Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Sony A77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Sony A77

    Hallo,

    Hopelijk deze week bestel ik de A77. Ik zou ook nog een extra lens willen omdat ik soms te kort kom (events, optredens, all-round...). Meestal staat er een 17-70 2.8 op of 50mm 1.8. Maar in sommige situaties kom ik mms tekort. Het zou zeker een 2.8 moeten zijn. Ik heb nu mijn oog wat laten vallen op een Sigma 50-150 2.8. Maar ik vind weinig alternatieven om te vergelijken. Ik zou wel onder 1000 euro willen blijven. Iemand een idee?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Lens voor Sony A77

    Kijk eens naar de Tamron 70-200 2.8 misschien ?
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Sony A77

      Inderdaad: Tamron (of Sigma) 70-200.
      Of een CZ-prime: 85/1.4 of 135/1.8 (tweedehands, als je onder de €1000 wil blijven), of Minolta 100/2...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Sony A77

        Als je de 17-70 veel gebruikt, zou ik (ondanks nog minder mm's) de nieuwe 16-50 er durven bijnemen...Kwestie van de A77 optimaal te benutten

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Sony A77

          Kwestie van de A77 optimaal te benutten
          Dat is ook mijn bezorgdheid. Ik wil iets dat het toestel alle eer aandoet.

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Sony A77

            Als je wat meer mm's wil, zou je naast de 85 of 135mm primes ook eens kunnen zien naar een tweedehands Minolta 80-200/2.8 G HS...
            Superglas, snelle AF, enkel minder geruisloos dan SSM (bv. deze: 80-200/2.8).
            (Of van 't zelfde laken een broek, maar dan prime: 200/2.8 G HS. Maar dat is echt wel tele op aps-c hé.)

            CZ135/1.8 vind ik persoonlijk dé beste prime, zelfs beste lens op dit moment voor Sony. Maar op aps-c kan ook dat bereik voor een aantal toepassingen wel eens wat te lang zijn.

            Persoonlijk zou ik wat langer sparen en naar een 70-200SSM gaan (o.a. omwille van het feit dat deze nog in productie is, dus geen risico op gebrek aan wisselstukken indien ooit nodig), ofwel naar de 85mm prime als het niet noodzakelijk een zoom moet zijn.
            Last edited by K-2; 21 september 2011, 13:30.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Sony A77

              Nog wat verder zitten neuzen. En dit was een commentaar over de Minolta

              If you're willing to buy a Tamron or Sigma 70-200mm f/2.8, give this lens some thought. For only a few hundred more, you're getting the best of both worlds - the great color and image quality of the Tamron with the fast focus of the Sigma. It's a fantastic combo.
              Nu ben ik nog meer in de war.

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Sony A77

                Ik zou niet in de war zijn als ik jou was hoor...
                Connie is een betrouwbaar iemand .

                En wat de lenskwaliteit betreft :
                Minolta AF 80-200mm F2.8 HS APO G A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens

                Check de feedback en voorbeeldfoto's maar eens
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Sony A77

                  Ik heb de Tamron 70-200, op F2.8 en F3.2 is die niet bruikbaar, vanaf F3.5 krijg je mooie scherpe foto's. De lens is al binnengeweest voor een decentering probleem, het is beter nu maar nog altijd niet volledig opgelost. Deze lens wordt als extreem onbetrouwbaar beschouwd, 45% krijgt te maken met een defect.
                  De Sigma op F2.8 is ook niet geweldig, volgens de tests.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor Sony A77

                    heb de Sigma 70-200 2.8 en ben zeer tevreden over zijn prestaties. wat ik me afvraag is of er een degelijk alternatief is voor SSM 16-50 2.8 die bij de A77 geleverd word, vind 50 wel weinig keek liever in de richting van 85 tot 105, iemand ervaring met iets in die richting en dan de hamvraag, zal dit goed presteren op de A77
                    verder vind geen test over de Sony SSM 16-50 2.8, is er al iets bekend over deze lens?
                    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
                    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor Sony A77

                      Ik heb de Minolta's eens bekeken. Heel goede commentaren. Heb er ondertussen twee gevonden. Maar ik vind dat wel heel riskant om een lens te kopen van iemand in Duitsland. 1000 euro voor iets van '93 of '99 dat je dan ook niet kan testen. Dat risico vind ik toch te groot. Mocht dat in België zijn dan kan je ten minste eens testen.

                      @Redgy1: mag ik zo vrij zijn hoeveel je betaald hebt en waar (eventueel in een pm).

                      Alvast bedankt,

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor Sony A77

                        Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                        1000 euro voor iets van '93 of '99 dat je dan ook niet kan testen. Dat risico vind ik toch te groot. Mocht dat in België zijn dan kan je ten minste eens testen.
                        Leeftijd van een lens speelt geen rol, enkel hoe ze behandeld geweest is.

                        En testen, tja... Als ik ergens over twijfel vraag ik gewoonlijk om ze terug te mogen zenden indien niet OK. Ik heb op Dyxum nog nooit iets negatiefs ervaren: steeds alles thuis gekregen in de staat zoals beloofd (en dat zijn toch wel een dozijn lensjes in totaal, en een a100, en een a700).
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor Sony A77

                          Oorspronkelijk geplaatst door Redgy1 Bekijk bericht
                          heb de Sigma 70-200 2.8 en ben zeer tevreden over zijn prestaties. wat ik me afvraag is of er een degelijk alternatief is voor SSM 16-50 2.8 die bij de A77 geleverd word, vind 50 wel weinig keek liever in de richting van 85 tot 105, iemand ervaring met iets in die richting en dan de hamvraag, zal dit goed presteren op de A77
                          verder vind geen test over de Sony SSM 16-50 2.8, is er al iets bekend over deze lens?
                          www.slrgear.com . Of klik gewoon hier.
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens voor Sony A77

                            Wat rechtvaardigt het prijsverschil tussen Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM en de Sigma EX 70-200/2,8 DG Macro HSM II? Het is een verschil van ongeveer 600 euro.
                            Enkel die OS, maar die zit al in de body, dus overbodig. Of is dat te kort door de bocht?

                            (Ik zou ze vnl nodig hebben voor events, concert, portret, reportage...)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens voor Sony A77

                              Zelf ben ik de gelukkige eigenaar van een 80-200HS van Sony - wat erover op dyxum geschreven wordt - is gewoon waar.

                              Comment

                              Working...
                              X