation of Canon's speed-orientated range of professional DSLRs. It retains the two-grip form factor of the original, 4MP EOS-1D launched in September 2001 (itself building on the integrated grip of the film-era EOS-1N RS, also the first to offer 10fps shooting, albeit without AF between shots). And it's this consistency of design, which extends to the AF pattern and much of the control layout, that helps to explain the name - the Mark IV really is the current point in an evolutionary process, rather than a wholly separate model.


                  Al moet ik zeggen... mijn 1D mk3's waren super-camera's, ik heb ze wel binnen gedaan voor fine-adjustments op de AF-systems (was toch een free checkup & eventueele upgrade) en kan alleen zeggen dat Canon dat zeer goed heeft opgevangen.

                  Dus als de timeline zou kloppen komen ze dan +/- sept/oktober 2013 met de 1Dmk5 uit.
                  Lijkt me een prima timing, want ik zou bij god niet weten wat de 1Dmk4 niet onboard heeft op dit moment waar je naar op zoek kan zijn.

                  Behalve... GPS , AF voor filmen en eventueel nog wat less noise bij 102400 ISO :-))
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

                    Ik las onlangs dat B&H NYC een kleine zending 1DIV en 300f2.8IS ontvangen had en dat is vermoedelijk een van de grootste dealers in de US; de 500f4II en 600f4II zijn nu al meer dan 6 maand uitgesteld. De fabrieken in Japan kunnen vermoedelijk gewoonweg niet volgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

                      Prijsevolutie ten spijt - ondertussen heb ik een Mark IV (en een 300/2.8 IS) tweedehands op de kop kunnen tikken aan een prijs die natuurlijk in een totaal ander gamma ligt dan hetgene waarbinnen je nu een tweedehands 1D Mark III koopt... onvoorstelbaar hoe die langzaam aan bijna op gelijke voet komt te liggen met een tweedehands 7D.

                      Terzijde, nog even getwijfeld voor een nieuw exemplaar - eind september was 3.999 euro de scherpste prijs die ik er in België voor vond (Foto Robyns in Sint-Truiden - die je steevast een goede prijs kan geven).
                      Fotograaf uit winterslaap ;-)
                      7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsevolutie Canon 1D Mark IV

                        Proficiat met je aankoop van dit prachtoestel en sublieme lens !!
                        Nu wachten we uiteraard de plaatjes af hé

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment

                        Working...
                        X