Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom een olympus E PL3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom een olympus E PL3

    Ik vraag me af waarom mensen een olympus E PL3 met bv objectief 12mm f2.0 kopen, toestel met lens kost 1500 euro , natuurlijk is het een keuze die je maakt, maar ik vraag me af of die camera dat waard is , is veel geld om het naast je dslr te gebruiken ook

  • #2
    Re: Waarom een olympus E PL3

    Misschien omdat de beeldkwaliteit van zo'n toestel hetzelfde is als van een DSLR...
    En ook omdat Olympus meer 1 DSLR heeft (hun topmodel). De rest van de gebruikers worden veronderstelt over te schakelen. Of iedereen dat ook zal doen, is weer iets anders natuurlijk...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Waarom een olympus E PL3

      Het is wel een mooi ding ,maar dan moeten ze ook meer prof objectieven maken

      Comment


      • #4
        Re: Waarom een olympus E PL3

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Misschien omdat de beeldkwaliteit van zo'n toestel hetzelfde is als van een DSLR...
        Beeldkwaliteit wel, maar handling en snelle foto's maken en een AF die een grote voorkeur heeft voor de achtergrond.
        Last edited by hjanssen; 19 september 2011, 14:06.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Waarom een olympus E PL3

          Dat heb ik uit een revieuw gehaald ,dus de pl3 is wel degelijk verbeterd op gebied van AF.
          sorry voor de gebrekkige vertaling


          Hoofdact van de Olympus PEN Lite E-PL3 de lijst van verbeterde functies is een snelle nieuwe autofocus (AF) systeem, dat Olympus beweert de snelste op de markt (een titel die wordt gedeeld door de E-P3 , die dezelfde nieuwe systeem sport).

          De nieuw ontwikkelde 35 punten systeem is ongelooflijk ontvankelijk, is het vinden van een onmiddellijke sluis in de meeste gevallen, met een nieuw toegevoegde AF-hulpverlichting een helpende hand wanneer het licht niveaus beginnen te dalen.

          . Nauwkeurigheid is indrukwekkend, met de camera autofocus-systeem blijkt te zijn onaangedaan door off-center onderwerpen.

          Maar dat kleine cameraatje kost wel zoveel als een degelijke spiegelreflex!

          Comment


          • #6
            Re: Waarom een olympus E PL3

            Het is niet zo zeer dat de af niet snel genoeg is, maar gewoon met 200mm(=400) hoe je het gewoon niet op het scherpstelpunt, dat dan nog konsekwent de achtergrond kiest. Met een zoeker zal het waarschijnlijk weer makkelijker gaan.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Waarom een olympus E PL3

              het is idd veel geld, maar ik vind wel dat olympus zeer goede compacte camera´s maakt, en de zuiko-lensjes zijn ook ontzettend goed..mss dat eea nog in prijs daalt, wie weet?

              ik heb nog steeds een oude oly trip 35 en een oly XA liggen, en ondanks dat ze ze zo oud zijn, blijf ik het fantastische toestelletjes vinden..

              hele slim ontworpen camera´s, die IMHO wel es onderschat worden...
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

              Comment


              • #8
                Re: Waarom een olympus E PL3

                Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                Ik vraag me af waarom mensen een olympus E PL3 met bv objectief 12mm f2.0 kopen, toestel met lens kost 1500 euro , natuurlijk is het een keuze die je maakt, maar ik vraag me af of die camera dat waard is , is veel geld om het naast je dslr te gebruiken ook
                Ik vind de combinatie al rond de 1200 euro en dan heb je er ook nog een kitzoom bij. Net uit, de prijs zal binnenkort nog wel wat zakken.
                Lijkt me een super combinatie maar voor 1/2 van de prijs heb je een gf1/2 met een 14 of 20mm
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom een olympus E PL3

                  Hier wat "leesgenot" : link...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom een olympus E PL3

                    Je moet het pakket natuurlijk vergelijken met body + 24mm f2 (equivalent) lens van andere merken. Het gaat niet om een simpele kitlens.

                    En de supersnelle AF is natuurlijk ook iets dat niet te onderschatten hoort te zijn.

                    Maar de nieuwste modellen zijn inderdaad lichtjes overprized, maar dat is altijd zo.

                    Daarom dat ik ook onlangs koos voor de E-PL1 tweedehands met kitlens (200 euro, 1 maand oud). Daarna een adapter voor Nikon en eentje voor C-mount lenzen en ik ben gelukkig. Dat de AF niet zo snel is als de huidige modellen, speelde totaal geen rol, aangezien ik manueel focus met de Nikkors en mijn compacte 25mm f1.4 cine lens.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom een olympus E PL3

                      Het lensje van olympus de M. Zuiko 9-18mm f/4-5.6 ED is ook zeer goed ,revieuws in photozone zeggen er dat over ; De Olympus Zuiko M. 9-18mm f/4-5.6 ED is een technisch meesterwerk. Het is de meest compacte en lichtgewicht ultra groothoek lens die we hebben beoordeeld to-date. Het is makkelijk te gebruiken, ondanks zijn kleine formaat en nogal ongebruikelijk intrekbare ontwerp. . Olympus erin geslaagd om de bouwkwaliteit op hoog niveau te houden die is een grote stap voorwaarts op de M. Zuiko 14-42mm kit lens. De AF is in principe stil en zeer snel en als zodanig ook zeer bruikbaar voor video's.
                      Het lensje kost 499 euro
                      Last edited by koen1950; 20 september 2011, 15:33.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom een olympus E PL3

                        Als je UWA wilt zou je ook eens naar een Lumix 7-14 kunnen kijken.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom een olympus E PL3

                          Het mooie is dat je ook die lenzen van andere merken kan gebruiken , maar de 7-14 is wel een duur lensje, olympus heeft ook een 7-14mm maar ook duur 1000 euro +

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom een olympus E PL3

                            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                            Het lensje van olympus de M. Zuiko 9-18mm f/4-5.6 ED is ook zeer goed ,revieuws in photozone zeggen er dat over ; De Olympus Zuiko M. 9-18mm f/4-5.6 ED is een technisch meesterwerk. Het is de meest compacte en lichtgewicht ultra groothoek lens die we hebben beoordeeld to-date. Het is makkelijk te gebruiken, ondanks zijn kleine formaat en nogal ongebruikelijk intrekbare ontwerp. . Olympus erin geslaagd om de bouwkwaliteit op hoog niveau te houden die is een grote stap voorwaarts op de M. Zuiko 14-42mm kit lens. De AF is in principe stil en zeer snel en als zodanig ook zeer bruikbaar voor video's.
                            Het lensje kost 499 euro
                            Ik heb deze lens een tijdje gerbuikt, en de kwaliteit is subliem!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom een olympus E PL3

                              De Oly 7-14 is een FT-lens.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X