Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 40 D vs 5D m1 vs 60D vs huidige gen Canon (550 D etc)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 40 D vs 5D m1 vs 60D vs huidige gen Canon (550 D etc)

    Ik ben in het bezit van een EOS 40 D. Deze bevalt zeer goed vooral voor sportfotografie. Echter voor concertfotografie zou ik er een Body bij willen hebben die minder korrel produceert bij hogere ISO waarde (40 D presteert nog redelijk bij 1600 ASA maar ik moet soms hoger). Als ik nu kijk naar bijv. een EOS 550 D dan kan deze hogere ISO waarden aan dan mijn 40 D. De vraag is echter hoe het dan met de korreligheid zit. Presteert de nieuwere 550 D welke in principe minder hoog staat dan de 40 D maar wel weer van een nieuwere generatie is beter wat betreft korreligheid op 3200 ASA?

    En hoe zit het met de oude 5 D Mark 1 welke nog wel 2e hands verkrijgbaar is. Kan ik hiermee een beter resultaat halen wat betreft korreligheid dan mijn 40 D?

    Of is een nieuwe 60 D de aan te schaffen camera voor concertfotografie? (Een nieuwe 5D Mark 2 komt boven mijn budcet).
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

  • #2
    Re: EOS 40 D vs 5D m1 vs 60D vs huidige gen Canon (550 D etc)

    De 60D presteert beter dan de 550D.
    Uit eigen ervaring weet ik dat er ongeveer een stop zit tussen de 5D MK2 en de 60D. De kleurweergaven is overigens bij de 60D net iest getrouwer en het dunamisch bereik is nagenoeg gelijk.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: EOS 40 D vs 5D m1 vs 60D vs huidige gen Canon (550 D etc)

      Als koppig crop gebruiker (400D - 40D - 50D - 7D) moet ik zeggen dat ruis bij hoge ISO niet de sterkste eigenschap is van deze toestellen.

      Stel je verwachtingen niet te hoog.

      Op deze site kan je de verschillende toestellen vergelijken:

      Startseite zum Traumflieger Kameravergleich: DSLR, Kompaktkameras, spiegellose Systemkameras, Bridgekameras im Detail vergleichen !

      Comment


      • #4
        Re: EOS 40 D vs 5D m1 vs 60D vs huidige gen Canon (550 D etc)

        Ik heb de 40D gehad, de 5D mk1 en nu een 1Dmk3, telkens vond ik het 1 stop 'beter'. Op't gevoel hé. Vergelijken met de nieuwere generatie toestellen kan ik niet, maar veel collega's zijn zeer tevreden van de 7D. Ook al is die -in theorie- niet supermegawauw op hoge iso.

        Comment

        Working...
        X