Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 550d en scherpstellen in het donker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 550d en scherpstellen in het donker

    mijn 550d in combinatie met een canon 50mm 1.4 stelt niet altijd goed scherp in het donker. (bv bij concerten)

    Ik gebruik het middelste focuspunt, diafragma stond vol open op 1.4

    Helpt het veel als ik me erbij een flitser aanschaf waar een auto focusassist licht opzit ?

  • #2
    Re: canon 550d en scherpstellen in het donker

    Ik zou uit beleefdheidsoverwegingen geen flits als AF assist gebruiken bij een optreden. Om gelijkaardige welvoeglijkheidsredenen zijn kanonschoten en echolocatie ook uit den boze.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: canon 550d en scherpstellen in het donker

      ik bedoelde die rode lamp onder de flits zoals op een 430Ex

      Comment


      • #4
        Re: canon 550d en scherpstellen in het donker

        Als je de flits uit kan zetten kun je dat gebruiken, maar of dat gaat werken betwijfel ik. De afstand die overbrugt kan worden is volgens mij maar gering.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: canon 550d en scherpstellen in het donker

          je hebt gelijk, ik heb de handleiding van de 430EXII doorgenomen en daar staat dat het bereik van die autofocus assist beam slechts 2.3 meter is.

          Comment


          • #6
            Re: canon 550d en scherpstellen in het donker

            Het helpt zeker hoor... ook al zegt het boekje 2,3m, in de praktijk gaat ie verder en werkt het ook.

            Comment


            • #7
              Re: canon 550d en scherpstellen in het donker

              Met dat(centraal)punt een echt verlicht/helder onderwerp zoeken; daarop scherpstellen en herkadreren, doordrukken en hopen maar. (of manueel scherpstellen via Live-view) Normaal moet je gezien de afstand dat je vermoedelijk van het totale gewenste deelbeeld staat, voldoende dieptescherpte hebben.
              mvg Guido
              Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

              Comment


              • #8
                Re: canon 550d en scherpstellen in het donker

                In praktijk kan je inderdaad verder gaan als 2.3m.
                Ik haal zelfs met mijn 580EXii iets van een 7m.
                maikelgoossens.eu

                Comment

                Working...
                X