Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300 - Manueel - Wisselende sluitertijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D300 - Manueel - Wisselende sluitertijden

    Gisteren foto's aan het nemen geweest met mijn Nikon D300 op stand M, sluitertijd ingesteld op 1/125 en f7.1.
    Tussen twee foto's paste het toestel steeds opnieuw deze sluitertijd aan, varieërend van 1/30 tot zelfs 1/500. Als ik de foto's nu binnenhaal zie ik qua belichting geen wezenlijk verschil, nochtans blijft iso gelijk (iso100) en ook de lensopening blijft steeds gelijk (f7.1).

    Edit: opnamestand was singleshot

    Hoe kan dit ?
    En het zou toch niet mogen dat de sluitertijd wijzigt op de M-stand ? Of zie ik iets over het hoofd ?

    Het is helaas niet echt mogelijk voorbeeldfoto's te posten omdat het om een prive-naaktshoot ging.
    Last edited by PurePleasureSeeker; 18 september 2011, 08:39.

  • #2
    Re: Nikon D300 - Manueel - Wisselende sluitertijden

    zeker dat je niet per ongeluk de modus hebt aangepast?

    heb je in studio gewerkt?
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D300 - Manueel - Wisselende sluitertijden

      Toevallig de bracketing aangezet misschien?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D300 - Manueel - Wisselende sluitertijden

        Neen, bracketing staat niet aan. Was ook eerste waar ik aan dacht deze morgen.
        Ik blijf het raar vinden. Gaat blijkbaar in stappen; 1/125, dan 1/60, vervolgens 1/250 en weer alles opnieuw.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D300 - Manueel - Wisselende sluitertijden

          Oorspronkelijk geplaatst door PurePleasureSeeker Bekijk bericht
          Neen, bracketing staat niet aan. Was ook eerste waar ik aan dacht deze morgen.
          Ik blijf het raar vinden. Gaat blijkbaar in stappen; 1/125, dan 1/60, vervolgens 1/250 en weer alles opnieuw.
          Lijkt me dus juist dat Bracketing aan staat.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D300 - Manueel - Wisselende sluitertijden

            Wat heb je gedaan om je ISO op 100 te krijgen? Misschien is daar iets in misgegaan omdat je daar ook extra stappen voor moet doen. Standaard kan de D300 niet lager dan ISO 200!

            'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D300 - Manueel - Wisselende sluitertijden

              Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
              Wat heb je gedaan om je ISO op 100 te krijgen? Misschien is daar iets in misgegaan omdat je daar ook extra stappen voor moet doen. Standaard kan de D300 niet lager dan ISO 200!
              Daar moet je niks anderts voor doen dan je de camera op 400iso of 6400iso, alleen staat dat niet op het display, maar Lo en H1.

              Als de camera dat precies zo doet in stappen van een stop, dan lijkt mij dat de bracketing is ingeschakeld.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D300 - Manueel - Wisselende sluitertijden

                Nochtans stond bracketing op OFF, tot 3maal toe gecontroleerd.
                Alles eens terug gezet naar fabrieksinstellingen en probleem lijkt opgelost.

                Ik blijf het raar vinden en zit een beetje met een wrang gevoel.

                Comment

                Working...
                X