Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

9/11

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 9/11

    Terug uit New York, 10 jaar 9/11 heeft me diep geraakt,
    enkele foto's die je misschien ook in deze ingetogen sfeer hullen:

    de security was alom aanwezig, checkpoint op ground zero


    voor de 10 jaar viering mochten er terug herdenkingslintjes aan St Pol Chapel hangen,
    hierdoor ook enkele belangrijke voorwerpen:



    zelfs betogingen zijn in de US niet vreemd bij zulke herdenkingen


    de pers steeds op zoek naar nieuws:


    als toeschouwer was er alleen het reuzescherm:


    Er was zeker plaats voor écht verdriet, zo langs de weg:

    of aangepast:


    In Batterypark stond voor elke overledene een 'Flag of Honor':


    Er is hoop, de nieuwe torens verrijzen, de Freedom tower:

    Last edited by primaatje; 24 september 2011, 20:48. Reden: tekst aangepast

  • #2
    Re: 9/11

    Tof om verslag uit te brengen vanuit New York met hun 'verjaardag' van de meest gruwelijke gebeurtenis aller tijden.
    Wat de foto's betreft:je moet volgens mij iets langer kijken voor je afdrukt want op de meeste foto's snij je wel iets af dan een hoofd of lichaam de vlag enz.
    en van tower one zou je ook de portretstand beter genomen hebben(ondanks de vele hoge hekken daar)
    Kortom cadrage kan beter voor mij.
    Je zal nog es moeten terug gaan
    Grtjs,

    Comment


    • #3
      Re: 9/11

      Mooie reportage met een paar die eruit springen..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: 9/11

        Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
        en van tower one zou je ook de portretstand beter genomen hebben(ondanks de vele hoge hekken daar)
        Kortom cadrage kan beter voor mij.
        Je zal nog es moeten terug gaan
        Grtjs,
        Voila krol, ik moet niet echt terug had er nog eentje in portretstand, deze is gewisseld

        Comment


        • #5
          Re: 9/11

          Mooie reportage, alhoewel ik de fotografie niet als veel meer dan informatief kan bekijken. Zoals Krol al zei kan ook ik de cadrage niet steeds appreciëren...

          @Krol: Meest gruwelijke gebeurtenis aller tijden?? --->gruwelijke uitspraak...
          http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
          Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

          Comment


          • #6
            Re: 9/11

            Oorspronkelijk geplaatst door Bokeh Bekijk bericht
            Mooie reportage, alhoewel ik de fotografie niet als veel meer dan informatief kan bekijken. Zoals Krol al zei kan ook ik de cadrage niet steeds appreciëren...

            @Krol: Meest gruwelijke gebeurtenis aller tijden?? --->gruwelijke uitspraak...
            Sluit mij hierbij aan mooie repportage.
            En zelfde vraagstelling gruwelijkste gebeurtenis aller tijden??
            Canon EOS 90D EFS 18-135

            Comment


            • #7
              Re: 9/11

              Als je in zo'n vliegtuig zat, of net in een kantoor je aan het uitsloven was, of een ter hulp
              geroepen brandweerman was, dan is het natuurlijk ook gruwelijk. In het geheel van vrese-
              lijke gebeurtenissen, stelt het maar weinig voor. Vind het wel een goeie reeks, maar geen
              van de foto's aangrijpend genoeg om meer te zijn dan een herdenking aan een tragische
              dag, nu alweer tien jaar geleden.

              Comment


              • #8
                Re: 9/11

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Vind het wel een goeie reeks, maar geen
                van de foto's aangrijpend genoeg om meer te zijn dan een herdenking aan een tragische
                dag, nu alweer tien jaar geleden.
                terechte kritiek, heb één fototje toegevoegd hopelijk ter verbetering.. en 2 foto's aangepast,
                hopelijk iets beter..
                dank voor de reacties ..

