Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stofdeeltjes op sensor Panasonic Lumix TZ18

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stofdeeltjes op sensor Panasonic Lumix TZ18

    In tegenstelling tot mijn 2 vorige compactcamera's Olympus mu500 en Medion (alle twee tot op de draad versleten) heb ik na 3 maanden al te kampen met vervuiling van de sensor. Heeft iemand nog ervaring met gelijkaardige toestellen (qua inwendige opbouw)? Wat kan ik doen? Is de enige oplossing het toestel voor herstel (hopelijk doet men dit binnen de garantievoorwaarden) binnen te brengen?

  • #2
    Re: Stofdeeltjes op sensor Panasonic Lumix TZ18

    Bij sommige winkels is de sensor reiniging gratis mits de aankoop bij hen was.
    Ik zou dus even informeren...
    Groeten Hervé.

    Comment


    • #3
      Re: Stofdeeltjes op sensor Panasonic Lumix TZ18

      Die Panasonic is een compact...dus geen verwisselbare objectieven. Stof hoort normaal gesloten buiten gehouden te kunnen worden. Als je er zeker van bent dat er toch stof op de sensor zit, dan gelijk terug naar de winkel met dat toestel. Je kan er niet zelf aan gaan zitten sleutelen...is ook niet de bedoeling van zo'n compact.
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Stofdeeltjes op sensor Panasonic Lumix TZ18

        Moet onder waarborg in orde komen.
        http://users.telenet.be/patric/

        Comment


        • #5
          Re: Stofdeeltjes op sensor Panasonic Lumix TZ18

          Bedankt voor de reacties. Eigenlijk had ik ook het gevoel dat er geen stof op de sensor zou mogen komen. Maar toch zijn er nu 2 (draadjes) in de linkerbovenhoek te zien en dikke zwarte stip ongeveer in het midden. Telkens op dezelfde plaats. Ik hoop zo snel mogelijk even tijd te vinden om de camera weg te brengen. Gekocht bij Mediamarkt, dus dat belooft ...

          Groeten,

          Johan

          Comment

          Working...
          X