Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 50 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 50 mm

    Is er een wezenlijk verschil in kwaliteit van de opnamen tussen de 50mm 1.8 AF D of de niet D versie ?Is maar voor sporadisch gebruik.

    Mvg
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Nikon 50 mm

    Ik zie geen wezenlijk verschil, maar weet niet of de AF werkt op alle dsrl nikons, i.i.g wel op de d7000.
    Groeten Hervé.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 50 mm

      ik heb vorige week voor mijn lief een tweedehandse D80 gekocht en daarop werkt de 50mm AF-D f/1.8 fantastisch. Er is recent een AF-S versie op de markt die op alle Nikon's met AF werkt. Die zal ook wel een modernere coating hebben. Geen idee of er verschil merkbaar zal zijn. Misschien als je muurbreed vergroot.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 50 mm

        Het enige verschil is dat een AFD de afstandsinformatie doorgeeft aan de body, dat zou met flitsen een beter resultaat moeten geven(maar ik heb het nooit opgemerkt).
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 50 mm

          De niet D is optisch en mechanisch identiek aan het made in Japan D type.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 50 mm

            Er zijn twee niet D versies uitgebracht. Alle AF(-D) versies hebben dezelfde optische formule en zouden dus gelijkaardig moeten presteren. Coatings kunnen verbeterd zijn, maar voor sporadisch gebruik gaat dat ect niet uitmaken.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 50 mm

              Ik heb de AF versie en werk met Nikon D90 en ben heel tevreden.

              D.

              Comment

              Working...
              X