Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Downgraden...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Downgraden...

    Wel, enkele jaren geleden kocht ik dit aan;

    - 350d
    - Sigma 24-70 f2.8 ex dg macro
    - 430ex
    - grip

    Ik ben er toen +- 2 jaar hevig met bezig geweest, maar inmiddels heb ik hem al meer dan 1 jaar zo goed als niet aangeraakt (misschien 5 keer voor de dochter te fotograferen).
    Conclusie: Het materiaal kan eigenlijk beter weg. Maar de body wegdoen, daar ga ik spijt van hebben.
    Ik dacht dus, de body bijhouden en de sigma verkopen. En dan bv de kitlens ergens aan te schaffen.

    Want ik laat de camera eigenlijk altijd thuis omdat hij teveel weegt en te groot is (vooral door de lens dus).

    Enige dat ik nooit kwijt wil: Bokeh. Met de huidige lens is die prachtig, met de kitlens zal dit volledig verdwijnen?

    Of alles verkopen en bv een powershot G12 aanschaffen?
    Trouwens; wat zou de lens nog opbrengen? Zelfde vraag voor de body.

    Wie helpt me.
    Last edited by jumper; 17 september 2011, 19:58. Reden: prijsschatting erbijzetten

  • #2
    Re: Downgraden...

    Als aspecten zoals bokeh en spelen met scherptediepte jouw ding zijn, zou ik de Sigma verkopen en die vervangen door een 35 of 50 mm prime. Lekker licht- als je je niet "bezondigt" aan een L-prime tenminste- en nog meer mogelijkheden om je onderwerp los te maken van de achtergrond.

    Comment


    • #3
      Re: Downgraden...

      Ik zou nog een stapje verder gaan en je adviseren 85 mm/1.8 of 100 mm/2.0.

      Pas dan kan je spelen met scherptediepte.
      Door het gewicht valt dan de Sigma 85 mm/1.4 af. Jammer want het is een heel fijn objectief!
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Downgraden...

        Waarom koop je er niet gewoon voor 50 euro een kitlens bij! Dan is je 350d een stuk handiger mee te nemen. Ook een plastic fantastic 50mm heb je voor 100 euro.
        Beiden zijn licht en mogelijk voor jouw omschreven probleem een oplossing.
        De Sigma lens zou je kunnen verkopen als de vervangende lenzen zich voor jou bewezen hebben, waarde vermoedelijk rond de 250 euro.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Downgraden...

          Ken nog mensen die met een dergelijk probleem worstelen. En ja, ze kopen zich dan een
          kitlens bij (minder zwaar), of een prime (35,50 85 mm) en uiteindelijk blijft weer alles in
          de kast liggen. Het was toch niet die te zware lens. Het was het geheel. Het was dat mee
          nemen, sleuren, of hoe ze het ook noemen.
          Doe u zelf een plezier en koop gewoon een goede compact...

          Comment


          • #6
            Re: Downgraden...

            zet deze erop:

            Canon EF Lens - 50 mm - F/1.4 - Canon EF
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Downgraden...

              Kijk eens naar een micro 4/3 camera van Panasonic of Olympus. Voor hetzelfde geld als een G12 kan je iets kopen dat quasi even compact is, veel hogere kwaliteit aflevert en zo flexibel is als je DSLR dankzij de verwisselbare lenzen.
              mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Downgraden...

                Oorspronkelijk geplaatst door jumper Bekijk bericht
                Wel, enkele jaren geleden kocht ik dit aan;

                - 350d
                - Sigma 24-70 f2.8 ex dg macro
                - 430ex
                - grip

                Ik ben er toen +- 2 jaar hevig met bezig geweest, maar inmiddels heb ik hem al meer dan 1 jaar zo goed als niet aangeraakt (misschien 5 keer voor de dochter te fotograferen).
                Conclusie: Het materiaal kan eigenlijk beter weg. Maar de body wegdoen, daar ga ik spijt van hebben.
                Ik dacht dus, de body bijhouden en de sigma verkopen. En dan bv de kitlens ergens aan te schaffen.

                Want ik laat de camera eigenlijk altijd thuis omdat hij teveel weegt en te groot is (vooral door de lens dus).

                Enige dat ik nooit kwijt wil: Bokeh. Met de huidige lens is die prachtig, met de kitlens zal dit volledig verdwijnen?

                Of alles verkopen en bv een powershot G12 aanschaffen?
                Trouwens; wat zou de lens nog opbrengen? Zelfde vraag voor de body.

                Wie helpt me.
                Sony Nex is ook een alternatief. Anders een kompakt.

                Comment


                • #9
                  Re: Downgraden...

                  Een prime zal je geheel verlichten alleen heb je dan misschien het probleem van minder flexibel zijn.
                  Niet iedereen is fan om te werken met een vaste brandpuntsafstand.

                  Een micro 4/3 is misschien een mooie oplossing. Compact of toch heel wat compacter dan je huidige set + flexibel omdat je lenzen kunt wisselen.

                  Die nieuwe olympus e-P3 schijnt heel goed te zijn.
                  https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                  Comment


                  • #10
                    Re: Downgraden...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                    ........
                    Niet iedereen is fan om te werken met een vaste brandpuntsafstand.
                    de echte componisten wel hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Downgraden...

                      grip eraf, flitser thuislaten, 24-70 verkopen, en een kitlens of korte prime erop..en anders een compact kopen..
                      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                      Comment


                      • #12
                        Re: Downgraden...

                        Bedankt alvast voor de vele reacties.
                        Mede door jullie reacties ben ik er een beetje uit denk ik :-)

                        De 27-70 zal verkocht worden. Als ze weg is, zal ik eens zien naar een licht gewicht lensje.
                        De flitser heb ik inderdaad niet altijd nodig. De grip kan ik eigenlijk niet meer missen. Niet zozeer voor de batterij, maar simpel door de ruimte voor je handen.
                        Conclusie is eigenlijk dat ik er inderdaad een beetje genoeg van heb. Het zijn plezierige jaren geweest

                        Die kitlens zal ik wel ergens op de kop kunnen tikken en dan eens kijken of de resultaten acceptabel zijn.
                        Bedankt allemaal!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Downgraden...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jumper Bekijk bericht
                          Bedankt alvast voor de vele reacties.
                          Mede door jullie reacties ben ik er een beetje uit denk ik :-)

                          De 27-70 zal verkocht worden. Als ze weg is, zal ik eens zien naar een licht gewicht lensje.
                          De flitser heb ik inderdaad niet altijd nodig. De grip kan ik eigenlijk niet meer missen. Niet zozeer voor de batterij, maar simpel door de ruimte voor je handen.
                          Conclusie is eigenlijk dat ik er inderdaad een beetje genoeg van heb. Het zijn plezierige jaren geweest

                          Die kitlens zal ik wel ergens op de kop kunnen tikken en dan eens kijken of de resultaten acceptabel zijn.
                          Bedankt allemaal!
                          Heb jou een prive bericht gestuurd voor een mogelijke oplossing! Laat mij maar iets terug weten of je het iets vind...

                          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Downgraden...

                            Wanneer je bokeh belangrijk vind dan vraag ik me werkelijk af of 4/3 systeem een goede keuze is.
                            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Downgraden...

                              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                              Wanneer je bokeh belangrijk vind dan vraag ik me werkelijk af of 4/3 systeem een goede keuze is.
                              Dat is een goede keuze, deze is met 17mm op 5.6 dus met 2.8 was de DoF nog veel kleiner.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X