Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis naar Namibie: welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis naar Namibie: welke lens?

    hey everyone!

    ik vertrek volgend jaar voor 3 weken naar Namibie met mijn sony alpha 33.
    op dit moment heb ik een sony 50mm F1.8 en de standaard kitlens 18-55.
    Uiteraard is er een uitbreiding nodig op mijn lenzen. Alleen weet ik niet goed welke

    Ik neem een verrekijker mee, dus voor dieren in de verste verte te trekken, hoef ik geen lens.
    ik wil vooral
    - landschappen
    - mensen
    - dieren (op een redelijke afstand)
    fotograferen.

    De lens mag bovendien niet veel wegen en de kwaliteit van de foto's moeten echt goed zijn. Liever minder zoom en meer kwaliteit.

    Iemand die mij kan adviseren?
    alle tips zijn welkom!!

  • #2
    Re: Reis naar Namibie: welke lens?

    misschien is dit wat:


    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Reis naar Namibie: welke lens?

      dat is niet onmiddellijk een optie.
      ik heb hem geprobeerd (18-250) en vond de kwaliteit niet voldoende, zeker niet op 20mm-250mm.
      vandaar mijn vraag voor tips

      Comment


      • #4
        Re: Reis naar Namibie: welke lens?

        ik heb dit jaar een maand in namibie en botswana rondgetrokken en mijn persoonlijke ervaring is dat 300mm voldoet voor wildlife en voor vogels die dichtbij zitten minder zou ik niet gaan ,als gewicht een rol speelt dan mischien deze :Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di USD Sony (al veel goed over gelezen )
        die goed aansluit op uw kitlens,en neem genoeg geheugen mee !!!
        veel plezier in namibie .
        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

        Comment


        • #5
          Re: Reis naar Namibie: welke lens?

          70-300 vind ik persoonlijk al zwaar op mijn a33 body...
          ik dacht mss aan de 55-200 sony lens gezien mijn APS-C voor een serieuze extensie van mijn bereik zorgt.
          Iemand daar ervaring mee? Is dit goede keuze? kwaliteit foto's?

          Comment


          • #6
            Re: Reis naar Namibie: welke lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
            ik heb dit jaar een maand in namibie en botswana rondgetrokken en mijn persoonlijke ervaring is dat 300mm voldoet voor wildlife en voor vogels die dichtbij zitten minder zou ik niet gaan ,als gewicht een rol speelt dan mischien deze :Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di USD Sony (al veel goed over gelezen )
            die goed aansluit op uw kitlens,en neem genoeg geheugen mee !!!
            veel plezier in namibie .
            Ik ken het Sony gamma niet maar ook ik zou kiezen voor een 70-300mm als ik ene lens moest kiezen in een nog treffelijk budget. 300mm lijkt me toch wel een noodzaak aan mm'ers.

            Comment


            • #7
              Re: Reis naar Namibie: welke lens?

              Wat ik als tip wil meegeven, schaf polarisatiefilters aan als je die niet hebt. Het licht is overdag hard en met de filters krijg je meer contrast. Als je geen sensor reinigingsmateriaal hebt schaf dan de Arctic Butterfly aan. Namibië is enorm droog en dus stoffig, tijdens het lenzen wisselen is de kans dat er stof in de camera komt niet ondenkbaar.
              Overweeg toch een lens met minimaal 300mm aan te schaffen. In Etosha en Cape Cross is veel wild en relatief in de buurt maar erbuiten niet. Zelf heb ik er rondgereisd met de Sony 18-70 en 70-300 kitlens. De 70-300 raad ik zeker niet aan, met de 55-200 heb ik geen ervaring.
              Na de reis heb ik beide lenzen vervangen voor meer kwaliteit en dat is zwaarder. Daar heb ik vorig jaar in het Krugerpark wel veel plezier van gehad.
              Last edited by KoBra64; 24 september 2011, 21:06.

              Comment


              • #8
                Re: Reis naar Namibie: welke lens?

                bedankt voor de nuttige tips!
                ga zeker filters aanschaffen!

                Comment


                • #9
                  Re: Reis naar Namibie: welke lens?

                  Kijk voor een UWA (sigma 10-20 f3.5) en ook al is het zwaarder, een 70-200 2.8 met een 2x teleconverter. Die 55-200 kun je vergeten net als elke hyperzoom. Wil je kwaliteit dan zijn dit toch de betere keuzes. Het gewicht valt eigenlijk wel mee.
                  https://www.naturephotoportal.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reis naar Namibie: welke lens?

                    Qua zoom had ik in Namibië een Tamron 200-500mm F5-6.3, en een Sigma 70-200mm 2.8 die ik tevens kon combineren met een 1.7 teleconverter.
                    Uiteindelijk behaalde ik de meest kwalitatieve foto's gewoon met de 70-200mm lens (zonder teleconverter). Aangezien ik eigen vervoer had en voldoende tijd, kon ik het me veroorloven te wachten tot de dieren binnen mijn bereik kwamen of kon ik zelf de positie innemen die ik wenste.
                    Ik weet echter niet hoe deze lens aanvoelt op een A33.
                    Ook de Sigma 10-20mm heb ik vaak gebruikt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reis naar Namibie: welke lens?

                      hallo, Ik ga dit jaar ook naar Namibië. Van cape town tot aan de Victoria falls.
                      Ik had eigenlijk dezelfde vraag en heb me ondertussen al een bijkomende telezoom aangeschaft. Sigma 120-400. en standaard heb ik een Nikon D5000 met nikor 18-200.
                      Ik hoop dat dit voldoende is. Ben alleen wel wat bang voor al dat stof..

                      Eric

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reis naar Namibie: welke lens?

                        Als je een beetje je gezond verstand gebruikt ga je geen last hebben van al dat stof.

                        Ik heb met mijn canon 100-400 10-22 en 24-105 door Namibië en Botswana getrokken en er is geen stofje te bespeuren in mijn lenzen. Daarvoor ook Zuid-Afrika gedaan en daar ook geen problemen.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reis naar Namibie: welke lens?

                          Een reinigingssetje hoort standaard in je fototas te zitten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reis naar Namibie: welke lens?

                            Oorspronkelijk geplaatst door eric5808 Bekijk bericht
                            .... Ben alleen wel wat bang voor al dat stof..
                            plaats hem in een waterbehuizing bij veel stof.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reis naar Namibie: welke lens?

                              Zoals hierboven: reinigingssetje en wat gezond verstand.
                              Dit laatste betekent: lenzenwissel vermijden in the open field (meestal zit je toch in een voertuig).
                              Bij 'zanderige' verplaatsingen gebruikte ik de AW-hoes van mijn LowePro.
                              Een huisvuilzak kan ook helpen om je fototas in te steken; handig en goedkoop.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X