                Comment


                • #9
                  Re: 9/11

                  Oorspronkelijk geplaatst door primaatje Bekijk bericht
                  terechte kritiek, heb één fototje toegevoegd hopelijk ter verbetering.. en 2 foto's aangepast,
                  hopelijk iets beter..
                  dank voor de reacties ..
                  Ik vind de reeks nu in ieder geval meer coherent en sterker. Meneer met zijn vlag is sterk
                  en aangrijpend. Aanslagen komen over ter wereld vrijwel dagelijks voor, maar in zijn land,
                  in Amerika! Bij hem thuis. Oprechte verbijstering. 10 jaar later. Nog altijd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 9/11

                    Er zit voor mij niet echt een verhaal, boodschap in, Het moet mij gezegd worden over wat het gaat, Met geen enkele foto kan ik geen link leggen met 9/11.
                    Ik denk niet dat deze foto's gemaakt zijn met het idee om hier een reportage van te maken.
                    Een reportage maken is een wetenschap op zich zelf. Waar je ook regels moet indachtig zijn.
                    2 Op twee individuele foto's wil ik nog iets zeggen,

                    De foto van de man met de vlag, Mijn eerste gedacht was, "Als er zo'n foto van mij ergens op een forum komt dan zou ik dat niet plezierig vinden. Daarom zou ik deze man bv onherkenbaar gefotografeerd hebben. Een foto langs achter zou veel dramatischer uitkomen.

                    De foto van de man met de dwarsfluit had ik meer uitgelicht. Prachtig figuur, waarschijlijk een vietnamveteraan, met als achtergrond de witte linten.
                    Robby BB
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

                    Comment


                    • #11
                      Re: 9/11

                      er word hier gesproken van de meest gruwelijke daad uit de geschiedenis
                      dit was erg maar laten we de miljoenen slachtoffers niet vergeten in wereldoorlog 2, ik denk dat die daad nog wel iets erger was. wat zijn een paar duizend amerikanen dan meer dan die 6 miljoen joden, denk voor je iets zegt .

                      overigens prachtige foto's
                      beoordeel wat je ziet, niet wat je denkt!
                      Canon EOS 1000D lens: EF-S 18-55mm F/3,5-5,6G EF-S 55-250mm F/4-5.6IS
                      Vivitar Close-up macro filters +1,+2,+4 en +10

                      Comment


                      • #12
                        Re: 9/11

                        Oorspronkelijk geplaatst door breyne1984 Bekijk bericht
                        er word hier gesproken van de meest gruwelijke daad uit de geschiedenis
                        dit was erg maar laten we de miljoenen slachtoffers niet vergeten in wereldoorlog 2, ik denk dat die daad nog wel iets erger was. wat zijn een paar duizend amerikanen dan meer dan die 6 miljoen joden, denk voor je iets zegt .

                        overigens prachtige foto's
                        Ik denk dat je zelf eerst moet nadenken voor je iets zegt.
                        Als er één amerikaan was gestorven was dat even erg dan het aantal doden die nu gevallen zijn. Niet het aantal telt, maar de intentie van de daad (zoveel mogelijk slachtoffers maken) is het ware drama.
                        Maar dan zijn we vertrokken.
                        Waarom hebben ze het gedaan, wat is de oorzaak. Deze aanslag is uitgevoerd met een bepaalde reden, wat was de voedingsbodem van deze aanslag. Hadden we met zen alle deze daad kunnen voorkomen door de politiek te veranderen of hebben we jaren aan struisvogelpolitiek gedaan. Waarom worden steeds de 6 miljoen joden vernoemd. men zou zeggen dat dit het enigste drama is dat er in de geschiedenis der mensdom is gebeurd. Met de holocaust is het natuurlijk makkelijk scoren, toen hebben de amerikanen ook niets gedaan om dat te voorkomen (herriner u het schip dat ze terug gestuurd hebben naar duitsland met joodse vluchtelingen. Wij hebben allemaal bloed aan onze handen, wat betreft 9/11, al was het maar omdat we al jaren de boel laten escaleren in het midden oosten.
                        Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: 9/11

                          Blijkt het toch nog een goede reportage te zijn, alleen al door het feit dat er bepaalde emotie's worden losgemaakt
                          Robby BB
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: 9/11

                            Toch even reageren,het lijkt dat sommige 9/11 als een hollywood film beschouwen en het niet zo erg vinden of toch niet 'de meest gruwelijke daad'.
                            Er zijn nog ontelbare andere feiten gebeurd in de geschiedenis die ook of zelfs gruwelijker zijn geweest,teveel om op te noemen helaas.
                            Maar als je de beelden gezien hebt van 9/11 en je moet kiezen(als je dat al kon) uit de toren springen of levend verbranden..dat is gruwelijk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 9/11

                              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Blijkt het toch nog een goede reportage te zijn, alleen al door het feit dat er bepaalde emotie's worden losgemaakt
                              Robby BB
                              Mee eens.

                              Comment

                              Working...
                              X